Bo tip van z'n staart..

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Bo tip van z'n staart..

Lil

Bericht door Lil »

202Spots schreef: Nah...uitvinding was geen succes...staart gewassen, er zat veel opgedroogde bloed op..en de flapje wat afgeschaafd is zag er vochtig uit.. ik heb Bo even laten lopen zonder er wat op te hebben, maar door het zwaaien begon het weer te oozen...gaasje op de wond en de roller erover heen...maar dat was er binnen 'n minute al weer af...dus heb 't weer op de ouwe manier ingepakt en ga morgenochtend toch maar even kijken wat de DA er van denkt...kweet niet of er na 2 dagen nog hechting in gedaan kan....dacht van niet... :-\
Soms kunnen ze nieuwe wondranden snijden en alsnog hechten en ook wel eens gehad dat een nietje nog kon.

Heel veel succes dadelijk bij de da!
Drijver
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Drijver »

He gats. Wat jammer dat die verfroller niet blijft zitten. Dan zal dat isolatiemateriaal ook wel niet houden ben ik bang.
(Bo heeft nog mazzel. Vriendin haar hond kreeg staart tussen de deur en het topje lag op de deurmat :-X).
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Drijver schreef: He gats. Wat jammer dat die verfroller niet blijft zitten. Dan zal dat isolatiemateriaal ook wel niet houden ben ik bang.
(Bo heeft nog mazzel. Vriendin haar hond kreeg staart tussen de deur en het topje lag op de deurmat :-X).
Bij Brutus hield dat prima, de isolatie. Hij heeft er maaaaanden mee rondgelopen. Hij had zijn staart gebroken en eer dat de breuk geheeld was :-X. We maakte het wel vast met leukoplast. En we namen een veel langer stuk isolatie dan nodig was (dus meer isolatie materiaal op/rond de staart). En daar knipte we gaten in zodat het materiaal lekker licht was.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik kan nog steeds de foto's niet vinden >:(
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Op zich zag de losse flap er wel goed uit an zal wel tegenaan groeien, maar de huid die naar de tip gaat was volgens de DA aan ''afsterven"..
Eerst maar proberen of de dode laagje er vanzelf afvald, dus alles werd goed ingepakt en moet zo tot vrijdag blijven zitten...
Wanneer het is los geglaten en er is genoeg gezonde tissue dan zal 't wel genezen,
maar wanneer dat niet het geval is ...dan moet de tip van z'n staart waarschijnlijk geamputeerd worden.. :'(
Intussen ook aan de antibiotics gezet en dan vrijdag morgen vroeg komen en geen eten geven in geval we de operatiekamer in gaan.. :-\

(Ik had zelf wat van die schuim plastic op 't tip erbij geplakt want hij blijft zwaaien met z'n staart)
Afbeelding
De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door De Geijsjes »

Nou dan duimen we voor een goede uitslag vrijdag!  :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: 
Ike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ike »

Ach gossie....arme Bo  :'(
Ik ga duimen dat zijn  staart in tact mag blijven  :-*
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Ach, die arme Bo, ik hoop dat het goed gaat herstellen en amputatie niet nodig zal zijn. Sterkte. :-*
Lil

Bericht door Lil »

O jee... Precies waar ik met een staart altijd zo bang voor ben, aangezien vrienden van mij dit tot 5 keer toe hebben meegemaakt. Toen hadden ze een staartloze Dallie.

Ik ga heeeeeeeeel hard duimen dat er geen operatie nodig is!
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

nu zeg, wat een pech

ik hoop voor Bo dat er genoeg gezond weefsel is vrijdag

*duimt
coby.p
5-sterren
5-sterren

Bericht door coby.p »

duim, duim, dat bo zijn hele staart mag behouden
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

o shit Dory, wat balen........ ik vind die lange staarten soms ook echt eng, ben altijd bang dat Rakker hem een keer tussen de autodeur krijgt :-X

hier duimen we heel hard dat het nog meevalt en Bo zijn staart in zijn geheel kan behouden!!! Sterkte voor Bo en jullie :-* :-* :-*
nikèdog2000
5-sterren
5-sterren

Bericht door nikèdog2000 »

arme bo
ik ga duimen dat het puntje er niet af hoeft
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Vanmorgen met de aqua aerobics even de kist met de foam "noodles" nagekeken, er zijn altijd wel gebroken noodles en ik vond 'n stuk met Bo z'n naam erop!! ;)
Het is hetzelfde soort foam als insolatie denk ik...of goed genoeg om te gebruiken.
Van binnen is het hol,maar kan heel makkelijk groter gemaakt worden zodat de staart er goed in past.
Ik heb er 'n stuk afgesneden om alleen om de tip te doen als bumper zodat ie de tip niet beschadigd met staart zwaaien.
Ik had het eerst in de lengte opengesneden om beetje grotere holte te maken en toen 'n paar gaten er rondom in geknipt voor lucht er doorheen.
Bo heeft er geen last van, en ik weet dat ie zichzelf niet beschadigd wanneer ie aan 't zwaaien is..
De langere stuk wat over is, is groot genoeg voor 'n hele staart, dus dat gaat mooi bij me eerste hulp kit!  ;)

Afbeelding
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Dat ziet er goed uit Dory! Ik hoop dat het net zo goed werkt als bij Brutus! Knuffels voor Bo.

Plaats reactie