Daar gaan we weer,...Luna's huid.
Moderator: Lizzy
Re: Daar gaan we weer,...Luna's huid.
Luna krijgt nu hert, geit, konijn (en vis, zalm/sardines/haring) ik heb nu nog paard, lam, haas, eend in de vriezer liggen. Ohja en nog een combi paard/eend maar dat is dus voor als ze de eend en paard al apart gehad heeft en daar niet op reageert.
De plekken op haar rug groeien lekker dicht, de plekken op haar billen gaan een stuk langzamer maar toch komen er steeds meer haartjes in. De plekken in haar nek worden ook langzaamaan behaarder dus eigenlijk gaat het nog steeds beter.
Haar buik is de afgelopen week erg opgeknapt waardoor ik nu weet dat dat komt van het tijgeren op de hei en het kruipen in de konijnenburchten, omdat ik daar expres een week niet geweest ben.
Wel blijft de eerst aangetaste huid harder en stugger maar misschien gaat dat ook veranderen.
Nu zit ik te dubben, wat zal ik gaan toevoegen. Ze krijgt sinds 11-09 vis zonder negatieve reactie, dus zowat 3 weken, ik denk dat ik weer wat kan gaan toevoegen,.....
De plekken op haar rug groeien lekker dicht, de plekken op haar billen gaan een stuk langzamer maar toch komen er steeds meer haartjes in. De plekken in haar nek worden ook langzaamaan behaarder dus eigenlijk gaat het nog steeds beter.
Haar buik is de afgelopen week erg opgeknapt waardoor ik nu weet dat dat komt van het tijgeren op de hei en het kruipen in de konijnenburchten, omdat ik daar expres een week niet geweest ben.
Wel blijft de eerst aangetaste huid harder en stugger maar misschien gaat dat ook veranderen.
Nu zit ik te dubben, wat zal ik gaan toevoegen. Ze krijgt sinds 11-09 vis zonder negatieve reactie, dus zowat 3 weken, ik denk dat ik weer wat kan gaan toevoegen,.....
-
Lil
Ik heb bij Cayley vanwege die huis eerst visolie toegevoegd en nu pas vis. Die olie doet namelijk meer voor de huid.
Uitwendig heb ik in Duitsland de hand weten te slaan op balistol animal. Hele fijne olie, maar moeilijk te vinden. Ik ken iemand die amandelolie smeert bij de atopiehond. Cayley reageerde hier helaas niet zo goed op.
Uitwendig heb ik in Duitsland de hand weten te slaan op balistol animal. Hele fijne olie, maar moeilijk te vinden. Ik ken iemand die amandelolie smeert bij de atopiehond. Cayley reageerde hier helaas niet zo goed op.
Ik heb een 500ml fles Balistol olie in de kast staan.Heb ik een tijdje geleden ook in Duitsland gescoord.
Moet ik daar de ruwe plekken mee insmeren?
-
Lil
Ik weet niet of het kan als de huid wond is. Hier zijn de plekken kaal en droog, maar niet wond.
Hier ook geen wondjes, Netjes dicht en droog maar wel heel erg "olifanterige" huid.
-
Lil
daar vind ik het goed tegen helpenkeetje schreef: Hier ook geen wondjes, Netjes dicht en droog maar wel heel erg "olifanterige" huid.
OK, ik ga het proberen. 
Ik ben het eigenlijk een beetje zat,....aan de ene kant lijkt het op te knappen, de plekken op haar rug beginnen dicht te groeien maar aan de andere kant zie ik totaal geen verbetering, ...bijv. haar kont blijft gewoon kaal, er groeien wat haartjes in maar dat is niet noemenswaard.
Sinds vanmorgen begint ze te krabben aan de zijkant van haar kop, ik heb haar oren schoongemaakt, hoewel dat dus niet echt nodig was, er komt ook geen vreemde lucht of spul uit en ze zijn niet warm.
Ze heeft tot vanmorgen toe nog helemaal niet gekrabd en daar begint ze nu mee, ik ben het eigenlijk een beetje zat, zit met een vol vriezert vlees en ben geneigd om een zak HA brokken te kopen, ik zie het even helemaal niet meer zitten,.......
Sinds vanmorgen begint ze te krabben aan de zijkant van haar kop, ik heb haar oren schoongemaakt, hoewel dat dus niet echt nodig was, er komt ook geen vreemde lucht of spul uit en ze zijn niet warm.
Ze heeft tot vanmorgen toe nog helemaal niet gekrabd en daar begint ze nu mee, ik ben het eigenlijk een beetje zat, zit met een vol vriezert vlees en ben geneigd om een zak HA brokken te kopen, ik zie het even helemaal niet meer zitten,.......
Hoe lang zijn jullie bezig? Ik herken je frustratie... Bij Xerox begint er pas sinds een week of 3-4 haar op zijn buik te groeien. We zijn in maart begonnen met barfen
1 ding weet ik zeker: brokken maken het er niet beter op.
Zou ze mijt kunnen hebben?
Ze is gevoelig voor van alles en nog wat, meelmijt, en een hele zooi planten en pollen en aanverwante artikelen. Ik ben zelfs een maand niet op de hei geweest, totaal geen verbetering. Ja, behalve dan op haar rug, die plekken beginnen dicht te groeien.
Tuurlijk, dat van die brokken was ook maar een wanhoopsuitspraak , daar doe ik haar ook geen plezier mee.
Maargoed, ik heb nu zoveel uitgesloten, ze heeft hoezen om haar kussen, krijgt (in ieder geval) geen kip/rund, ik was alles van haar met hypoallergeen spul. Ik kam haar iedere dag, ze krijgt geen pipetjes tegen ongedierte, ze is dus een hele tijd niet op de hei geweest, etc. etc.
Ik denk dat ik het even moet laten rusten, mijn gestress is ook niet goed voor haar. Ik had de hoop dat nu de pollen etc. een beetje af begonnen te nemen ook haar atopie wat zou verminderen.
Ik ga nog even op de ingeslagen weg door, kan helaas op het ogenblik door verschillende omstandigheden, even niet naar dermatoloog.
Ik zie wel, misschien gewoon de vriezer leegmaken en dan iets anders proberen. of, of, of,...ik zie het wel.
Bedankt voor je medeleven,...
Trouwens, we zijn bezig met van alles en nog wat sinds we haar kregen, dus 31 Januari dit jaar, ze kwam met een zak HA brokken.
Tuurlijk, dat van die brokken was ook maar een wanhoopsuitspraak , daar doe ik haar ook geen plezier mee.
Maargoed, ik heb nu zoveel uitgesloten, ze heeft hoezen om haar kussen, krijgt (in ieder geval) geen kip/rund, ik was alles van haar met hypoallergeen spul. Ik kam haar iedere dag, ze krijgt geen pipetjes tegen ongedierte, ze is dus een hele tijd niet op de hei geweest, etc. etc.
Ik denk dat ik het even moet laten rusten, mijn gestress is ook niet goed voor haar. Ik had de hoop dat nu de pollen etc. een beetje af begonnen te nemen ook haar atopie wat zou verminderen.
Ik ga nog even op de ingeslagen weg door, kan helaas op het ogenblik door verschillende omstandigheden, even niet naar dermatoloog.
Ik zie wel, misschien gewoon de vriezer leegmaken en dan iets anders proberen. of, of, of,...ik zie het wel.
Bedankt voor je medeleven,...
Trouwens, we zijn bezig met van alles en nog wat sinds we haar kregen, dus 31 Januari dit jaar, ze kwam met een zak HA brokken.
Sorry, ik was niet duidelijk. Je schreef dat ze last had van haar oren. Ik bedoel dus of ze oormijt zou kunnen hebben?
De pollen zijn natuurlijk afgenomen, maar het weer is juist vochtiger nu... Ook niet bevorderlijk voor de atopie.
Hoezo zou je de vriezer leegmaken??
De pollen zijn natuurlijk afgenomen, maar het weer is juist vochtiger nu... Ook niet bevorderlijk voor de atopie.
Hoezo zou je de vriezer leegmaken??
Ik had nog een middeltje tegen oormijt van de huisdierendokter in huis en heb dat in haar oren gedaan, preventief, maar vandaag heb ik haar niet meer zien krabben, misschien had ze gisteren gewoon even een kriebel en raak ik in paniek. Ik heb haar vandaag niet meer zien krabben maar toch,................
We zijn gisteren op de hei geweest, na 1 maand en vanmorgen weer een hele rode buik, dat komt dus van de hei, die zekerheid heb ik.
Vriezer leegmaken, bedoel ik mee, het vlees opmaken en dan iets heel anders gaan proberen. Ik weet niet wat maar goed, zo ver ben ik nog niet.
We zijn gisteren op de hei geweest, na 1 maand en vanmorgen weer een hele rode buik, dat komt dus van de hei, die zekerheid heb ik.
Vriezer leegmaken, bedoel ik mee, het vlees opmaken en dan iets heel anders gaan proberen. Ik weet niet wat maar goed, zo ver ben ik nog niet.
Wanneer heeft ze haar vaccinaties gehad. Deze kunnen soms heel lang voor problemen zorgen. Neem aan dat er goed naar gekeken is of ze geen demodex heeft, daar hebben ze meestal ook geen jeuk van.
En de hei dan jammer genoeg maar niet meer.
Veel sterkte verder.
Gr. Nicolette
En de hei dan jammer genoeg maar niet meer.
Veel sterkte verder.
Gr. Nicolette
In Januari, en als het aan mij ligt waren dat voorlopig de laatste vaccinatie's. We gaan de eerstvolgende keer voor titeren.
Is jammer, we wonen op spuugafstand van de die en om dan door een saaie woonwijk te gaan lopen, maargoed, als het niet anders kan dan is het zo.
Het is inderdaad geen demodex.
Is jammer, we wonen op spuugafstand van de die en om dan door een saaie woonwijk te gaan lopen, maargoed, als het niet anders kan dan is het zo.
Het is inderdaad geen demodex.
Zou ook echt gaan titeren, wel bij een dierenarts die daar ervaring mee heeft, zodat na de uitslag goed gekeken wordt of het raadzaam is om te vaccineren mocht de titerwaarde wat laag zijn.
Gr. Nicolette
Gr. Nicolette