Eliminatiedieët Hope. Op vakantie

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Re: Eliminatiedieët Hope. Hotspot. Gaat beter!

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

We lijken toch echt weer de goede kant op te gaan!
De hotspot is mooi droog en hij heeft er geen jeuk  meer aan. Over de rest van zijn lijf krijgt hij ook zichtbaar minder jeuk. Zijn huid ziet er rustiger uit.
Zijn oren zijn weer mooi koud en wit. Zijn vacht krijgt weer meer kleur. Hij was grijs, maar word nu echt weer zwarter en zijn kop begint te glimmen.

We houden het maar gewoon vol zo.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

[quote="Hope"]
We lijken toch echt weer de goede kant op te gaan!
De hotspot is mooi droog en hij heeft er geen jeuk  meer aan. Over de rest van zijn lijf krijgt hij ook zichtbaar minder jeuk. Zijn huid ziet er rustiger uit.
Zijn oren zijn weer mooi koud en wit. Zijn vacht krijgt weer meer kleur. Hij was grijs, maar word nu echt weer zwarter en zijn kop begint te glimmen.

We houden het maar gewoon vol zo.
[/quote]

mooi zo!
mona
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door mona »

gelukkig maar
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Het gaat goed! Hope is weer zwart, hij glanst weer en hij is niet meer in de rui.
Zijn jeuk is over en hij is weer fit. Nog niet helemaal zoals een paar maanden terug, maar echt een wereld van verschil met 2 weken geleden.

Hij krijgt nu een menu van paard, haas, konijn, andijvie en wortel. Dat is te weinig, ik weet het.
Hoe erg is het als ik dit een paar weken vol houd? Beter minder diersoorten en goed er uit zien dan iets geven waar hij niet tegen kan, toch?

Verder zwemt hij niet meer. Daar is hij het echt totaal niet mee eens, maar dat ga ik wel weer invoeren als nieuwe stap in het elimineren.
Misschien was het gewoon de tijd van het jaar, maar ik neem nu toch liever het zekere voor het onzekere.
Hope
5-sterren
5-sterren

Re: Eliminatiedieët Hope. Rommelbuik en overgeven.

Bericht door Hope »

Sinds een week heeft Hope vooral in de ochtend last van een rommelbuik. Hij lijkt wel een kudde muizen te hebben ingeslikt  ;)
Ook heeft hij 's nachts (of 's ochtends heel vroeg) vaak een beetje overgegeven.

Hij krijgt 's ochtends zijn groenten, al zolang als ik vers voer. 's Avonds krijgt hij zijn vleesmaaltijd.

Wat kan ik hier aan doen?
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Veerle-scrappyToo »

Misschien kan je zijn laatste voeding 's avonds op een ander uur geven.  Als je zegt dat hij 's nachts of vroeg in de ochtend een beetje overgeeft is dat dan echt voeding of meer gal?  Als het gal zou zijn dan zou ik de avondvoeding nog wat later zetten.  Misschien is hij 's morgens ongemakkelijk omdat hij met een lege maag zit en rommelt daardoor zijn buik ook zo hard.  Dat is bij ons ook zo he als  ons maag leeg is.
Als het echt nog voeding overgeven is zou je misschien een deel van zijn voeding van 's avonds beter 's morgens bijgeven zodat zijn maag 's avonds minder zwaar belast wordt? Dan heeft hij misschien een rommelbuik omdat het minder goed verteert geraakt en de darmen wat tegenpruttelen?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Hij kreeg zijn avondmaaltijd de laatste tijd inderdaad wel vaak vroeg, zo rond 17.00 al.
Nu hij weer een stuk later eet is het probleem opgelost, bedankt!

Hij ziet er top uit verder, weer helemaal zoals dat eerdere menu. Ik ga over een week of wat weer eens hert voeren.
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

Blij dat het zo simpel op te lossen was  :) En altijd leuk om te lezen dat het terug de goede kant op gaat.  Veel succes met het hert!
Hope
5-sterren
5-sterren

Re: Eliminatiedieët Hope. Allergie voor hert?

Bericht door Hope »

Zaterdag heeft Hope voor het eerst weer hert op.
Hij krijgt spiervlees, en ik geef dit nu sinds zaterdag dagelijks. Zodat ik kan zien of er wat gebeurd of niet.

We zijn nu dus 4 dagen verder. Zijn huid is goed, hij heeft geen jeuk of vieze oren.
Ook word hij (nog) niet dof of vet.
Alleen... hij is zo sloom als wat. Hij had weer zoveel energie de laatste tijd. Met uitlaten, hij speelde weer in huis.
Nu lijkt hij ineens stokoud. Hij wil niet mee uit wandelen en als hij dat toch moet, dan moet ik hem meeslepen. Hij speelt niet meer in huis en slaapt veel.

Kan dit van het hert zijn? Moet ik nu nog doorgaan, of kan ik gewoon concluderen dat hij er niet tegen kan?
Hij heeft al eerder hert gehad. Destrijds kreeg hij ook nog courgette en appel en zwom hij in zoet water. Daar zijn we allemaal mee gestopt.
Wel zijn we in die tijd naar Tannetje geweest omdat hij zo sloom was. Zou dat van het hert komen?
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

Het zou kunnen denk ik.  Nu als hij het nog maar 4 dagen krijgt zou ik er nu meteen mee stoppen.  Hij zou dan vrij snel moeten herstellen veronderstel ik.  Dus het zekerste voor het onzekerste nemen, stoppen en kijken wat er gebeurt.  Hopelijk krijgt hij snel weer wat energie.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Joep kon ook niet tegen hert....

Heb je wild of tam?
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Ik ben heeel benieuwd naar wat er gebeurt als je nu meteen met hert stopt. Of hij dan snel herstelt.

Een week of 5 geleden heb ik Xerox ook een keertje hert gegeven en de dag erna had hij kriebels. Van schrik ben ik er meteen mee gestopt, maar nu ik jouw verhaal lees en dat Joep er ook niet tegen kan, hmmm... Ik dacht dat hert een redelijk 'veilige' soort was, maar misschien toch niet?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

[quote="Xerox"]
Ik ben heeel benieuwd naar wat er gebeurt als je nu meteen met hert stopt. Of hij dan snel herstelt.

Een week of 5 geleden heb ik Xerox ook een keertje hert gegeven en de dag erna had hij kriebels. Van schrik ben ik er meteen mee gestopt, maar nu ik jouw verhaal lees en dat Joep er ook niet tegen kan, hmmm... Ik dacht dat hert een redelijk 'veilige' soort was, maar misschien toch niet?
[/quote]

Gaf jij wild of tam?
Ik gaf tam, misschien dat dat nog mee speelt. Het verbaasde mij ook wel, eerlijk gezegd.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Hij krijgt wild, dat vond ik beter dan tam en vanwege het jachtseizoen is het niet duur. Ik ga ermee stoppen, kijken of hij dan opknapt.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Ik gaf (semi)wild, van Jolanda. Ben erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren met Hope...

Plaats reactie