Vraagje over KVV

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Vraagje over KVV

Henny V.
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Henny V. »

Barf natuurlijk is van Tinlo.
ronithvm
1-ster
1-ster

Bericht door ronithvm »

Dankjewel, moet ik die KVV soort aanvullen? Het bevat volgens mij geen groentes oid namelijk.
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Van Tinlo moet je 4 á 5 soorten per 3 weken voeren, anders is het niet compleet, samen met anddere kvv's ook kijken wat je aan diersoorten erbij geeft.
Zelf voer ik darf eko, daarin zit geit, rund, lam en kip, All animal konijn en parelhoen, tinlo eend, tammenga paard, rund, geit en lam. Daarnaast nog kippenruggetjes met wat kippenmaagjes of hartjes of kippendijvlees, kwartelkarkas met een eitje en 1 per week een vet visje.

Over groente voor honden verschillende de meningen. Ik geef kvv's met en zonder groente. Ze krijgen af en toe een groenteprutje wat ik zelf gepureerd heb of wat gekookte groente, van wat we zelf eten.
ronithvm
1-ster
1-ster

Bericht door ronithvm »

Dankjewel voor je informatie!

Het wekelijkse menu voor Jip ziet er zo uit:

maandag: Natuurlijk
dinsdag: Makreel
woensdag: Kip
donderdag: Konijn
Vrijdag: Smuldier vlees compleet + pens
Zaterdag: Natuurlijk + een rauw ei
Zondag: Kip

Ik geef er bijna elke dag wat groente bij zoals brocolli, sperziebonen, een enkele keer een aardappeltje oid.
Is dit menu compleet genoeg?
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Als het kan zou ik de kip nog door iets anders vervangen, volens mij zit in de natuurlijk namelijk ook kip en dan heeft kip een vrij groot aandeel in je menu.
Je hebt het nu over Tinlo barfmenu toch? Die heeft ook een variatiedoos waarin 5 soorten zitten: makreel, kip, natuurlijk eend en konijn. Daarnaast kan je best 2 dagen een smuldier variant geven ze hebben vlees compleet en penscompleet. Die twee dagen een kvv van mindere kwaliteit, maar wel veel goedkoper kan prima naast 5 dagen Tinlo.

De aardappel zou ik achterwege laten, die bevat veel koolhydraten en dat heeft een hond niet in die mate nodig. Een eitje is prima, maar als je het naast een kvv geeft wel ook de schaal erbij geven, anders heb je kans op wat dunnen ontlasting.
ronithvm
1-ster
1-ster

Bericht door ronithvm »

Klopt, ik voer het Tinlo BARFmenu.
Ik was trouwens de Eend vergeten erbij te zetten! Dus de eend voer ik ipv 1 dag kip.
Ook geef ik hem af en toe een eetlepel kwark/yoghurt. (kan Soja yoghurt kwaad voor de hond? Dat heb ik hem vanmiddag gegeven en dat vond ie erg lekker!)

Ik zal morgen even naar de dierenwinkel gaan om te kijken of ze daar iets van Parelhoen KVV hebben, ik weet dat ze daar paard hebben maar dat kan ik niet voeren... Bah haha
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

All Animal heeft een parelhoen variant. Je kan ook van  tinlo lam of hert er bij geven.
ronithvm
1-ster
1-ster

Bericht door ronithvm »

Goed idee inderdaad, zal binnenkort even bij de Pets Place kijken of ze 1 of 2 rollen bij kunnen bestellen (zou dat kunnen of alleen grote bestellingen?)

Jip heeft gisteren zijn eerste hele haring gehad, hij vond het heeeerlijk!! Heb het gefilmd, was echt mooi om te zien haha..
ronithvm
1-ster
1-ster

Bericht door ronithvm »

Ok, ik ben weer bezig met een menu samen te stellen maar ik weet niet of 2 a 3x per week vis teveel is?

Maandag: Zalm KVV Alaska
Dinsdag: Fazant KVV Alaska
Woensdag: Eend Tinlo + rauw ei
Donderdag: Carnibest Kalkoen + Rijst / eventueel een kippennek?
Vrijdag: Makreel Tinlo en 'savonds een hele haring? of de haring achterwege laten en gewoon Makreel voeren?
Zaterdag: Natuurlijk Tinlo
Zondag: Konijn Tinlo

Ook geef ik een aantal keer per week wat groentes... Is dit menu compleet of zit er teveel vis in?
Laatst gewijzigd door ronithvm op do 30 aug 2012, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

1 keer per week vis is voldoende.
Te veel is niet goed (thiaminaseverhaal). 
Barf
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Barf »

[quote="ronithvm"]
Haha oke, ik probeer het nog even ergens anders dan! Zijn vast genoeg KVV verkooppunten hier, alleen moet ik ze nog ontdekken... ;)

Ik zie trouwens dat in Bibi 3% granen zit, daar is iedereen toch altijd zo op tegen of?? :-\
[/quote]
anders even op google kijken voor verkooppunten bij je in de buurt ;)

Plaats reactie