Menu dracht - the sequel ;-) - 2012

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Menu dracht - the sequel ;-) - 2012

Madelief.
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Madelief. »

Zwerver schreef: Wauw nog een Beauceron (heb zelf een kruising) wat is ze prachtig :D Hopelijk krijgt ze een geweldig nestje, van wie is ze drachtig?
Dank je  :)

Ze is drachtig van Yan  8)
Yanthe & Yan  ;D

Afbeelding

Afbeelding

Heb jij een kruising beauceron??
Laatst gewijzigd door Madelief. op do 11 okt 2012, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Zwerver
2-sterren
2-sterren

Bericht door Zwerver »

Afbeelding

Ja ik heb een kruising. Hij komt uit Polen en zat in Nederland in een asiel.
Zwerver
2-sterren
2-sterren

Bericht door Zwerver »

Afbeelding              Afbeelding

En nog een paar 8)

Ben benieuwd naar je pups straks.
Madelief.
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Madelief. »

Leuke hond hoor! Hij glimt prachtig! En je gaat nu pas op rauw? Zal hij dan straks even schitteren en blaken van gezondheid :D

Ik houd een (foto) topic bij over de dracht van mijn meisje op ons rasforum (zie onderschrift). Dus daar zul je tzt wel foto's kunnen zien langskomen. Maar...zover is het nog lang niet ;-) Eerst maar eens wachten op bevestiging van de dracht  :)
Zwerver
2-sterren
2-sterren

Bericht door Zwerver »

Ga voor je duimen en zal het zeker in de gaten houden ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: Menu dracht - the sequel ;-) 2012

Bericht door Lizzy »

Madelief. schreef: Zo, ik schop mijn eigen oude topic maar weer eens omhoog, zowat twee jaar na dato (exact twee jaar na geboorte trouwens)
Mijn dame is namelijk (hopelijk) weer drachtig!  :daisy:

Op zich is dit topic al duidelijk genoeg voor mij om weer eens terug te lezen en te zien wat ik destijds deed (waarna er 11 gezonde puppen geboren werden) , maar nu denk ik toch weer na over de lever...

Misschien een gekke vraag hoor maar..als je nu de hoeveelheid lever van een bepaalde compleet periode op één dag geeft...is dat dan niet ook teveel? die ene dag? Zou je heel strikt dagelijks niet meer dan 2 % moeten geven? Of is dat weer overdreven? Ik heb het in twee opeenvolgende dagen verdeeld deze ronde (in 5 dagen compleet voeren). Gek hoe je toch weer "onzeker" wordt als het je eigen hond betreft..zucht.

We zijn vandaag alweer een week na de tweede dekking...spannend! Ze is heel moe, soezig en ik heb haar al betrapt in zichzelf gekeerd voor zich uit staren :) En ze heeft zowaar opgezette tepeltjes, dat kan ik me niet herinneren van de vorige dracht (althans, niet zo vroeg). En ze zeuert om aandacht en eten. Spannend!
Ik snap eerlijk gezegd je vraag niet. Wil je weten of je de aanbevolen hoeveelheid lever beter niet in 1 maaltijd kunt geven? Ik zou het zelf verspreiden over een stuk of 3 maaltijden. Maar elke dag compleet voeren is ook niet nodig.
Badu
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Badu »

Tijdens de eerste 2 weken van de dracht heb ik helemaal geen voedingsstoffen met vit A gegeven.
Madelief.
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Re: Menu dracht - the sequel ;-) 2012

Bericht door Madelief. »

Lizzy schreef: Ik snap eerlijk gezegd je vraag niet. Wil je weten of je de aanbevolen hoeveelheid lever beter niet in 1 maaltijd kunt geven? Ik zou het zelf verspreiden over een stuk of 3 maaltijden. Maar elke dag compleet voeren is ook niet nodig.
Ja sorry, niet zo heel duidelijk verwoord geloof ik. Maar inderdaad bedoel ik het dan niet na opname een te hoge spiegel geeft, al is het dan maar even. Ik heb het nu in twee achtereenvolgende dagen gegeven, maar ik voer inderdaad niet iedere dag compleet. Compleet in 5 dagen. Ik ontdooi dan voor een dag of twee drie en daar maak ik dan de maaltijden van en probeer dan wel dagelijks gevarieerd te voeren.

Dank je wel!
Madelief.
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Madelief. »

Badu schreef: Tijdens de eerste 2 weken van de dracht heb ik helemaal geen voedingsstoffen met vit A gegeven.
Dat gaat niet meer lukken hier  ;)
Op zich ben ik er ook niet heel erg bang voor....in die zin dat stel dat ze nu een kip ving, ze ook de lever op zou eten (daar ga ik vanuit). Dus iets aan lever zal geen kwaad kunnen. We zitten nu op dag 8 na de tweede dekking :)

Plaats reactie