ziet dit er wel goed uit??? foto's van Rakkers ontmanning.........

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: ziet dit er wel goed uit??? foto's van Rakkers ontmanning.........

me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

niet alle da's doen dat zo, gelukkig..
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Dian schreef: tja, bij Jeppe en Pezzo van Nynke is het ook zo gedaan en dat is ook nog maar pas geleden :-\
dat de DA van Nynke het ook zo doet, wil nog niet zeggen dat het een fijne manier is  :-\
Sweet Dutchess
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sweet Dutchess »

Toen wij Dexter enkel jaren geleden lieten castreren was ik er erg huiverig voor omdat we eerder al die ervaring met Joris ( onze eerste hond ) hadden gehad.
Dexter is gecastreerd via een sneetje langs de penis . Dat zag er veel beter uit, eigenlijk zag je er bijna niets van.Geen zwelling van de balzak, enkel ietjes blauw bij de wond en dat was binnen een paar daagjes ook al zo goed als verdwenen.
Hij heeft toen geen anti bi gehad en de hechtingen waren oplosbaar dus hoefde verder ook niet meer terug voor controle .
Ik stond er toen echt van te kijken dat castreren van een reu zoveel veranderd was.
Beterschap voor Rakker,  hopelijk geneest het snel.
Lil

Bericht door Lil »

Heeft hij eraan gelikt?
Zo ziet het namelijk uit. Boris was wel via een snee langs zijn penis gecastreerd, maar de da had zich niet aan de afspraak gehouden mij meteen te bellen. Boris was wakker en hij heeft verlatingsangst en angst voor een bench... Hij had dus bij de da 3 hechtingen eruit gebeten. Heel leuk, na 2 uur zag het er zo uit als bij Rakker en 's avonds was ik terug bij de da, omdat zijn penis zo gezwollen was dat plassen moeilijk ging. Koelen koelen en koelen is erg goed om te laten slinken. Als hij meer klachten krijgt morgen even langs de da. Het is meer gezwollen dan normaal is.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Dat streepje vind ik er heel raar uitzien, daar zou ik zeker naar laten kijken !!  Likt hij aan de wond of draagt ie steeds een kap?  Als hij geen koorts heeft zou ik morgen naar de DA gaan, anders vandaag nog.

Jeps en Peps zijn inderdaad ook via het balzakje geopereerd en de dagen erna was het zaakje ook nog niet geslonken, maar zeker niet groter dan toen de balletjes er nog zaten. Pezzo is 26-7 gecastreerd en pas toen de hechtingen eruit gingen 6-8 was de boel echt praktisch helemaal geslonken.

Ik wist trouwens niet dat het ook via een andere manier kon  :-\
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

hij likt heel af en toe en dat zou geen bezwaar zijn............. verder ligt hij gewoon rustig
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

*Natasja* schreef: dat de DA van Nynke het ook zo doet, wil nog niet zeggen dat het een fijne manier is  :-\
dat zeg ik ook niet, maar er werd gesuggereerd dat geen DA dat zo doet, vandaar mijn reactie
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Nynke schreef: Dat streepje vind ik er heel raar uitzien, daar zou ik zeker naar laten kijken !!  Likt hij aan de wond of draagt ie steeds een kap?  Als hij geen koorts heeft zou ik morgen naar de DA gaan, anders vandaag nog.

Jeps en Peps zijn inderdaad ook via het balzakje geopereerd en de dagen erna was het zaakje ook nog niet geslonken, maar zeker niet groter dan toen de balletjes er nog zaten. Pezzo is 26-7 gecastreerd en pas toen de hechtingen eruit gingen 6-8 was de boel echt praktisch helemaal geslonken.

Ik wist trouwens niet dat het ook via een andere manier kon  :-\
hij hoefde geen kap, mocht er wel aan likken, maar niet constant. Dat doet hij ook niet. Heel af en toe likt hij een keer. Verder zijn het oplosbare hechtingen, ook bovenhuids, als ze met 10 dagen er nog niet vanzelf uit gegaan zijn, moet ik even de knoopjes eraf knippen.... hoef in principe dus niet terug......
Lil

Bericht door Lil »

Dian schreef: hij likt heel af en toe en dat zou geen bezwaar zijn............. verder ligt hij gewoon rustig
Dat is heel erg raar. Bij al onze reuen is gezegd dat ze niet mochten likken, omdat je dan vochtophoping krijgt. Het is al zo gevoelig dat er zich vocht in de lege balzak gaat verzamelen.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Dian schreef: hij hoefde geen kap, mocht er wel aan likken, maar niet constant. Dat doet hij ook niet. Heel af en toe likt hij een keer. Verder zijn het oplosbare hechtingen, ook bovenhuids, als ze met 10 dagen er nog niet vanzelf uit gegaan zijn, moet ik even de knoopjes eraf knippen.... hoef in principe dus niet terug......
raar...maar goed je hoeft in principe niet terug.....zou ik ook normaal gesproken niet doen maar als het er zo uitziet en het is morgen niet minder.....zou ik wel terug gaan!
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

Dian, bij twijfel gewoon met hem langs de dierenarts, die heeft er al honderden gezien en zal zo kunnen zeggen of het ok is of niet ;)
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Dat tunneltje/streepje daar zou ik mezelf ernstige zorgen om maken. Ik weet niet maar heb het niet zo op lijntjes/zwellingen die uit een wond omhooglopen.
Zou ik zelf zoiets hebben dan sta ik gelijk bij mijn huisarts op de stoep!
Mijn advies in deze zou zijn, laat de DA er naar kijken, het liefst vandaag nog.
Laatst gewijzigd door Kaio op zo 12 aug 2012, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Cupcake
4-sterren
4-sterren

Bericht door Cupcake »

Als hij, zoals je beschrijft, geen koorts heeft en vrolijk en blij is, zou ik morgen terug gaan, maar ik vind het er ook niet echt knap uitzien.
Is er reden dat de dierenarts het sneetje op deze plek maakt?? (de huid daar is al zo gevoelig)
En misschien toch maar even zorgen dat hij er helemaal niet meer aanzit en hem een shirtje aandoen als je hem niet in de gaten kunt houden.
sella

Bericht door sella »

Sweet Dutchess schreef: Toen wij Dexter enkel jaren geleden lieten castreren was ik er erg huiverig voor omdat we eerder al die ervaring met Joris ( onze eerste hond ) hadden gehad.
Dexter is gecastreerd via een sneetje langs de penis . Dat zag er veel beter uit, eigenlijk zag je er bijna niets van.Geen zwelling van de balzak, enkel ietjes blauw bij de wond en dat was binnen een paar daagjes ook al zo goed als verdwenen.
Hij heeft toen geen anti bi gehad en de hechtingen waren oplosbaar dus hoefde verder ook niet meer terug voor controle .
Ik stond er toen echt van te kijken dat castreren van een reu zoveel veranderd was.
Beterschap voor Rakker,  hopelijk geneest het snel.
Ik heb juist met langs de penis castratie met Diego een heel gezwollen balzak gehad, ook de wond is opengesprongen het het is heel erg ontstoken geweest.
Ik heb met samengeknepen billen gezeten met de castratie van Buffel, en dat is op dezelfde manier gegaan en genas als een trein.

Ik zou het goed in de gaten houden, als een leerpunt voor de toekomst houden dat je een evt volgende reu die ontmant zou moeten worden op de andere manier gedaan wordt.
Dat streepje ziet er niet gezellig uit, kan met een sisser aflopen, en het kan erg gaan ontsteken.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

het streepje wordt niet erger, alles ziet er gewoon rustig uit

Plaats reactie