Op onderzoek

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Op onderzoek

Leonie.
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Leonie. »

Het zou misschien ook nog door de overgang tussen voer fokker en voer hier kunnen komen? Hoe dat ook, ik probeer vanaf morgen even alleen darf. Bedankt!
Leonie.
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Leonie. »

Hm volgens mij eet hij veel te veel. Hij weegt denk ik nu 2,4kg en hij eet zo 250gram Darf (verdeeld over 4 keer). Zijn bakje is telkens binnen 20sec leeg en soms piept hij voor meer. Maar volgens mij moet hij met veel minder kunnen?
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Met die 250 gram zit hij op dik 10% dat kan... maar vooral kijken naar je pup, wordt hij te dik dan minderen. Sommige honden eten niet, die vreten. Alles wat je ze voor zet gat naar binnen, wees blij hoor.... ik heb er ook zo 1, dat is heeeeel makkelijk. Ik heb ook een miepert met eten... dat is vervelend, altijd op zoek naar dingen die hij goed eet.
Leonie.
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Leonie. »

Ja dat is waar, het is beter dan je zorgen maken of hij wel genoeg binnen krijgt. Volgende week ga ik naar de dierenarts, misschien kan ik het er dan over hebben. De pup is niet dik hoor, maar ik heb hem ook pas een week.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Wat de juiste portie is voor je hond, op dat moment, kan alleen de ervaring je leren. Pups hebben veel nodig (de groei, alle avontuur wat ze mee maken want immers álles is nieuw..). De ene meer dan de ander. Er zijn richtlijnen, maar die geven slechts een algemene indicatie, om je een idee te geven waarmee maar eens te beginnen. Verder met je ogen en handen beoordelen of je hondje goed op gewicht is of dat de portie gewijzigd moet worden. Of de huidige portie de juiste is, zul je dus slechts kunnen ontdekken middels ervaring. En da's niet erg, want als je puppy wat te stevig of juist wat te schraal wordt, kun je dat op die manier al heel snel opmerken en stel je gewoon de portie wat bij ;)
Dat je hondje al in de 1e week zo goed eet is echt súper, menig puppy valt gedurende de eerste week/weken wat af door alle nieuwe indrukken en vaak ook wat minder goed eten door die stress. Geniet er van!!
Leonie.
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Leonie. »

Ja, de eerste dag at hij inderdaad heel weinig. Hij is snel gewend denk ik. Nouja, maandag op de weegschaal, dan gaan we het zien. De dierenarts kan vast ook goed beoordelen of hij zwaar is of dat het goed gaat.
Leonie.
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Leonie. »

Mijn hondje heeft zo'n kluifje gekregen http://www.puurnatuurvoer.nl/a-21826103 ... ein-12-5cm

Hij is er helemaal gek op en ligt er graag in de bench op te knabbelen. Onder toezicht natuurlijk. Maar nou zie ik vaak dat mensen dit gevaarlijk vinden. Er komen nooit grote stukken af, hij schraapt en likt alleen een beetje, maar ik geloof wel dat dat het gevaar is? Kan ik dit bot beter niet geven?
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

die krijgen de dames hier ook wel eens , meuren verschrikkelijk maar vinden ze heeerlijk  :biggrin2:
hier kauwen ze rustig en slikken geen grote stukken door
het risico blijft natuurlijk wel dus zou ze onder toezicht geven
hier wordt wel meer gedronken na kauwen op het bot enpeopen ze wat dunner na het knabbelen
Leonie.
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Leonie. »

Okee, dank :)
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Je hebt deze 'botten' ook zonder buffelhuid er om, dus alleen de pens. Als je googled op 'Geperste penbotten' vind je ze. Die zijn naar mijn ervaring een stuk veiliger.
Leonie.
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Leonie. »

Ik zoek wel iets waar hij echt lang op kan knagen. Kan dat daar daarop ook?
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Daar doen ze hier net zo lang mee. 't Is hetzelfde, maar dan zonder het vliesje van buffelhuid er om.

Plaats reactie