Flips schreef:
Ik heb ze idd al gebeld met die vraag. Kreeg een man aan de telefoon, die mij verzekerde dat het niets uitmaakte dat de ontlasting bij aankomst al een dag oud zou zijn. Ik heb hem verteld over de instructies die ik van de DA had gekregen (gelijk na het poepen brengen). Hij zei dat ik de onstlasting zelfs 3 dagen lang zou kunnen opsparen en dan pas opsturen, maar dat dat de test niet betrouwbaarder maakte dan dat die al is.
Die kleine van mij wil maar niet poepen tijdens de spreekuren wanneer ik dus de auto voor de deur heb staan lol, dus ik heb gisterenavond toch besloten dan maar de test van Het Woud te bestelen. Hopelijk krijg ik die morgen binnen. Wat me bij Het Woud aanspreekt is dat er zowel microscopisch als door middel van de snaptest op Giardia wordt getest.
Maar wat vinden jullie hier nou eigenlijk van...wel of niet 3 dagen lang wat in de testkit stoppen, of toch maar de ontlasting van 1 dag gelijk opsturen?
Ik vind het moeilijk je te zeggen ''doe dit of doe dat''.
Het is zo lastig dat de ene DA het zus zegt en de volgende DA spreekt dat geheel tegen. Wie heeft gelijk?
Het gaat er natuurlijk om waar en in wie jij het meeste vertrouwen hebt.
Ik meen te begrijpen dat velen hier van BP zich wenden tot het Woud en er goede ervaringen mee hebben.
Als je poep van 3 dagen verzamelen laat onderzoeken is er inderdaad meer kans een eventuele aanwezigheid van giardia op te sporen, dan met de poep van 1 enkele lading.
Je zou het kunnen proberen, en het dan even aankijken (bij negatief resultaat en aanhoudende problemen).
En dan eventueel na een dag of 10 het op een andere manier laten onderzoeken.
Gaat het beter met de hond?