Eliminatiedieët Hope. Op vakantie

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Re: Eliminatiedieët Hope. 19 juli naar Tannetje.

mona
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door mona »

wow zo te zien super spul die groene leem.
het helpt dus echt goed met ontgiften.

fijn dat het beter gaat.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

[quote="nienk"]
mooi dat Hope zo op aan het knappen is!

dat verharen, is dat van het ontgiften van de groene leem? dat ie alle beschadigde haren er uit gooit? verhaart ie nou extra hard op de plekken die er zo raar uit zagen?
[/quote]

Daar heeft het wel alle schijn naar Nienk. Hij ziet er echt niet uit nu, maar Tannetje had al gezegd dat het eerst erger zal worden en daarna pas beter.
Maar zijn energie is weer goed, dus ik maak me er niet zoveel zorgen om.

[quote="mona"]
wow zo te zien super spul die groene leem.
het helpt dus echt goed met ontgiften.

fijn dat het beter gaat.
[/quote]

Echt top spul die groene leem. Ik ga zelf ook een kuur doen!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Fijn dat het weer beter gaat!

Waar haal je die groene leem?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

[quote="eelke"]
Fijn dat het weer beter gaat!

Waar haal je die groene leem?
[/quote]

Wij hebben hem van Tannetje, maar als je op google 'groene leem vertagil' intypt dan zal je hem wel ergens vinden.
Hope
5-sterren
5-sterren

Re: Eliminatiedieët Hope. Het gaat nog steeds niet goed.

Bericht door Hope »

Het gaat nog steeds niet goed met Hope.
Na de groene leem kuur gaat het met zijn energie weer stukken beter.
Hij is weer fit en gaat weer graag mee uit wandelen. Hij zwemt ook weer als voorheen.

Zijn vacht ziet er nog steeds niet uit. Dof, grijs, vet en hij verhaard echt verschrikkelijk.
Zo erg dat ik soms in staat ben (ik doe het niet hoor haha) om het scheerapparaat er overheen te halen.

Ik weet even niet meer wat te doen.
Morgen ga ik Tannetje maar bellen voor advies. Geen idee meer waar ik aan moet denken.
Kan hij niet een te eenzijdig menu krijgen? Of ben ik te snel gegaan met elimineren misschien, en moet ik een paar stappen terug doen?
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Krijgt hij ondertussen al vis in zijn menu?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Hij eet nu:
Konijn, haas, hert, paard, sardien, wortel, courgette, andijvie, appel en krijgt omega 3,6,9 olie bij.
pearlsofpassion
Moderator

Is die olie in overleg met een DA? En kreeg hij het al toen de problemen begonnen, of achteraf?
Want Lizzy zegt altijd dat zo'n olie met zowel omega 3 als 6 en 9 geen zin heeft omdat er al meer dan genoeg 6 en 9 in het menu zit. Een visolie geef je dan juist om het gehalte omega 3 op te trekken, maar als daar nog 6 en 9 bij zit, wordt dat effect geniet gedaan.  Maar het kan natuurlijk zijn dat een DA er wel een bepaalde reden achter heeft om het hem te geven.

Kan je niet terugdenkend te weten komen wat er het laatst bij gekomen is voor de problemen begonnen?
Misschien de groenten?
Of de vis? De meeste honden hun vacht wordt beter van vis, maar misschien kan Hope er net niet tegen en uit zich dat zo?
Je zou kunnen teruggaan naar een menu waar hij het erg goed op deed en kijken of dat beterschap brengt. Zo niet, ligt het misschien niet aan de voeding...

Dat hij te weinig diersoorte zou krijgen geloof ik niet.  Er zijn honden die het met minder doen, en hij krijgt zelfs een wildsoort (is het hert ook wild?). 
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Eens met de omega's. Courgette kan ook allergiën opwekken. Het behoort tot de nachtschade..
pearlsofpassion
Moderator

[quote="Nadia"]
Eens met de omega's. Courgette kan ook allergiën opwekken. Het behoort tot de nachtschade..
[/quote]

Nee, dat klopt niet.
Het behoort tot de komkommerfamilie (courgette, pompoen, komkommer, meloen... )
Maar ik moet zeggen dat het er wel op lijkt... ;)
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Bedankt voor de info weer!
Die olie, die ben ik zelf gaan geven en hij deed het er destijds erg goed op.
Maar ja, misschien toch eens op zoek naar een andere, of even helemaal stoppen.

Dit topic is ideaal, want ik kan nu gewoon zo eens terug gaan lezen wanneer hij het zo goed deed en wat hij toen gevoerd kreeg.
Het hert is wild ja, net als de haas. De groentenmix is op, dus ik kan hem ook eens een tijdje weer alleen andijvie geven, dat beviel goed.

Ik ga eens terug naar het laatste menu waar hij het goed op deed. Dat vind ik wel een goed idee.
Hope
5-sterren
5-sterren

Re: Eliminatiedieët Hope. Stapje verder.

Bericht door Hope »

[quote="Hope"]
Voor de geïnteresseerden onder ons  ;)

Hope gaat fantastisch. Zijn darmproblemen zijn de wereld uit sinds hij meer buiten komt.
Iedere dag gaat hij een uur het bos mee in, waar hij los rond kan scheuren.

Hij eet al erg gevarieerd vind ik zelf. Momenteel eet hij konijn, haas, paard, hert, andijvie en wortel.
Sinds gisteren krijgt hij ook eend, omdat hij het zo goed doet, en ik toch nog eens wilde kijken of hij daar nu de vorige keer zo op gereageerd heeft, of op iets anders. Hij krijgt een olie bij voor zijn vacht, die maak ik gewoon op, heb nog voor een maand of 3.

Hij is onwijs energiek, heeft geen jeuk, hij ziet er werkelijk fantastisch uit.

[/quote]

Laat ik hier dus maar eens naar terug gaan...
Geen vis, geen appel en geen courgette dus. Pa springt uit zijn vel waarschijnlijk, maar dat is niet echt iets voor bij 'vragen en problemen BARF'.
Laatst gewijzigd door Hope op ma 20 aug 2012, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
pearlsofpassion
Moderator

Ik moet zeggen dat ik al een beetje mijn twijfels had bij de appel. Maar eigenlijk gewoon omdat hij dat vroeger ook kreeg, voor hij op vers stond.  Beetje een flauwe reden en dus had ik het nog niet gezegd.
Maar ik herinner me nog dat je pa hem in het begin van zijn eliminatiedieet ook een paar keer appel heeft toegestopt terwijl hij enkel op konijn stond. Toch? Weet je nog of je daar toen reactie van waarnam, of was dat gewoon te vroeg in het eliminatiedieet om het te weten?
Alleszinds, ik zou ook even teruggaan naar waar je al zeker van was en van daaruit terug even kijken.  Als het voedselgerelateerd is, zou dat toch moeten helpen.

En verder, het hooikoortsseizoen is toch al voorbij? Er is niets anders in de omgeving verandert?
Ik weet het, we vallen in herhaling, maar het blijft natuurlijk goed om erover na te denken en op je hoede te zijn.  Het kan ook een bepaalde plant zijn waar zijn huid op reageert als hij erdoor loopt, het kan iets zijn dat een bepaald dier in zijn omgeving uitscheidt, het kan wasmiddel, poetsproduct zijn enzovoort...
Lastig hoor.  :-\

Het zou nog het eenvoudigste zijn als het aan zijn menu ligt.  ;)

Edit: waar ik nu nog aan denk: gaat Hope vaak zwemmen?  Steeds in dezelfde poel, beek of vijver?  Zitten daar misschien algen in dat je kan zien? Het is namelijk geweten dat in de lente en zomer de algen en blauwwieren bloeien en zeker de blauwwieren kunnen nogal toxische stoffen uitscheiden.  En ook als het op zich niet toxisch is, kan het natuurlijk wel zijn dat Hope erop reageert.
Ik denk maar mee. ;)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op ma 20 aug 2012, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Dat meedenken is super fijn!

Die appel krijgt hij al zijn hele leven. Laten we daar maar eens mee gaan stoppen.
Hij zwemt bij mij altijd op dezelfde plek, bij pa kan ik er maar moeilijk achter komen.
Pa vind het allemaal niet meer zo belangrijk, heeft het nu wel gehad met elimineren en ik moet al zoveel moeite doen om te zorgen dat hij geen vreemde dingen te eten krijgt. Zoals van de week, toen kreeg hij een stuk peer, want "dat lijkt toch op appel". Zucht.

Het zwemmen zouden we ook even kunnen laten natuurlijk. Ik wil gewoon dat hij weer beter er uit gaat zien.
Verder is er in huis niets veranderd. Geen nieuwe schoonmaakspullen, dekentjes of andere dingen. Zelfs geen luchtverfrisser.
Want pa doet gelukkig de boodschappen niet, ha ha.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Misschien wassen met een goede shampoo?

Probeer je er aan vast te houden dat het wel goed gaat met Hope zelf. Ook bij Hope zijn de klachten een jaar geleden begonnen toch? Bij Joep is dat in iedergeval wel, en die heeft nu ook weer plekjes. Ik heb het dieet 'stopgezet' tot het najaar. Joep is zelf fit en vrolijk, en krabt en likt niet meer dan anders. Dus dan kunnen die plekjes me even wat...

Wel lastig he? Het is nogal een project he.... :bigarmhug:

Plaats reactie