Duck en/of AHV (wel of geen bot in AHV)

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:Duck en/of AHV

Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

[quote="jasmijn"]
hoi ik wil graag weten waar je ahv kan hallen of bestellen ik woon in nuenen dat is omgeving Eindhoven
[/quote]

Kijk maar even op de site van AHV: http://www.ahv-breda.nl/ , knop 'bestelinfo' en dan op 'verkrijgbaarheid' klikken, dan komt er een lijst met adressen tevoorschijn ;).
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Ik heb John Adema van AHV een mailtje gestuurd en hij gaf mij het adres van een verkooppunt bij mij in de buurt. Met die persoon (Peter van Doorn) heb ik toen afgesproken om het te komen bezorgen.
haagse sannie
1-ster
1-ster

Bericht door haagse sannie »

hoi hoi

ik heb vandaag voor 't eerst Duck gekocht, ik heb 't nog niet gegeven, maar is 't echt zo goed spul, opzich de prijs maak me niet uit, zolang als ik maar zeker weet dat 't goed voor me labrador en maltezer is.
maar hoeveel moet ik er ongeveer van geven, ik heb er wel een folder bij gekregen, maar vind 't wel een beetje onduidelijk.
ik denk dat ik me labrador 6 tot 7 plakken per dag geef en dan me malteesje 2 plakken, zou dat niet te weinig zijn????

groetjes

sanna, wodka en daisy
Lupa

Bericht door Lupa »

[quote="haagse sannie"]
hoi hoi

ik heb vandaag voor 't eerst Duck gekocht, ik heb 't nog niet gegeven, maar is 't echt zo goed spul, opzich de prijs maak me niet uit, zolang als ik maar zeker weet dat 't goed voor me labrador en maltezer is.
maar hoeveel moet ik er ongeveer van geven, ik heb er wel een folder bij gekregen, maar vind 't wel een beetje onduidelijk.
ik denk dat ik me labrador 6 tot 7 plakken per dag geef en dan me malteesje 2 plakken, zou dat niet te weinig zijn????

groetjes

sanna, wodka en daisy
[/quote]
het hangt van af hoeveel je honden wegen.
ik kan je niet adviseren omdat ik geen duck geef en iedere kvv is toch een beetje anders.
maar de richt lijnen zijn voor volwassen honden 25gr per kilo gewicht van de hond.
en voeren doe je dus met je ogen wordt je hond mager geef je iets meer wordt die dik geefje minder
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="haagse sannie"]
hoi hoi

groetjes

sanna, wodka en daisy
[/quote]

Als je op deze site kijkt:
http://www.ducknatuurvoeding.com/Beginframe.htm

en naar 'voedingstabel' gaat, dan zie je een voedingstabel die behoorlijk duidelijk is. Als beide honden volwassen zijn, dan neem je kolom 2. Dan ga je naar het huidige gewicht van je hond en zie je in kolom 2 de grammen staan die de hond per dag moet hebben.

Wat weegt 1 schijfje Duck? 100 gram ofzo? Stel dat jouw Labrador 30 kilo weegt, dan is 7 schijfjes per dag voldoende.

En verder moet je altijd met je ogen voeren. Als de hond te dik wordt: minder geven. Wordt hij te mager: meer geven.
Binno
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Binno »

[quote="haagse sannie"]
hoi hoi

groetjes

sanna, wodka en daisy
[/quote]
Hoi Sanna,
Wij voeren onze honden ook Duck. ;)
Op deze site staat ook de volledige voedingstabel: http://www.ducknatuurvoeding.com/Voedingstabel.php
Als je honden volwassen zijn moet je in kolom nr 2 kijken.
Voor een labrador van 35kg (weet niet hoeveel jouw honden wegen?) geven ze een richthoeveelheid van ongeveer 800gr en voor een maltezer van 5kg iets minder dan 200gr. Dit kan echter per hond verschillen. In de praktijk is dat dikwijls teveel, dus je zal vooral "op het oog" moeten gaan voeren en de hoeveelheid voer aanpassen naargelang jouw honden te mager of te dik worden. ;)
Binno
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Binno »

We zaten gelijk te typen... ;D
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Wandor en Yindra deden het ook prima op Duck. Ze kregen ieders een kilo per dag. Wandor weegt ong. 35-40 kg en yindra, gok ik, 25 kg, maar die is in de groei.

Ik geef van AHV hetzelfde, ook ieders een kilo. Ze zijn nog niet magerder geworden, wandor ziet er eerder iets beter uit, dus dat je van AHV meer zou moeten voeren gaat bij ons niet op.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Ik heb trouwens voor AHV de eiwitfractie uitgerekend. Wendy vertelde (schreef ;)) me dat AHV destijds zelf adviseerde om niet meer dan 500 gram te moet voeren per dag. Dit ivm de hoge eiwitfractie (dit was 33%!). Dat had ik eigenlijk nog niet gezien, voordat ik AHV bestelde, dus ik schrok al een beetje :-\

Nu heb ik middels een berekening die wendy voor me heeft opgezocht, nagerekend wat de eiwitfractie nu is, want het voer is blijkbaar aangepast. De eiwitfractie is volgens de verpakking 23,8% en volgens mijn berekening 24,6%. Hoe dan ook, het is een stuk minder geworden, gelukkig!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ja, dat viel mij ook op vorige week. Samenstelling veranderd dus. Ben benieuwd hoe ze de eiwitfractie naar beneden hebben gekregen eigenlijk. Wat is het percentage koolhydraat en vet?
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Moet ik even thuis kijken, heb hier geen verpakking bij de hand ;)
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

[quote="Lizzy"]
Ja, dat viel mij ook op vorige week. Samenstelling veranderd dus. Ben benieuwd hoe ze de eiwitfractie naar beneden hebben gekregen eigenlijk. Wat is het percentage koolhydraat en vet?
[/quote]

Gekopieerd van de site van AHV ;):

--------------------------------------------------------------
Ruw eiwit : 13.1 %
Ruw vet : 15.6 %
Vocht : 62 %
Ruwe celstof : 2.5 %
Koolhydraten : 5.0 %
Mineralen : 1.8 %

Eiwitfractie : -/+ 23.8 %
K.cal / 100 gram : -/+ 220
K.J. / 100 gram : -/+ 930
---------------------------------------------------------------------

Maar ik kom als ik het zelf ga berekenen op een eiwitfractie van 24,62% :-\ (ook acceptabel trouwens).
Laatst gewijzigd door Nitus op di 18 jan 2005, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

[quote="Nitus"]
Gekopieerd van de site van AHV ;):

--------------------------------------------------------------
Ruw eiwit : 13.1 %
Ruw vet : 15.6 %
Vocht : 62 %
Ruwe celstof : 2.5 %
Koolhydraten : 5.0 %
Mineralen : 1.8 %

Eiwitfractie : -/+ 23.8 %
K.cal / 100 gram : -/+ 220
K.J. / 100 gram : -/+ 930
---------------------------------------------------------------------

Maar ik kom als ik het zelf ga berekenen op een eiwitfractie van 24,62% :-\ (ook acceptabel trouwens).
[/quote]

Precies, dit staat ook op mijn verpakking. En toen ik de eiwitfractie zelf heb uitgerekend kwam ik ook op 24,6%. Dus wel wat hoger dan op de verpakking staat...
Kwetteraar
1-ster
1-ster

Bericht door Kwetteraar »

Mag je Duck in de magnetron ontdooien of moet dat langzaam op kamertemperatuur gebeuren?
rees

Bericht door rees »

Ik haal het eten een avond van te voren uit de vriezer en geef het de volgende ochtend aan ze.

Plaats reactie