Moderator: Lizzy
Re: Dushi 5 maanden dubbelen hoektand
hondje van een barf vriendinnetje ook van barfplaats heeft ook een dubbele hoektand gehad
en zei hebben hem laten verwijderen bij de dierenarts
mss een bellen naar je d.a om te vragen wat je er mee moet doen ?
en zei hebben hem laten verwijderen bij de dierenarts
mss een bellen naar je d.a om te vragen wat je er mee moet doen ?
Mijn dobermann heeft ook een dubbele hoektand gehad. Ik heb het toen op advies van de dierenarts tot 6 maanden afgewacht en hem er vervolgens uit laten halen - weet alleen niet of dat per ras (grootte) verschilt. Het is belangrijk dat ze er niet te lang in blijven zitten, anders komt de nieuwe hoektand scheef te staan. Ik zou dus inderdaad contact opnemen met de dierenarts en om advies vragen (en vragen of de dierenarts er ervaring mee heeft). Succes!
Mijn hond heeft ook een tijdje een dubbele hoektand gehad. Voelde op een gegeven moment dat de kleine tand iets losser ging zitten. Duurde toch nog een tijd, maar is er toch vanzelf uitgegaan. De nieuwe tand moet de andere eruit duwen en soms duurt dit wat langer.
Gr. Nicolette
Gr. Nicolette
Ik moest inderdaad ook tot 6 maanden wachten. En met dat ik 'm eruit wilde laten halen, viel ie er vanzelf uit. Ik zou gewoon lekker nog even geduld hebben en veel flosstouwspelletjes spelen en lekker karkasjes te eten geven. En lappen pens. En lappen taai kopvlees. En zalmkop.Dobertje schreef: Mijn dobermann heeft ook een dubbele hoektand gehad. Ik heb het toen op advies van de dierenarts tot 6 maanden afgewacht en hem er vervolgens uit laten halen - weet alleen niet of dat per ras (grootte) verschilt. Het is belangrijk dat ze er niet te lang in blijven zitten, anders komt de nieuwe hoektand scheef te staan. Ik zou dus inderdaad contact opnemen met de dierenarts en om advies vragen (en vragen of de dierenarts er ervaring mee heeft). Succes!
Bij 2 van de4 honden 1 laten trekken soms vallen ze er vanzelf uit(veel kluiven, flostouw)
Ik lette er op als ze niet verkleurde of iets los gingen zitten liet ik ze met +/- 6 á 7 maand trekken
Ik lette er op als ze niet verkleurde of iets los gingen zitten liet ik ze met +/- 6 á 7 maand trekken
Taataaadaaaaarupa schreef: Yes je raad het nooooooooooooooooooit
de hoektand is er net uit, dushi zat er net op te kauwen en ze liet het op de grond vallen en dat zagen we net gebeuren.
nou dat scheelt weer naar de dierenarts te gaan.
gr rupa