Urinewegproblemen, wat moet ik doen met de voeding???

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re:Urinewegproblemen, wat moet ik doen met de voeding???

cattystyle

Bericht door cattystyle »

**Als er alleen bloed in de urine zit en de blaas verkrampt is, zonder gruis, dan denk ik aan stress. Misschien dat deze kat jouw stress overneemt?**

De blaas is niet verkrampt (?), het is beschadigd door struvietkristallen. Ik denk dan dat dat een voorloper is van blaasgruis, want van kristallen komen steentjes en dát is blaasgruis, toch?. Maar misschien zit ik er helemaal naast, hoor.

De stresstoestanden heb ik eigenlijk pas sinds een week, dat ik me echt druk maak zeg maar. Ik weet niet of het zo snel kan gaan, maar het is wel iets dat ik in mijn achterhoofd houd en wat mee doe, dank je wel!
cattystyle

Jol, bedankt voor het bellen, vond ik erg fijn en lief van je!!! Heeft mijn gedachten ook even verzet naar leukere dingen ;D

Ik heb voor de vrijwilligersorganisatie waar ik werk een document gemaakt over plassen en sproeien bij katten. Met jullie info heb ik die nu helemaal compleet gemaakt. Het is een schat aan informatie geworden. Uiteraard heb ik barfplaats meerdere keren genoemd als bron.

Wie het graag zou willen hebben, mag mij een mail sturen zodat ik het als word-document kan toesturen: cattystyle@chello.nl
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

graag gedaan, sorry voor het abrupte onder breken. Buurvrouw was over de rooie.
Maar we doen het snel weer over.
cattystyle

Is er iemand die weet of je een kat nu hart en koolvis (rauw) mag voeren? Op de genoemde site wordt aangeraden het met mate te doen. Ik geef het nu helemaal niet meer, omdat ik niet weet of het blaasgruisvorming bevordert.

Alle katten krijgen nu elke dag blikvoer, 1 blikje Felix per 6 "personen". Met een klets water (half blikje) eroverheen, dat zijn ze zo gewend.

Ik merk niet veel van het gebruik van de fontein, maar Gino en Jinn heb ik er wel van zien drinken (een keer). Ik moet 'm elke week 1 à 2 keer bijvullen (tussen het verschonen door), dus òf er verdampt veel, of het is een succes!

Jinn doet het erg goed op de RC Urinary. Hij maakt weer grotere plasjes, roept me af en toe, maar gilt niet meer van de pijn.

De rest is terug naar de RC Selection Cat. Ik ben er helemaal klaar mee, experimenteren met biologische en verantwoorde brokjes. Iedereen eet goed, heeft nergens last van en Jinn eet het eigenlijk niet, omdat ik hem elke kans die ik heb, zijn brokjes voorschotel.

Al met al ben ik dus héél tevreden. Heb zitten lezen op de site van Carnibest. Zou het best willen proberen (ook al lusten ze geen gehakt en geen Bibi), maar voor zes katten is ONBETAALBAAR voor mij. Ik zal je de getallen besparen. Zoals ik al jaren zeg: als er ooit kittens komen, dan gaan ze er wel aan, vanaf het begin. Dan voorkom ik een hoop geklooi met tandsteen, blaasgruis, nierproblemen en wat dies meer zij. Dat is een ding wat zeker is. Maar nu is het niet haalbaar.

Plaats reactie