kikkerbillen
Moderator: Lizzy
Re: kikkerbillen
Ik eet bewust wel vlees en vis met nadruk op bewust omdat dat tweeledig is. Bewust omdat ik ervan overtuigd ben dat je dat als mens nodig hebt (mededeling zonder dat het tot een discussie uitloopt, iedereen in zijn waarden
) en bewust wat keuze in vlees en vis betreft.
Nooit en te nimmer eet ik kikkerbillen omdat ik weet hoe deze verkregen wordt en het me intens tegenstaat
. Zo eet ik ook geen zee-egel, die worden namelijk levend opengeknipt en opgediend.
Geeft mij dan maar sprinkhanen, meelwormen en slakken. Die lef heb ik wel
Nooit en te nimmer eet ik kikkerbillen omdat ik weet hoe deze verkregen wordt en het me intens tegenstaat
Geeft mij dan maar sprinkhanen, meelwormen en slakken. Die lef heb ik wel
-
Martine-Tom
Op het filmpje worden ze eerst ook nog even van hun vel ontdaan...levend.eelke schreef: Mjah, zo'n vermoeden had ik dus al
Arme kikkers....
Je ziet ze naar adem happen, grote ogen, tafel, enorme hoop met ontvelde levende kikkers...
-
helenavantroje
- 3-sterren

Ik was al blij dat ik nog een diersoort kon toevoegen bij zijn menu, gezien het feit dat ik hier, curacao, niet zo heel veel kan krijgen als bij jullie.
Helaas ben ik een vreselijke hypocriet, ik eet bv geen kalfsvlees maar ben wel dol op mosselen enz.enz..
Helaas ben ik een vreselijke hypocriet, ik eet bv geen kalfsvlees maar ben wel dol op mosselen enz.enz..
Waarom zou je die beesten zo iets aandoen?
Arme kikkers...
Arme kikkers...
- pearlsofpassion
- Moderator
Mosselen en zee-egels zijn wel nog iets anders dan kikkers he. Qua gewaarwording...
Kikkers hebben hersenen en dus meer dan enkel reflexen (zoals bij mossels en zee-egels), ze hebben een bewustzijn.
Nee, hier ook principieel geen. Maar als je daar niet tegen bent, is het vast een botsoort die je kan voeren.
Kikkers hebben hersenen en dus meer dan enkel reflexen (zoals bij mossels en zee-egels), ze hebben een bewustzijn.
Nee, hier ook principieel geen. Maar als je daar niet tegen bent, is het vast een botsoort die je kan voeren.
nog nooit gehad , nog nooit gezien in een filmpje , en wil het ook niet , kan ik niet tegen , dat gaat me echt te ver
Krijg echt kippenvel op mn hakken bij t idee alleen al.
Nu worden veel dieren niet zo lekker behandeld, maar dit is echt erg
Nu worden veel dieren niet zo lekker behandeld, maar dit is echt erg
-
helenavantroje
- 3-sterren

Ik wist wel dat het erg was maar niet dat ze levend gevild werden, eigenlijk niet goed bij stilgestaan. Ik dacht eigenlijk dat ze niet meer mochten worden verkocht in Nl of wel? Ze zagen er zo "mooi" uit, veel wit vlees, heb er 2 gekocht, gigantische dingen, zijn misschien wel padden of zo. Maar ik beloof beterschap, zal het niet meer doen.
ik kijk maar beter niet.Lizzy schreef:
Eetsmakelijk![]()
![]()
![]()
Kikkerbillen zijn serieus so not done.
Maar
ehm
als je nu je eigen kikkers gaat kweken?
Dan kun je zelf ook kiezen voor hoe ze 'geslacht' worden.
Ik bedoel, mensen die kippen hebben slachten vaak zelf ook hun kippen die of te oud of
niet genoeg leggen of...noem maar..
Soms kuikentjes voeren aan eigen hond of kat.
Zoiets is misschien wel mogelijk.
Voor wat er gebeurt op het filmpje, ik sta elke keer weer verbijstert over het feit dat dit soort dingen gebeuren.
De wreedheid die er uitspreekt. Het zegt iets over de mens. Afschuwelijk.
ehm
als je nu je eigen kikkers gaat kweken?
Dan kun je zelf ook kiezen voor hoe ze 'geslacht' worden.
Ik bedoel, mensen die kippen hebben slachten vaak zelf ook hun kippen die of te oud of
niet genoeg leggen of...noem maar..
Soms kuikentjes voeren aan eigen hond of kat.
Zoiets is misschien wel mogelijk.
Voor wat er gebeurt op het filmpje, ik sta elke keer weer verbijstert over het feit dat dit soort dingen gebeuren.
De wreedheid die er uitspreekt. Het zegt iets over de mens. Afschuwelijk.
-
Linda_Bonbon
- 3-sterren

Ik was laatst in een restaurant waar ze gewoon op de kaart stonden, dus denk dat het wel mag? Het filmpje bekijk ik maar niet, krijg al de rillingen bij de beschrijvingen die ik hier lees....helenavantroje schreef: Ik dacht eigenlijk dat ze niet meer mochten worden verkocht in Nl of wel?