hond + wagenziekte + oplossing
Moderator: Lizzy
Re: hond + wagenziekte + oplossing
Is gewoon de rijstijl!!!! Werd vroeger ook altijd ziek als mijn vader reed.
Aantal jaren geleden werd ik steeds ziek in onze auto, wat bleek de vering was iets gescheurd. Niemand merkte dit, behalve dat ik steeds misselijk werd.
Zijn dus een aantal opties....
Succes, nicolette
Aantal jaren geleden werd ik steeds ziek in onze auto, wat bleek de vering was iets gescheurd. Niemand merkte dit, behalve dat ik steeds misselijk werd.
Zijn dus een aantal opties....
Succes, nicolette
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Het middel wordt ook toegepast bij reisziekte, maar hoeft in dat geval niet 2 maal daags toegediend te worden. Ik vind het zelf een wat heftig middel voor reisziekte en zou veel liever kiezen voor het onderzoeken van 't resultaat van bijv. de hond in een autogordel-hondentuig voorin (of eventueel op de achterbank?). Zo'n tuig is er op ontworpen goed aan de gordel te kunnen bevestigen én in geval van een noodstop of botsing de hond goed 'op te vangen'.
Bezwaren tegen cerenia bij reisziekte vind ik dat het medicatie is en reisziekte veelal zonder te verhelpen is (middels bijv. de plek in de auto, het al dan niet wat eten voor vertrek, de associatie met de auto te wijzigigen, enz.).
Een bijwerking van cerenia kan misselijkheid zijn. T.a.v. reisziekte meldt de fabrikant zelfs expliciet dat sommige honden met reisziekte verschijnselen van misselijkheid vertonen zullen tijdens de reis, maar dat dit na de reis vanzelf weer over gaat. Maar is dat niet inherent aan reisziekte..?
Cerenia mag nooit langer dan 2 opeenvolgende dagen gegeven worden. Het is dus niet zo onschuldig.
Bezwaren tegen cerenia bij reisziekte vind ik dat het medicatie is en reisziekte veelal zonder te verhelpen is (middels bijv. de plek in de auto, het al dan niet wat eten voor vertrek, de associatie met de auto te wijzigigen, enz.).
Een bijwerking van cerenia kan misselijkheid zijn. T.a.v. reisziekte meldt de fabrikant zelfs expliciet dat sommige honden met reisziekte verschijnselen van misselijkheid vertonen zullen tijdens de reis, maar dat dit na de reis vanzelf weer over gaat. Maar is dat niet inherent aan reisziekte..?
Cerenia mag nooit langer dan 2 opeenvolgende dagen gegeven worden. Het is dus niet zo onschuldig.
Al eens van PUUR de reisziekte geprobeerd?
is een druppel zonder dat de hond er suf van wordt. Bij optimaal gebruik 3 dagen van te voren starten en een half uur voor de reis ook geven dan gedurende de reis om het uur dosering geven . Is de hond na 5 reizen niet meer misselijk dan ook niet verder doorgaan want is niet meer nodig. Natuurlijk hangt het per dier af hoe erop gereageerd wordt maar wellicht het proberen waard.
grts Whisker
is een druppel zonder dat de hond er suf van wordt. Bij optimaal gebruik 3 dagen van te voren starten en een half uur voor de reis ook geven dan gedurende de reis om het uur dosering geven . Is de hond na 5 reizen niet meer misselijk dan ook niet verder doorgaan want is niet meer nodig. Natuurlijk hangt het per dier af hoe erop gereageerd wordt maar wellicht het proberen waard.
grts Whisker
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Bedankt voor alle reacties.Whisker schreef: Al eens van PUUR de reisziekte geprobeerd?
grts Whisker
Wij denken dat het probleem schuilt in a. aan de geur in de auto (leer) , b. de schokbrekers.
Mijn schokbrekers zullen wel van mindere kwaliteit zijn, en waarschijnlijk is dat veel fijner voor Yuma en mijn auto ruikt voor Yuma lekker
Ik werd vroeger altijd kotsmisselijk (geen wagenziekte) in de auto van een vrindinnetje's vader. Het was een met leer beklede wagen en de auto had een wiegende gang, vreselijk.
Rijstijl kan er ook mee te maken hebben
Puur de reisziekte ken ik niet, dit ga ik straks even opzoeken. Lijkt mij inderdaad beter dan Cerenia.
Parelridder, de Cerenia heb ik niet toegepast want ik vind het ook niet zo'n veilig produkt. We hebben gewoon de ritjes tot even vòòr kotstijd gehouden (dus 20 minuten) en dan maar de mooiste bergwandelingen voor een andere keer houden, wanneer het wat beter gaat.
En idd. zo nuchter mogelijk op reis, en verder gaf ik Yuma ook weer geraspte gember door het eten.
Re: hond + wagenziekte
Flaky is ook enorm wagenziek, die krijgt nu tien minuten voordat we vertrekken bachbloesemdruppels en ze zit voor. Ze heeft een tuig met handvat en daar doe ik de veiligheidsgordel doorheen. Ik had alles al geprobeerd zonder resultaat maar dit werktAnnemarie Rijnveld schreef: Ow, het werd dus sere neus bedoeld. Dacht dat het een geintje was.
Ik denk dat ik de bench niet op de stoel voor gefrunnikt krijg.
Ik vind de hond vastzetten aan de gordel met riem geen optie, hoor, dat vind ik eng.
Ik ga voor Cerenia.
Flaky poepte, pieste en braakte alles onder zodra ze in de auto zat
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Re: hond + wagenziekte
Ach gossie, vreselijk hè.Barf schreef: Flaky is ook enorm wagenziek, die krijgt nu tien minuten voordat we vertrekken bachbloesemdruppels en ze zit voor. Ze heeft een tuig met handvat en daar doe ik de veiligheidsgordel doorheen. Ik had alles al geprobeerd zonder resultaat maar dit werkt
Flaky poepte, pieste en braakte alles onder zodra ze in de auto zat![]()
Ja voorin de auto zetten, dat mag hier niet, ook niet met veiligheidsriemen e.d. Bovendien met airbag ook niet een superidee.
Op de achterbank, heb ik nu net even opgezocht op Internet, oh hee, als het om 1 hond gaat, dan maggie gewoon los op de achterbank als ie dan maar niet naar voren springt (?). Tja.
Ik vind voor mijn eigen gevoel de bench het veiligst, en ik ga die Puur reisziekte eens proberen.
Sem was als pup altijd wagenziek, ook op korte stukjes. Ik heb hem ook cerenia gegeven en dat hielp prima, in zoverre, dat hij niet meer braakte. Hij was een pup, en is er uiteindelijk (in combibnatie met oefenen) zelf overheen gegroeid en heeft nu nergens meer last van
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Wat voor oefeningen heb jij gedaan?Kinnie schreef: Sem was als pup altijd wagenziek, ook op korte stukjes. Ik heb hem ook cerenia gegeven en dat hielp prima, in zoverre, dat hij niet meer braakte. Hij was een pup, en is er uiteindelijk (in combibnatie met oefenen) zelf overheen gegroeid en heeft nu nergens meer last van
-
De Geijsjes
- 5-sterren

Wat je schrijft over de schokbrekers ... dat heeft 1 van mijn honden ook.
Dat is precies de reden dat we met de andere auto op vakantie zijn geweest de afgelopen 2 keren.
En mijn man en ik hebben van auto geruild daarom haha. De auto in kwestie heeft hele stugge vering en
dat is niet comfortabel, aldus onze Gijs.
Dat is precies de reden dat we met de andere auto op vakantie zijn geweest de afgelopen 2 keren.
En mijn man en ik hebben van auto geruild daarom haha. De auto in kwestie heeft hele stugge vering en
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Aaachhh, sjiek meneertje, wil duidelijk met zijn kont in de pluus!!De Geijsjes schreef: Wat je schrijft over de schokbrekers ... dat heeft 1 van mijn honden ook.
Met Yuma is het dus net andersom, zij houdt niet van een soepel glijdende auto en gaat kennelijk liever in de mijne.
Voor ons dus de volgende keer ook een reis in twee auto's?
De auto proberen leuk te aken voor hem, vertrouwder. Dus stapje voor stapje eigenlijk. Hij begon al te kwijlen als hij alleen nog maar in de auto zat, laat staan als we ook nog een gingen rijden...Annemarie Rijnveld schreef: Wat voor oefeningen heb jij gedaan?
Dus ik ben eerst even heel kort met hem in de auto gaan zitten, uitgebreid tot eten in de (stilstaande, moter uit) auto, naar kort stukje rijden naar normaal zeg maar. Koste wat tijd, maar behulp van ook de cernia is hij er nu vanaf....
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Het rare met Yuma is dat zij de eerste tijd geen probleem had met meegaan in de auto. Dat was dus met mijn auto! Ik kon zelfs een ritje maken van een half uur, zonder één enkel probleem.Kinnie schreef: De auto proberen leuk te aken voor hem, vertrouwder. Dus stapje voor stapje eigenlijk. Hij begon al te kwijlen als hij alleen nog maar in de auto zat, laat staan als we ook nog een gingen rijden...
Dus ik ben eerst even heel kort met hem in de auto gaan zitten, uitgebreid tot eten in de (stilstaande, moter uit) auto, naar kort stukje rijden naar normaal zeg maar. Koste wat tijd, maar behulp van ook de cernia is hij er nu vanaf....
Tot wij dus met de andere auto naar de bergen zijn gegaan. Heenreis van 1.30 uur, geen enkel probleem. Heeft heerlijk geslapen.
Wat kleine tochtjes gemaakt van 20 minuten hooguit, ook probleemloos.
Tot dus een keer dat we hadden besloten naar een meer te gaan en Yuma na 20 minuten onwel werd en haar bench heeft ondergepoept en gekotst.
Sinds die keer gaat het mis met haar als zij in de auto is van mijn man.
De terugreis naar huis was om 6 uur sochtends op een lege maag, is een uur goed gegaan (omdat zij sliep) en toen heeft zij 1x gekotst.
Wij konden niet stoppen op dat moment, en hebben besloten het laatste half uurtje maar gewoon door te tuffen hopende dat zij niet meer zou overgeven (is ook inderdaad niet meer gebeurd).
De tweede keer hebben we het precies zo gedaan, sochtends vroeg op nuchtere maag weg, ging lange tijd goed en heeft toen na verloop van tijd weer overgegeven, alleen weet ik nu niet meer na hoeveel tijd.
In ieder geval, op de terugreis was alles wonderwel gegaan, totdat wij thuiskwamen, halt hielden, de bench openden en...
whoooaaaaah, alles eruit.
Gek hè?
Oh dat is inderdaad gek...! En vooral vervelend.. Voor zowel jullie als Yuma
Misschien is het er nog wel uit te trainen?
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Vandaag hebben we wat rondgereden met mijn auto, eerst naar de dierenwinkel, das ongeveer 20 minuten, in de dierenwinkel rondgekeken, speroni (duimpjes zeg maar) laten knippen, nieuwe riem uitgezocht, dierenwinkel was bijzonder opwindend voor Yuma, weer in de auto een 20 minuten, flink gewandeld een half uur, daarna weer in de auto 10 minuutjes: alles zonder problemen.Kinnie schreef: Oh dat is inderdaad gek...! En vooral vervelend.. Voor zowel jullie als Yuma
Kweet niet wat het probleem kan zijn. We moeten er maar geduld mee hebben denk ik.