Migudu en zijn huid (HELP!)

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Migudu en zijn huid (HELP!)

Migudu

Bericht door Migudu »

Hanny schreef: Voor jezelf duidelijk krijgen wat je wilt. Brokken of niet.
Wil je elimineren, terwijl je eigenlijk niet weet of dat zinvol zal zijn? Dat kan, zelf maken, doe je niet, dan gemalen aanschaffen.
Hij heeft alles al wel eens gehad, dan neem je iets, wat de naam heeft niet zo veel reacties te geven.
Er staat voldoende informatie over elimineren, makkelijk te vinden.
Wat heb je gedaan, behalve groene leem op de jeuk plekken?
Ik meen me te herinneren, dat hij chemisch gecastreed was, zou dat van invloed zijn geweest?
Je klaagde toendertijd over zijn hitsigheid, heb je hem daarvoor speciale spulletjes gegeven?
Heb je hem ooit een reinigingskuur, of meer gegeven?
Hij heeft jeuk, is een zuinig bericht, zonder verdere informatie.

Hanny
Jeuk, kale plekken, bijten, krabben, wat moet ik daar meer van zeggen?
Ik weet zelf ook niet hoe het komt en moet toch ergens beginnen om er achter te komen?
Hij was niet chemisch gecastreerd, hij had een implantaat en ik heb ook nog gedacht dat het misschien daardoor kwam.
Deze is inmiddels uitgewerkt. Nee, geen reinigingskuren of i.d.

Gerda
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Ik wens je heel veel sterkte voor je mooie beer. Hopelijk reageert Tannetje snel op je mail en kan zij wat voor jullie doen.

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Stef@nie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Stef@nie »

Misschien is probiotica na de antibiotica nu even iets voor de diarree?
Verder kan jeuk echt allerlei oorzaken hebben, maar ik denk dat het inderdaad wel goed is om te kijken of het een voedselallergie is. Ik veroordeel je keuze voor de brokken absoluut niet, ik weet hoe wanhopig je kan worden van een hond met enorme jeuk. Hier bleek het geen voedselallergie te zijn, maar atopie. En ik heb het idee dat het feit dat ze vers eet er enorm aan bijdraagt dat haar huid toch eigenlijk in een goede conditie is. Dus als je op één of andere manier weer terug kan naar vers, zou ik dat absoluut proberen. Maar is elimineren met kvv niet lastiger dan met barf? k ben niet zo op de hoogte van alle kvv merken, maar er mogen dus totaal geen toevoegingen in zitten. En mij lijkt dat als je met één diersoort barft, je makkelijker tot een compleet menu kan komen doordat je spiervlees, orgaanvlees en bot kan benutten.
Hanny
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hanny »

Als mijn hond jeuk zou hebben, dan ging ik vlooien uitsluiten en als dat zou kunnen niet door druppeltjes.
Dan dacht ik aan van alles en nog wat, Wasmiddelen, welk voer, stress en weet ik veel wat.
Dat bedoel ik met wat meer informatie en wanneer het begonnen is en of hij al eerder jeukerig was.
Al dat soort vragen. Was het na je verhuizing?
Ik zou reinigende produkten geven, brandnetelthee over zijn voer, groene leem door zijn eten.
Die informatie ontbrak en ik lees, dat je zoiets niet hebt geprobeerd, waarom niet?
Heb je al die tijd gehoopt, dat het vanzelf over zou gaan?
In ieder geval is het heel akelig en ik wens je toe, dat er een oplossing kan komen.

Hanny
Migudu

Bericht door Migudu »

Vlooien zijn uitgesloten, wormen ook.
Groene leem over zijn eten, wist ik niet.
Brandnetelthee, eveneens niet.
Ja, ik hoopte dat het misschien iets had te maken met "de zomer", zwemmen etc. en dat het over zou gaan.
Nu is het ook over, hij krabt niet meer, maarja, dat zal misschien door de prednison komen.

Groetjes,
Gerda
Migudu

Bericht door Migudu »

En qua behandeling heb ik Dermacool, Hotspotfoam, Leem geprobeerd.

Gerda
Hanny
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hanny »

Ja, nu weet je niet waardoor de jeuk weg is. In ieder geval kan de huid zich dan herstellen, dat is voorlopig een pluspunt.
Zou je niet toch een test laten doen, zodat je weet, wie wat waar en hoe. Misschien moet je wachten na de prednison, dat weet ik niet, maar het lijkt me logisch.
Misschien is dat toch de snelste weg om dingen aan de weet te komen.
Ik zou reinigen en reinigen en weer reinigen, maar ja, als er van buitenaf iets is dat de jeuk veroorzaakt, zal dat wel niet veel helpen.
Je zou ook naar Tannetje kunnen gaan i.p.v. een mailwisseling.
Apeldoorn-Otterlo is toch ook niet een eindeloze afstand.Consulten en wat onderzoek moet natuulijk worden betaald, maar misschien schiet je dan sneller op i.p.v. natte vingerwerk.
Hopelijk knapt hij weer wat op.
Eerst toch nog beslissen, of je ja, of nee brokken wilt voeren. Dan heb je dat voor jezelf duidelijk en kun je ergens verder onderzoek laten doen.

Hanny
Migudu

Bericht door Migudu »

Kleine update. Ik stop met brokken en ga met Carnibest kalkoen (alleen kalkoenvlees) een eliminatiedieet beginnen.
Na de zoveelste diarree aanval ga ik toch weer met vers beginnen, want dit schiet niet op.
De prednisonkuur is overigens al een week af.

Groetjes,
Gerda
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Oke, ik zou dan, zeker gezien de prednisonkuur, zeker 10 weken lang kalkoen geven, voordat je verder gaat met andere diersoorten. De prednison kan natuurlijk best weer een reactie op de kalkoen onderdrukken.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Migudu schreef: Kleine update. Ik stop met brokken en ga met Carnibest kalkoen (alleen kalkoenvlees) een eliminatiedieet beginnen.
Na de zoveelste diarree aanval ga ik toch weer met vers beginnen, want dit schiet niet op.
De prednisonkuur is overigens al een week af.

Groetjes,
Gerda
Ga je dan voor deCB kalkoen diabetes? Daar zit geen rijst in, In de normale CB kalkoenversie wel.
Aan beide wordt plantaardige olie toegevoegd en dat zou niet mijn voorkeur hebben, zeker niet als eerste diersoort bij elimineren. waarom ga je niet voor konijn van Tinlo bijv.
Rijst is heel vaak een boosdoener.
En bij elimineren is het nu eenmaal zo dat je dus zeker geen rijst erbij mag geven in het begin. Stel, het werkt niet, waar komt dat door? Door de kalkoen of door de rijst?
Migudu

Bericht door Migudu »

Ja, de diabetes versie inderdaad.

Groetjes,
Gerda
ivan
3-sterren
3-sterren

Bericht door ivan »

Heel veel sterkte Gerda, en een dikke knuffel voor Migudu!!
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Ik begrijp je  zo goed, ,  een hond met jeuk  wordt je  zo radeloos van..

Bindi hoef ik niks te geven met graan, ook niet met rijst, en spirulina krabben ze hier alle 2 van. Ik zou voorzichtig zijn  met groene leem, das heftig spulletje en kan meer last dan baat opleveren.

Sterkte met de zwarte beer,  ik hoop dat je snel resultaat ziet :-*
Migudu

Bericht door Migudu »

Wat was hij verschrikkelijk blij vanavond met zijn portie Carnibest!!

Gerda
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

Zijn er al afkrabsels van zijn huid gemaakt?

Plaats reactie