Poll: honden en het eten van hondenpoep

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Eet jouw hond hondenpoep?

Ja, toen hij brokken at
87
17%
Ja, sinds hij vers eet
35
7%
Ja, alleen van brok-etende honden
35
7%
Ja, alleen van vers-etende honden
8
2%
Nee, mijn hond eet nooit hondenpoep
346
68%

Totaal aantal stemmen: 511

Re: Poll: honden en het eten van hondenpoep

miruske
3-sterren
3-sterren

Bericht door miruske »

Mijn antwoord staat er niet bij. Volgens mij is het antwoord bij mij namelijk gewoon JA
Ze at poep toen ze op brokken zat en ze eet ook poep ( wel minder) nu ze op kvv zit En wat de honden waar de poep van gegeten wordt hebben gegeten weet ik niet!
Celicaatje

Bericht door Celicaatje »

Ik wil hier toch nog even een reactie op geven.
Mijn hondje Misty die is overleden heeft nooit poep gegeten.
Toen ze ernstig ziek werd deed ze dat ineens.
In Engelse literatuur werd verwezen naar een B12 tekort, ook in combi met de ziekte en de medicatie.
Ik heb toen B12 injecties toegediend aan haar een toen was het direct over.
Dus ik vraag mij soms toch wel af er een verband is met een tekort aan iets.
Het was bijzonder te zien dat het (eigen) eten van ontlasting ineens ophield na toediening van een injectie.

Omdat ik mij zorgen maak om mijn andere hondje (een fervente poepeter al van jongs af aan) ben ik wel eens bang dat ik haar misschien al jaren te kort heb gedaan. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Maar stel dat ze wel ergens te kort aan heeft, haar leven lang al en daarom poep eet? Dan kan dat misschien wel ernstige gevolgen hebben nu op latere leeftijd?
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

Celicaatje schreef: Ik wil hier toch nog even een reactie op geven.
Mijn hondje Misty die is overleden heeft nooit poep gegeten.
Toen ze ernstig ziek werd deed ze dat ineens.
In Engelse literatuur werd verwezen naar een B12 tekort, ook in combi met de ziekte en de medicatie.
Ik heb toen B12 injecties toegediend aan haar een toen was het direct over.
Dus ik vraag mij soms toch wel af er een verband is met een tekort aan iets.
Het was bijzonder te zien dat het (eigen) eten van ontlasting ineens ophield na toediening van een injectie.

Omdat ik mij zorgen maak om mijn andere hondje (een fervente poepeter al van jongs af aan) ben ik wel eens bang dat ik haar misschien al jaren te kort heb gedaan. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Maar stel dat ze wel ergens te kort aan heeft, haar leven lang al en daarom poep eet? Dan kan dat misschien wel ernstige gevolgen hebben nu op latere leeftijd?
Waarom geef je dit hondje dan ook niet extra B12?
Celicaatje

Bericht door Celicaatje »

Thea schreef: Waarom geef je dit hondje dan ook niet extra B12?
Omdat ik het nog niet zo lang weet (mijn hondje is nog maar kort geleden overleden) en omdat ik pas maandag aanstaande een afspraak met de dierenarts heb voor een echo/bloedonderzoek en ik niet zo makkelijk B12 spuiten kan ophalen en zomaar toedienen zonder dat er een bloedtest aan vooraf is gegaan. Mijn DA is op vakantie en komt maandag terug, ze is niet accuut ziek nu. Ik zou misschien tabletjes kunnen toedienen maar ik ben niet op de hoogte of dit mogelijk kwaad zou kunnen bij mogelijke overdosering. De injecties kwamen nogal nauw qua dosering.

Het poepeten in combi met de ziekte die mijn hondje had werd beschreven als bijwerking van deze ernstige ziekte en de medicatie die ik heb ingezet. Mijn andere hondje doet dit al 10,5 jaar nu. Maar mocht ze wel een tekort hebben en dat komt aan het licht dan zal ik het hier posten. Mogelijk is er dan voor andere honden ook een optie om te laten controleren.
Laatst gewijzigd door Celicaatje op do 20 sep 2012, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Een teveel aan B12 wordt uitgeplast, maar ik zou dat toch niet supplementeren zonder voorafgaand bloedonderzoek. Ik heb een hond met een voldoende B12 in zijn bloed en die eet ook allerlei soorten poep van de straat. Er is dus geen wetmatig verband.
bosnimf1976
3-sterren
3-sterren

Bericht door bosnimf1976 »

Kan niet stemmen:Golden Retriever die eerst op brokken en nu op vers vlees zit en gewoon poep blijft eten. Geen verschil dus.
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Ik kan ook niet stemmen, ik denk dat de poll gesloten is.
In ieder geval, mijn pup eet rauw, maar was afgespeend op brok, en eet geen poep van honden of katten.
Tiesto en Zack
2-sterren
2-sterren

Bericht door Tiesto en Zack »

Ik heb poep eten van brokken etende hond ingevuld, aangezien ik hier geen enkele hond ken die vers eet :-\ 2 labradors, Zack eet zowat alles wat op straat ligt, maar gek genoeg bijna nooit paardepoep. Tiesto eet bijna geen hondepoep, wel gek op paardenpoep en heel af en toe een kattedrolletje.
debbieD
2-sterren
2-sterren

Bericht door debbieD »

Border collie, en hij eet geen poep
mirkeq
1-ster
1-ster

Bericht door mirkeq »

Heb JA ingevuld, onze 2 labradors vreten stront,  toen ze brokken kregen was het veel erger, dat wel. Maar nog steeds willen ze wel eens happen naar hondendrollen, paardendrollen, herten- en konijnenkeutels... maar wel al veel minder vaak en minder in hoeveelheid sinds ze op vers vlees zitten  ;)
star
3-sterren
3-sterren

Bericht door star »

Mijn twee teven ( mechel herder en border collie) eten en hebben nooit poep gegeten.
Mijn xmechelse herder/Hollander eet alleen poep van brok etende honden eerst alle brok poep nu alleen nog van die vieze frolic poep Sins hij een jaar is.
winni
4-sterren
4-sterren

Bericht door winni »

Ik kan niet stemmen omdat mijn optie er niet bij staat.
Ziva eet poep omdat ze dat 'geleerd' heeft van enkele anderen in de uitlaat roedel. Honden hebben namelijk vaak last van kopieer gedrag.
Als sommige honden individueel met de baasjes zelf op stap zijn, doen ze het niet. Ziva ook niet....
Ook zijn er honden die het van moeder's hebben gezien en dit om die reden doen. Die weten dus niet beter....
1eboa
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door 1eboa »

Soms zie ze wel eens snel een hap poep nemen, dan denk ik altijd dat het onverteerde ballast is van broketende honden. Maar........katten begraven tegenwoordig ook lang niet meer alle kattenbrokkenpoep..................
Miesj
1-ster
1-ster

Bericht door Miesj »

Mijn dalmaat heeft gelukkig nog nooit hondenpoep gegeten... paardenpoep probeert hij wel maar mag niet van mij... en hij heeft ook wel eens een poging gedaan om een katten keutel te pikken .. tenminste dat denk ik want hij stak zijn kop bij mijn moeder thuis in de kattenbak...  ???

Plaats reactie