Op onderzoek
Moderator: eelke
Re: Op onderzoek
wat een mooie puppe oogjes.
gr paulien en ruud
gr paulien en ruud
[quote="Leonie."]
Ja, 12 uur bedoelde ik met een halve dag
[/quote]
tihi
Ja, 12 uur bedoelde ik met een halve dag
[/quote]
tihi
Zo, het eerste blokje Darf ligt te ontdooien. Duimen dat hij het wat vindt!
Wat een scheetje!
Laat je even weten of hij (heeft hij al een naam?) het lekker vindt?
Ik ga overstappen van Carnovoer naar Darf eko.
Ik vind het prettig, dat er ook groente in zit en dat het verder compleet is.
Ik moet alleen even kijken, of ik eerst een stuk kan kopen om te proberen.
Laat je even weten of hij (heeft hij al een naam?) het lekker vindt?
Ik ga overstappen van Carnovoer naar Darf eko.
Ik vind het prettig, dat er ook groente in zit en dat het verder compleet is.
Ik moet alleen even kijken, of ik eerst een stuk kan kopen om te proberen.
Ochhhhh gossie possie, die oogjes! 
Ik heb het misschien gemist, maar wat is het er voor eente?
Ik heb het misschien gemist, maar wat is het er voor eente?
welkom hier
en wat een mooi hondje
het is een plaatje
en wat een mooi hondje
het is een plaatje
Hij heet Lou en het is een Markiesje 
Ik heb hem opgehaald en hij heeft al wat Darf op. Ik heb het al vrij snel voor hem klaargezet, omdat hij zijn ontbijt er in de auto uitgooide (twee straten van mijn huis vandaan).
Ik heb wat Rodi van de fokker meegekregen, dat kreeg hij daar, maar was net nog niet ontdooid. Misschien geef ik dat vanavond. Of zou het beter zijn weer Darf te geven?
Trouwens, ik kon gewoon twee blokjes los kopen in de dierenwinkel hoor! Als je er gewoon bij zegt dat het om te proeven is...
Ik heb hem opgehaald en hij heeft al wat Darf op. Ik heb het al vrij snel voor hem klaargezet, omdat hij zijn ontbijt er in de auto uitgooide (twee straten van mijn huis vandaan).
Ik heb wat Rodi van de fokker meegekregen, dat kreeg hij daar, maar was net nog niet ontdooid. Misschien geef ik dat vanavond. Of zou het beter zijn weer Darf te geven?
Trouwens, ik kon gewoon twee blokjes los kopen in de dierenwinkel hoor! Als je er gewoon bij zegt dat het om te proeven is...
Ow een markiesje klein frumeltje dus.... Gewoon darf geven, is beter van kwaliteit dan rodi. Rodi bevat geen natuurlijk calciumbron en voegt een supplement toe om het compleet te maken.
Hij wil de Rodi niet eens
Zit ik ermee
Zit ik ermee
[quote="Leonie."]
Zit ik ermee
[/quote]
Niet gelijk opgeven, op de schijf warm water doen, goed laten afkoelen en dan opnieuw aanbieden. En anders toch eens darf proberen, het is echt veel beter dan Rodi voor je hondje.
Zit ik ermee
[/quote]
Niet gelijk opgeven, op de schijf warm water doen, goed laten afkoelen en dan opnieuw aanbieden. En anders toch eens darf proberen, het is echt veel beter dan Rodi voor je hondje.
Ja Darf heb ik hem ook gegeven, maar Rodi kreeg ik mee van de fokker. Sowieso wel handig als hij meer dan 1 merk lust
Warm water zal ik morgen eens proberen.
Ik geef Lou nu steeds Darf Eko (en af en toe een Perrito kipbeloningssnoepje of een runderhartsnoepje van FarmFood), maar zijn poepjes worden steeds lichter en volgens mij ook wat dunner. Waar kan dat aan liggen? Oja, hij krijgt ook nog een keer per dag zo'n 15/25 gram Orijen puppybrokjes.
Hart is orgaan en dat kan laxerend werken, probeer die eens een paar dagen te laten staan. Heb je een special reden waarom je de Orijenbrokken erbij geeft? Laat ook die brokken eens een paar dagen achterwege en kijk dan eens naar de ontlasting.
Iedere hond reageert anders op merken kvv, misschien reageert hij op de darf, als je hem een paar dagen alleen darf geeft dan weet je of het daardoor komt of niet. Zo ja dan overstappen op een andere kvv merk. Tinlo barfmenu bijv. staat er om bekend dat het vrij harde ontlasting geeft.
Iedere hond reageert anders op merken kvv, misschien reageert hij op de darf, als je hem een paar dagen alleen darf geeft dan weet je of het daardoor komt of niet. Zo ja dan overstappen op een andere kvv merk. Tinlo barfmenu bijv. staat er om bekend dat het vrij harde ontlasting geeft.
De brokjes geef ik maar heel weinig (en als de zak op is niet meer). Maar ik zal het eens twee daagjes laten staan. De runderhart snoepjes vindt hij extreem lekker en ik geef ze graag als beloning na een plas buiten (hij snapt nog niet zo goed dat plas buiten beter is dan plas binnen). Ik heb ook nog eend-reepjes die hij heel lekker vindt. Zouden kleine stukjes daarvan een goede vervanging zijn?
Om er achter te komen waarom je hond dunne ontlasting heeft is het even uitproberen. Dat het door darf komt kan maar lijkt me de klenste kans, de combi darf /Orijen kan wel de oorzaak zijn dus even stoppen met de brokken. kijk hoe het gaat wordt de ontlasting steviger dan ligt het niet aan darf en niet aan je beloninkjes. blijft de ontlasting dun laat dan de hart eens achterweg, kijken wat dat voor effect heeft.
Even zoeken dus
Even zoeken dus