de hond bijna dood

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: de hond bijna dood

renate1982
4-sterren
4-sterren

Bericht door renate1982 »

Ik snap je helemaal :-\
Ik heb hetzelfde met Cay, die probeert ook alles in zijn bek te proppen ook al kan het niet ::) hij is me ook al 2 keer ergens bijna in gestikt.
Ik knip dus alles voor hem klein.
Abby kauwt overal op, scheurt, kauwt en doet het prima.
Ik zit er sterk over na te denken om Cay op kvv te zetten en af en toe nekken en kleine karkassen.
Terug op brok zou ik iig niet doen zeker niet als hij dan zulke jeuk heeft.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Toch is ze dat best aan te leren hoor, wat Smulpaap al schrijft. Onze Laika - als boxer ook al gezegend met zo'n lekker efficiënt barfbekkie ;D - schoof in het begin hele kalkoennekken van 500 gram in één keer naar binnen. Beetje jongleren tot ie in de lengterichting in d'r schuif lag, en dan met een paar omgekeerde kokhalsbewegingen naar binnen jassen. Heb haar ook een paar keer in de houdgreep moeten nemen om dat tot een goed einde te brengen.
Toen ben ik de kalkoennekken maar gaan vasthouden, en op een dag viel het kwartje: ach soooo, ik moet erop kráken! ::) Sindsdien schrokt ze niet meer. Integendeel, ze doet heel lang over haar vleesbot, maar dat is alleen maar prima. Wordt ze lekker moe van! :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op za 13 okt 2012, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Ik weet niet of je ooit al eens hele kwartels hebt gegeven ? Dat was hier indertijd ook prima oefenmateriaal voor mijn ene Bulldog

Hier een foto , van in dit geval mijn JRT ( die heb ik ook nog  :biggrin2: ) met zo,n heel kwarteltje

Wat ik nu weer met de Bull deed in het begin , de kwartel aan de buikzijde even doorsnijden zodat het een plattere ""prooi "" werd .
Op die manier slurpte ze de kwartel niet in ene naar binnen , en was het voor haar gemakkelijker . Ze zette haar poot erop en scheurde er verantwoorde stukken af

Afbeelding
bassoui
1-ster
1-ster

Bericht door bassoui »

ja dat is dus wat hij niet doet poot erop en afscheuren
als ik die kwartel zo zie kan hij dat niet in 1 keer doorslikken en dat probeert hij wel
het probleem is niet dat het bot te hard is maar hij scheurt niks af
we gaan hier gewoon door met barfen komt vast wel goed
alleen laatst was ik et ff zat
maar wat ook nog wel cool van hem was toen hij laatst bijgekomen was en ik dacht van ik ga wel ff met hem naar buiten lekker ff frisse lucht halen
toen we weer naar binnen gingen liep hij meteen naar zijn bak en heeft hij nog alles opgegeten dus ik was meer geschrokken dan hij zelf
de Meiden
5-sterren
5-sterren

Bericht door de Meiden »

Misschien is het al gezegd, maar je kan ook gemalen bot van verschillende diersoorten kopen b.v bij Lupa..
Het is wel enorm schrikken zeg !!
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Degomeat volgens mij toch ook wel ?
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Wat je je afschuwelijk geschrokken zijn!!! Ik kan me voorstellen dat je even denkt dat je nog liever jeukbrokken geeft dan iest waarin hij stikt. Maar gelukkig is er ook nog een andere optie ;) Ik zou als al veel werd geadviseerd gemalen bot gaan geven, voor de veiligheid én jouw rust. Zelf gemalen vleesbot zal uiteindelijk goedkoper zijn, maar een knappe vleesmolen is wel even een aanschaf. De Kenwood waar Cindy het over had bevalt mij zelf uitstekend.
En als je dit te veel gedoe vindt (valt érg mee hoor!! het enige werk is eigenlijk het eventueel pasklaar knippen van het karkas om de molen in te kunnen en die moeite heb je in de hand bij je karkaskeuze ;)) op kvv over. Dat is qua prijs/kwaliteit natuurlijk niet gelijk aan kvv, maar het moet wel mogelijk zijn je maatje daarmee jeukvrij te houden..
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

smulpaap schreef: Yep , ook gemalen verkrijgbaar

http://www.degomeat.nl/index.php?main_p ... x&cPath=44
't Linkje werkt niet meer, omdat de site gaat veranderen: natuurlijk rauw voer en degomeat zijn samen gegaan: http://www.natuurlijkrauwvoer.nl/
SjaakBF
3-sterren
3-sterren

Bericht door SjaakBF »

Wat zul je geschrokken zijn!
Ik heb zelf een hond met atopie en echt, jeuk wil je niet, het kan vreselijk uit de hand lopen met erg pijnlijke en jeukende infecties. Jeuk is echt vreselijk.
Als je bang bent voor een slechter gebit met KVV (mijn ervaring is dat dit erg wisselt per hond, ze hebben aanleg of niet voor plak/tandsteen)... een keer het gebit laten schoonmaken is veel minder ingrijpend in mijn ogen dan constant een gevecht moeten aangaan met jeuk.
Maar een tegenhanger... ik heb ooit gepast op een puppy. Bij de eerste maaltijd bij mij thuis verslikte hij zich in een brokje. Ik stond er naast toen het gebeurde. Rond slingeren, heimlich,niks mocht baten. Met beademen wel nog bij de DA gekregen maar het was te laat. Hersenbeschadiging, geen pupil reacties meer. Overleden, door zich te verslikken een stom stom brokje. Dit kan ook gebeuren met gedroogde snacks zoals runderoren etc.  Dit is nou meer dan 15 jaar geleden maar vergeten zal ik het nooit.
KVV of zelf malen is een veilig alternatief voor Barf ;-)
wolfdolf
3-sterren
3-sterren

Bericht door wolfdolf »

Ik zou een goede kvv geven.
Het verschil met barf is niet groot denk ik.
Ik geef dinapet Barf, Naturis en soms Carnibest.
Ben er heel tevreden van.Hij heeft meer energie en is gespierder dan ooit.

Plaats reactie