Eliminatiedieët Hope. Op vakantie

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Re: Eliminatiedieët Hope. Het gaat nog steeds niet goed.

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

[quote="eelke"]
Misschien wassen met een goede shampoo?

Probeer je er aan vast te houden dat het wel goed gaat met Hope zelf. Ook bij Hope zijn de klachten een jaar geleden begonnen toch? Bij Joep is dat in iedergeval wel, en die heeft nu ook weer plekjes. Ik heb het dieet 'stopgezet' tot het najaar. Joep is zelf fit en vrolijk, en krabt en likt niet meer dan anders. Dus dan kunnen die plekjes me even wat...

Wel lastig he? Het is nogal een project he.... :bigarmhug:
[/quote]

Het blijft lastig ja. Dat wassen heb ik al gedaan en het helpt echt maar een dag. Daarna is hij weer even dof als voor het wassen en hij gaat er niet minder door verharen. Hij is inderdaad fit en vrolijk, maar hij ziet er echt niet uit.
En een project? Zeg dat wel ja! Ik vind het zelf nog steeds leuk om te doen, kan er goed tegen dat hij sommige dingen niet mag en dat je zo bezig bent met voeding en elimineren. Alleen is het gewoon heel moeilijk hier thuis. Ze zijn het zo beu, dat gedoe!
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Misschien je pa eens duidelijk maken wat het alternatief is?  :-\  Of hem zelf eens vragen wat het alternatief dan is (maar geven wat hij wil) en dan de consequenties daaraan verbinden. 
Het is een heel gedoe, maar je kan toch niet anders?
Je kan het toch niet zomaar opgeven en hem zo laten?
Je maakt de beslissing in het belang van Hope, alles voor Hope. Niet om het voor je pa moeilijk te maken.  Ik heb het gevoel dat je pa dat niet helemaal beseft...  Hij moet maar eens zijn eigen belang aan de kant zetten voor dat van Hope. Hij is niet diegene met het probleem, dat is Hope. Of zo denk ik er toch over...  :-\

Leg de foto's van in het begin nog eens voor, kijken waar je al gekomen bent met dat 'gedoe'...
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op ma 20 aug 2012, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Had de nare update vanochtend al gelezen en zie dat je al heel wat goede reacties hebt, fijn!! Teruggaan naar het laatste menu waarbij het goed ging lijkt mij ook het beste. Sterkte ermee!

Wat je pa betreft, aan de ene kant ga ik mee met pearlsofpassion. Maar ik zou het niet zo gaan hebben over 'consequenties van daden' en dergelijke, want ja, je woont toch nog thuis en Hope is van jullie allemaal (toch?) dus dan zou ik me niet zo in de positie voelen om op die manier het gesprek aan te gaan... Maar het kan natuurlijk geen kwaad nog een keer als familie een gesprek te voeren, denk ik?
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

:)
Ik zeg natuurlijk niets over de toon van het gesprek.  ;)
Ik zou hem gewoon eens vragen: wat zou jij dan doen? En als hij dan een antwoord geeft, zelf even aangeven: dat zou het resultaat daarvan zijn. Dan kan hij zelf inzien of dat leefbaar is voor Hope.  Als dat niet zo is kan je vragen hoe hij dat dan zou oplossen.
Je hebt kans dat hij echt wil nadenken en dan ben ik ervan overtuigd dat hij tot de conclusie moet komen dat ze moeten doen wat je nu bezig bent. Dan hoop ik dat hij nu achter je kan gaan staan en steunen. Alle neuzen in dezelfde richting.
Je hebt ook kans dat hij zegt: laat me gerust, doe maar je zin, maar dan geeft hij eigenlijk ook aan dat hij geen beter idee heeft en moet hij dus eigelijk ook stoppen met zeuren.

Enfin, dat is maar mijn mening, het is jouw vader, jij moet ermee leven en jij kent hem het beste. ;)
Ik wil zeker geen ruzie stoken of je met een vervelend gevoel opzadelen!  :-*
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

We hebben zojuist een gesprek gehad. Pa vind dat elimineren gewoon een gedoe en hij vind het zielig voor Hope.
Omdat, zo zegt hij, het gewoon sneu is dat die hond niets mag eten wat hij lekker vind.

Nou, daar kan ik wel wat mee. Hope kan genoeg eten wat hij lekker vind. Hij krijgt barf in plaats van elke dag dezelfde droge brokken en ook tussendoor zijn er mogelijkheden genoeg. Ik zal weer meer dingen gaan drogen, zodat pa tussendoor gewoon wat kan geven maar dan alleen maar dingen die zijn toegestaan. De vraag: 'wat is er nu zieliger, dat hij alleen maar de dingen mag eten uit zijn eigen menu, of dat jij hem een keer iets toestopt waar hij zoveel narigheid van krijgt', maakte het voor hem toch duidelijker geloof ik.

Ik geloof dat we weer met nieuwe moed beginnen. De appels liggen al klaar voor de paarden ;)

We gaan terug naar het menu waar hij het goed op deed. Konijn, Haas, Paard, andijvie en wortel.
Verder niets. Geen olie, niet wassen, gewoon kijken wat er dan gebeurd. En om te voorkomen dat hij toch van het zwemmen de reactie zou krijgen gaan we hem aan de riem uitlaten in hetzelfde gebied, waardoor hij gewoon het water niet in kan. Als hij opknapt voeg ik dat zwemmen dan maar gewoon toe als extra elimintatieronde.

Ik heb er weer zin in. En natuurlijk kan er ook iets anders zijn, maar het voelt goed om iets te doen.
We kijken wel weer waar het schip strand.

En Pearlsofpassion: ik heb geen naar gevoel hoor, zeker niet. Het is juist fijn dat jullie zo meedenken!
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Goedzo, nieuwe moed! Succes!
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Hope is, voor het eerst in zijn leven, weggelopen in het park. Ik kon hem nergens meer vinden.
Uiteindelijk vond ik hem bij de vijver, waar hij op zijn gemak een stel vissen aan het verorberen was.

Hopelijk word hij er niet ziek van.
Cupcake
4-sterren
4-sterren

Bericht door Cupcake »

Oeps das wel een beetje stout.....
Inderdaad hopen dat hij geen last krijgt van zijn eigen gekozen toevoeging aan z'n menu.
Hope
5-sterren
5-sterren

Re: Eliminatiedieët Hope. Hij lijkt te verbeteren!

Bericht door Hope »

Hope lijkt te verbeteren. Zijn kop en schouders lijken toch wel wat meer te gaan glanzen.
Misschien wil ik het gewoon te graag, maar ik zou zeggen dat hij toch wat verbeterd.

Hoe lang moet ik dit nieuwe menu eigenlijk volhouden?
Een week of 4?
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

[quote="Hope"]
Hope lijkt te verbeteren. Zijn kop en schouders lijken toch wel wat meer te gaan glanzen.
Misschien wil ik het gewoon te graag, maar ik zou zeggen dat hij toch wat verbeterd.

Hoe lang moet ik dit nieuwe menu eigenlijk volhouden?
Een week of 4?
[/quote]

wat mooi dat het weer wat beter lijkt te gaan!

hoelang volhouden... tjah... ik zou even afwachten hoe het gaat. als de gekke vacht toestanden enzo toch iets van een allergische reactie waren, moet eerst die reactie en de effecten daarvan helemaal uit zijn lijf. dan zeg ik toch: tot hij weer net zo fit is als voor die reactie, plus een week of 2.

hij krijgt al groene leem toch? misschien kan je nog iets extra's ontgiftends in zetten om hem nog wat te helpen de rommel uit zijn lijf te krijgen?
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Veerle-scrappyToo »

Neemt hij nog steeds groene leem?  Hoe lang is dat dan al en hoeveel geef je daar van?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

[quote="nienk"]
hij krijgt al groene leem toch? misschien kan je nog iets extra's ontgiftends in zetten om hem nog wat te helpen de rommel uit zijn lijf te krijgen?
[/quote]

Van Tannetje moest ik na 3 weken echt stoppen met de Groene Leem. Die krijgt hij dus niet meer.

Verder lijkt me dat wel logisch klinken, Nienk, ik ga het gewoon een poos zo volhouden.
Hij krijgt wel weer wat eenzijdiger te eten, maar is dat heel erg? Of mag dat best een poosje?
Hope
5-sterren
5-sterren

Re: Eliminatiedieët Hope. Hotspot

Bericht door Hope »

Hope heeft een hotspot. Een grote vieze plek, recht op zijn flank.
Hij heeft er ontzettend veel last van. Ik heb het stuk huid geschoren en gewassen met betadineshampoo.

Verder ziet hij er nog steeds dof uit en hij word ook weer sloom.
Zal ik Tannetje maar weer bellen?
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Balen zeg...  :-\ Tannetje bellen kan sowieso geen kwaad denk ik? Wel echt heel jammer zeg... Maar zou het misschien ook met het seizoen te maken kunnen hebben?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

He, zo vervelend! Joep had in het weekend dat het zo verschrikkelijk warm was ook ineens een hotspot. Zijn (en dus ook mijn) eerste. Ik was toen ook net begonnen met spirulina geven, dus misschien dat hij ook aan het ontgiften was, en met het warme weer erbij...

Het blijft zo lastig he? Elke keer wel wat! Joep is ook niet plekjes-vrij momenteel. Wel nagenoeg jeukvrij...maar toch.... vind het ook moeilijk hoor...

Plaats reactie