Beginnende BARFhond geeft steeds over na BARF

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Beginnende BARFhond geeft steeds over na BARF

smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Nou , fijn dat het erin is gebleven  ;) Maar ik persoonlijk zou een beginnende barf hond geen kalkoennekken geven . Al moet een ieder natuurlijk zelf weten wat hij voert hoor .
Ik zou het voorlopig even bij kippen en eendennekken houden , en de  kwartelkarkas en tam konijn die je al hebt of gaat kopen  . Dat is geschikt en zachter beginners vleesbot
Via de zoekfuctie kan je al veel lezen over kalkoen ( Weet niet of je dat al hebt gedaan ? ) De meningen hier op BP verschillen soms over kalkoen . Met dergelijk vleesbot moet je zelf ook goed kunnen inschatten of zo,n nek geschikt is ja of nee .... en voor jouw honden .
Borders2Love
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Borders2Love »

Die kalkoen nekken krijgen ze al 1,5 jaar als snack eigenlijk dus dan kan het wel toch??
Maar maandag krijg ik weer een flink aantal kilo van de kippennekken binnen dus kan ik weer even vooruit om inderdaad te oefenen en Sterre en Storm te laten wennen aan het kauwwerk wat ze krijgen als maaltijd

Ik zal inderdaad eens zoeken naar die info over kalkoennekken, ben wel benieuwd
Lil

Bericht door Lil »

Ik geef helemaal geen kalkoennekken. Die dingen zijn hartstikke dik en knetterhard. De mijnen krijgen die niet goed weg.  :-\
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

als je de nekken zo heb platgeslagen zou ik ze niet beethouden zelfde als met het vlees...gewoon wat kleinere stukjes snijden zodat ze het niet steeds terug geven...als ik de jongens grote of zelfs lappen geef zijn het net reigers en klokken ze alles naar binnen...kleinere stukken  gaat gewoon beter...
Borders2Love
1-ster
1-ster
Contacteer:

Iedereen super bedankt voor alle tips enzo
Het heeft geholpen.
Sinds ik dus meer help met het eten klaarmaken, heeft ze niet meer overgegeven!!!!
Qua botwerk start ik even simpel met kippennekken en kwartelkarkassen tot ze het echt door heeft.
En sinds gister heb ik het idee dat ze het echt begint te snappen dat dit hun maaltijd is en dat ze gewoon rustig moet eten en goed moet kauwen.

Ik neem de honden apart en ik merk aan beide dat ze dat allebei fijner vinden.
Ze zijn beide rustiger en zitten echt zichtbaar te genieten.

De nekken plet ik wel met een hamer en hou het even vast want anders slokt ze het zo naar binnen. Maar het gaat steeds beter.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Hardstikke fijn om te lezen  ;) En ach gewoon je tijd nemen dan komt het wel goed hoor . Gaat het met de ontlasting ook goed ?
Borders2Love
1-ster
1-ster
Contacteer:

De ontlasting vind ik wat aan de droge kant.
Kwam vandaag een drol tegen die ze gister daar neer hadden gelegd in het gras en hij was helemaal witachtig geworden....

Ik heb nog zalmolie in de kast staan speciaal voor honden. Zal ik daar af en toe een druppeltje van door de maaltijd doen?

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het erg leuk vind om ze eten te geven. Ik ga er ook bij zitten en voer ze lekker op het gemakje en geniet er van als ik hun zo ziet genieten.
Ik neem er nu echt de tijd voor

Plaats reactie