eliminatie dieet lotgering

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: eliminatie dieet lotgering

Chico
1-ster
1-ster

Bericht door Chico »

Thanx! voor je snelle reactie.

Ik voer nu 100% lam. Aan het ontgiften had ik ook al gedacht.
Hopelijk word het de komende dagen beter...
We blijven maar even doorgaan op deze voet.
8-10 weken? Ik dacht dat ik met 6 weken, mits de jeuk voorbij is een diersoort erbij kon doen
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

[quote="Chico"]
Thanx! voor je snelle reactie.

Ik voer nu 100% lam. Aan het ontgiften had ik ook al gedacht.
Hopelijk word het de komende dagen beter...
We blijven maar even doorgaan op deze voet.
8-10 weken? Ik dacht dat ik met 6 weken, mits de jeuk voorbij is een diersoort erbij kon doen
[/quote]

Dat kan wel, als je echt helemaal zeker bent en de huid en jeuk volledig rustig zijn.
100 % lam...zeker weten dat dat 100 % is? Voer je een kvv?
Chico
1-ster
1-ster

Bericht door Chico »

Ja het is 100% lam is wel een kvv van lotgering.
Het heet ook 100% lam.
Volgens de website van lotgering is het ook 100% lam en op voerwijzer staat hetzelfde.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

[quote="Chico"]
Ja het is 100% lam is wel een kvv van lotgering.
Het heet ook 100% lam.
Volgens de website van lotgering is het ook 100% lam en op voerwijzer staat hetzelfde.
[/quote]

Net even gekeken inderdaad. Ehm, de kans is wel dat er ook pens in zit, in pens zit maaginhoud, waarin granen en (restjes van) voer kunnen zitten, waarop honden weer allergisch op kunnen reageren.
Het hoeft niet, maar ik zou het wel in mijn achterhoofd houden...
Chico
1-ster
1-ster

Bericht door Chico »

Hmmm.. Dat is inderdaad waar. Misschien kan ik het het beter nog 3 weken aankijken.
Als het in die tijd minder word, kan ik inderdaad die 8-10 weken aanhouden en dan er een diersoort bij doen.
Mocht het in die 3 weken helemaal niet minderen met de jeuk kan ik misschien beter overstappen op een andere diersoort en dan weer opnieuw beginnen.

Over 3 weken zit ik intotaal op 6 weken, dan zou dat ontgiften van de baan moeten zijn. Toch?
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Maar lam was niet nieuw, misschien heeft ie daar al een allergie voor opgebouwd?
Hoe lang heeft ie brokken gegeten, want ik heb weleens begrepen dat je voor elk jaar brok, 1 maand ontgiften kan rekenen?

Ik zou ook echt voor een nieuwe diersoort gaan; konijn bv. Dan weet je zeker dat ie daar nog geen allergie voor kan hebben opgebouwd. Lotgering hoor je niet de beste verhalen over, dus als je wil elimineren met kvv zou ik voor Tinlo gaan.
Cindy de Wolf (hier op het forum) doet 1x/maand een groepsbestelling bij degomeat. Zij woont ook in Den Haag; misschien kan je dan wat barfspulletjes konijn meebestellen?
Chico
1-ster
1-ster

Bericht door Chico »

klopt dat lam niet nieuw is. Roovy heeft ongeveer een half jaar op geperste brokken gestaan en daarna ben ik na wisselende kvv's op lotgering terecht gekomen. Hier hebben beide  honden het ruim een jaar hardstikke goed op gedaan. Mijn andere hond is heel gevoelig op zijn darmen. Toen is de verpakking veranderd en naar mijn idee ook de samenstelling. Meedere honden schijnen er last van te hebben las ik hier op het forum.
Van plan was ik om te gaan elimineren met konijn en toen vertelde degene van mijn verkooppunt dat de meeste allergisch ijn voor rund of kip en dat ik waarschijnlijk heel goed uit de voeten kon met 100% lam. En vandaaruit verder kon gaan met 50% lam en 50% eend.
Dit mede doordat lotgering mij tot op hede heel goed beviel.

Plaats reactie