Wij ookcharmed schreef: het enige wat hier helpt is zo ver mogelijk weg van het vuurwerk, heb diverse natuurlijke middelen en homeopathische middelen geprobeerd, maar die maakten het hier alleen maar erger. Dus wij vluchten voor het vuurwerk
vuurwerktijd weer in zicht...........help
Moderator: Lizzy
Re: vuurwerktijd weer in zicht...........help
Een heel goed idee om Max(je) te leren omgaan met vuurwerk, zoals Blisspirit schrijft!
Angst ombuigen in een feestje.
Het is haar gelukt, met heel veel inzet, dus waarom jij niet....
Angst ombuigen in een feestje.
Het is haar gelukt, met heel veel inzet, dus waarom jij niet....
Voor al die mensen die het niet met mij eens zijn; ga dagelijks met je hond wandelen, minimaal 1 uur en ga dan ook daadwerkelijk trainen.
Je zult zien dat je respect krijgt van je hond en dat je roedelleider wordt!
Angst kun je wegnemen, maar daar moet je wel iets voor doen!!!!
Dap band en thundershirt, sorry ik heb het moeten opzoeken op google, nog nooit van gehoord....
Homeopatische middelen, leuk, maar denk je nu echt dat zoiets helpt?????
Nee, je zult zelf samen met je hond moeten trainen, net zoals blisspirit, dan zie je ook dat hard werken wordt beloond.
Ook voor jou Sella, probeer je te verplaatsen in je hond, waarom reageert hij zo en wat kun je er zelf aan doen, dat geeft meer voldoening dan een dap band.....
Veel succes allemaal en bedenk dat je nog 2 maanden tijd hebt om je hond te trainen en jezelf....
Dap band en thundershirt, sorry ik heb het moeten opzoeken op google, nog nooit van gehoord....
Nee, je zult zelf samen met je hond moeten trainen, net zoals blisspirit, dan zie je ook dat hard werken wordt beloond.
Ook voor jou Sella, probeer je te verplaatsen in je hond, waarom reageert hij zo en wat kun je er zelf aan doen, dat geeft meer voldoening dan een dap band.....
Veel succes allemaal en bedenk dat je nog 2 maanden tijd hebt om je hond te trainen en jezelf....
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Jij kent overduidelijk geen honden die helemaal panisch zijn. Nope het is heel simpel je moet gewoon de roedelleider worden.skylge schreef: Voor al die mensen die het niet met mij eens zijn; ga dagelijks met je hond wandelen, minimaal 1 uur en ga dan ook daadwerkelijk trainen.
Ik vind het nogal kort door de bocht.
-
BlissSpirit
- 5-sterren

Ik sta helemaal niet negatief tegenover homeopathie en andere hulpmiddelen. Denk zelf dat het in veel gevallen kan ondersteunen bij de training.skylge schreef: Voor al die mensen die het niet met mij eens zijn; ga dagelijks met je hond wandelen, minimaal 1 uur en ga dan ook daadwerkelijk trainen.
Veel succes allemaal en bedenk dat je nog 2 maanden tijd hebt om je hond te trainen en jezelf....![]()
Wel denk ik dat je geen wonderen kan verwachten van deze middelen. Het is niet zo, we duwen er wat middeltjes in of doen een thundershirt om en het probleem is opgelost.
Maar dat geldt voor de meeste "gedragsproblemen" bij onze viervoeters. Pilletje erin en klaar, tja, zo werkt het niet, maar ondersteunen kan het zeker.
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
De hond van mijn ouders heb ik deels opgevoed, dingen die ik geprobeerd heb:
lopen en zelf vuurwerk afsteken, als het rustig is om aan knallen te wennen
cd in huis met vuurwerkgeluiden
op tv vuurwerk kijken
Dit gaat 2 minuten goed, daarna komt de stress weer boven.
lopen met de hond tijdens vuurwerk? Dat kan niet, zo gauw je de riem pakt loopt hij (terwijl hij op de grond plast) naar zijn mand, dan moet je hem dus uit zijn 'veilige' plekje trekken mee naar buiten (doe je ook niet graag, maargoed) en buiten wordt er nergens geplast, gewoon tijdens het lopen laat-ie het lopen, alles in zijn hele wezen schreeuwt en trekt naar huis.
Mijn eigen hond krijgt nu cursus terwijl de schietvereniging ernaast bezig is, dus ik hoop dat het met oud&nieuw mee zal vallen en houd de hond van vroeger in gedachten. Ik denk dat ik zo'n DAP-band voor de hond van mijn ouders eens moet gaan proberen.
lopen en zelf vuurwerk afsteken, als het rustig is om aan knallen te wennen
cd in huis met vuurwerkgeluiden
op tv vuurwerk kijken
Dit gaat 2 minuten goed, daarna komt de stress weer boven.
lopen met de hond tijdens vuurwerk? Dat kan niet, zo gauw je de riem pakt loopt hij (terwijl hij op de grond plast) naar zijn mand, dan moet je hem dus uit zijn 'veilige' plekje trekken mee naar buiten (doe je ook niet graag, maargoed) en buiten wordt er nergens geplast, gewoon tijdens het lopen laat-ie het lopen, alles in zijn hele wezen schreeuwt en trekt naar huis.
Mijn eigen hond krijgt nu cursus terwijl de schietvereniging ernaast bezig is, dus ik hoop dat het met oud&nieuw mee zal vallen en houd de hond van vroeger in gedachten. Ik denk dat ik zo'n DAP-band voor de hond van mijn ouders eens moet gaan proberen.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
De hond van mijn collega die breekt uit een bench tijdens vuurwerk, die graaft een gat in de deur, is in blinde paniek. Wil ontsnappen en vluchten. Is de baas daarmee een slechte roedelleider? Integendeel haar hond blinkt uit in frisbee, doggydance en schapendrijven. Luistert perfekt en wordt volop mee gewerkt. En ze heeft echt alles geprobeerd, pillen, thundershirt, frisbeeen om 12 uur, er een feestje van maken. Het enige dat echt helpt is vluchten naar een vuurwerkvrij bungalowpark rond de jaarwisseling.
Hier ook een hond die door het lint gaat, het beroerde is dat ongeveer het hele jaar door geknald wordt hier (de fietsenmaker bij mij onder verkoopt vuurwerk en woont ook nog eens tegenover mij, daar gaat nog wel eens wat de lucht in op een ander tijdstip dan 31-12)............... Rakker reageerde nooit, maar door een hele zware klap onweer is het omgeslagen (hij was toen een jaar of 4)........... ik was thuis bij hem, zat zelf ook ongeveer tegen het plafond van de schrik........ Rakker lijkt niet bang, hij wil er naar toe, wil het pakken en probeert het weg te blaffen...... ik weet echt niet hoe ik hem rustig moet houden die dagen..............
-
BlissSpirit
- 5-sterren

Ik snap heel goed dat hetgeen ik gedaan heb om Bliss er doorheen te helpen niet voor elke hond geld.
Onze eerste hond, kruising Mechelse/ bordercollie was ook als de dood voor vuurwerk, echt panisch, maar door het hele jaar door er mee bezig te zijn, hadden we haar wel zover dat ze het nog steeds niet fijn vond, maar wel op een voor haar veilige plaats rust had en bereikbaar bleef.
En dat was voor ons, toen nog heel onervaren met dit soort dingen al heel wat.
Weet wel dat je echt heel klein moet beginnen met trainen en het hele jaar door.
Dus zelf vuurwerk afsteken tijdens het lopen, is in mijn ogen geen goed begin.
Dan moet je iemand het af laten steken op grote afstand en dan beginnen met trekrotjes/knalerwten/klappertjespistool ofzo.
Is de hond dan nog niet bereikbaar, afstand vergroten enz.
En wat, denk ik, heel belangrijk is, herken de eerste signalen.
Vaak hoor ik toch van mensen dat het elk jaar erger wordt en ze het pas een probleem gaan vinden en er wat aan moet gebeuren als de hond al helemaal panisch wordt van vuurwerk en het voor hun lastig wordt. Dan ben je in mijn ogen veel te laat.
Dorothea, idd het roedelleiderverhaal, daar kan ik ook niks mee en wil ik ook niks mee.
Denk dat een vertrouwensband met je hond 10 keer beter werkt als basis om te trainen.
En nogmaals, dit zijn mijn ervaringen, met heel baasgerichte honden en zal de laatste zijn die beweerd dat elke hond vrij kan worden van angst voor vuurwerk. En dan is het gewoon super dat er bungalowparken zijn in de middel of niks
Daar zou ik dan ook naar toe gaan. 
Onze eerste hond, kruising Mechelse/ bordercollie was ook als de dood voor vuurwerk, echt panisch, maar door het hele jaar door er mee bezig te zijn, hadden we haar wel zover dat ze het nog steeds niet fijn vond, maar wel op een voor haar veilige plaats rust had en bereikbaar bleef.
En dat was voor ons, toen nog heel onervaren met dit soort dingen al heel wat.
Weet wel dat je echt heel klein moet beginnen met trainen en het hele jaar door.
Dus zelf vuurwerk afsteken tijdens het lopen, is in mijn ogen geen goed begin.
Dan moet je iemand het af laten steken op grote afstand en dan beginnen met trekrotjes/knalerwten/klappertjespistool ofzo.
Is de hond dan nog niet bereikbaar, afstand vergroten enz.
En wat, denk ik, heel belangrijk is, herken de eerste signalen.
Vaak hoor ik toch van mensen dat het elk jaar erger wordt en ze het pas een probleem gaan vinden en er wat aan moet gebeuren als de hond al helemaal panisch wordt van vuurwerk en het voor hun lastig wordt. Dan ben je in mijn ogen veel te laat.
Dorothea, idd het roedelleiderverhaal, daar kan ik ook niks mee en wil ik ook niks mee.
Denk dat een vertrouwensband met je hond 10 keer beter werkt als basis om te trainen.
En nogmaals, dit zijn mijn ervaringen, met heel baasgerichte honden en zal de laatste zijn die beweerd dat elke hond vrij kan worden van angst voor vuurwerk. En dan is het gewoon super dat er bungalowparken zijn in de middel of niks
Laatst gewijzigd door BlissSpirit op zo 28 okt 2012, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is vreselijk als je hond in zo'n vreselijke paniek gaat. 
Josje ging altijd vreselijk te keer tegen knallen. Wegwezen hier, was de boodschap.
Ze had haar angst overgenomen van een andere hond waar ze tijdelijk woonde . . .
Hier voor de deur is een viaduct, en dat is heerlijk voor puberjongens en grote mannen om vuurwerk af te steken.
Niet een knal, maar heule grote, waar het hele appartementen complex van trilt.
Haar laatste oud en nieuw heb ik twee uur met haar in de badkamer gezeten.
Zij iets lekkers, muziekje erbij en ik ben haar gaan zitten voorlezen.
Daar stopte het rillen en de paniek mee, lekker blijven zitten, want voor mij
was haar rust mij zoveel waard.
We waren van plan om volgend oud en nieuw met haar naar een vuurwerkvrij park te gaan.
Helaas is ze in dat voorjaar plotseling overleden, en is het er niet van gekomen.
Nu hebben we een ander hondje, zij is gelukkig niet bang voor vuurwerk.
Als ik met Laantje buiten loop en er gaat vuurwerk af, zeg zoiets als oh, gezellig hè, til ik haar op, net als
was het feest en geef ik haar een snoepje.
Zet haar weer op de grond en zeg: ga maar. Dat betekend voor haar kei kei hard rondje rennen.
Pas ging er hier al een dikke vuurwerkbom af. Het gebouw trilde en ik vloog gewoon een stukje van de bank op.
Zij had niets
De poes, die zit voor het raam en kijkt het aan.
Josje ging altijd vreselijk te keer tegen knallen. Wegwezen hier, was de boodschap.
Ze had haar angst overgenomen van een andere hond waar ze tijdelijk woonde . . .
Hier voor de deur is een viaduct, en dat is heerlijk voor puberjongens en grote mannen om vuurwerk af te steken.
Niet een knal, maar heule grote, waar het hele appartementen complex van trilt.
Haar laatste oud en nieuw heb ik twee uur met haar in de badkamer gezeten.
Zij iets lekkers, muziekje erbij en ik ben haar gaan zitten voorlezen.
Daar stopte het rillen en de paniek mee, lekker blijven zitten, want voor mij
was haar rust mij zoveel waard.
We waren van plan om volgend oud en nieuw met haar naar een vuurwerkvrij park te gaan.
Helaas is ze in dat voorjaar plotseling overleden, en is het er niet van gekomen.
Nu hebben we een ander hondje, zij is gelukkig niet bang voor vuurwerk.
Als ik met Laantje buiten loop en er gaat vuurwerk af, zeg zoiets als oh, gezellig hè, til ik haar op, net als
was het feest en geef ik haar een snoepje.
Zet haar weer op de grond en zeg: ga maar. Dat betekend voor haar kei kei hard rondje rennen.
Pas ging er hier al een dikke vuurwerkbom af. Het gebouw trilde en ik vloog gewoon een stukje van de bank op.
Zij had niets
De poes, die zit voor het raam en kijkt het aan.
Laatst gewijzigd door Neally op di 30 okt 2012, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
renate1985
- 5-sterren

Ghost ( onze Duitse herder ) wilde vuurwerk aanvallen uit angst. Hij had angst agressie en werd met vuurwerk echt heel agressief, hij wilde door de ruiten heen naar buiten.
Het enige wat hielp was afleiden. Bij het beginnend vuurwerk zorgde ik dat er lekkers voor de honden klaar stond. een knal = lekkers.
Op een gegeven moment kwamen ze dus bij iedere knal iets lekkers halen ipv uitvallen naar het vuurwerk. om 12uur stonden we dan klaar met onze bakjes en steeds maar lekkers erin stoppen en goed zo zeggen tot het voorbij was.
Ik weet dat niet iedere hond die bang is wat lekkers eet maar hier werkte het gelukkig heel goed. Inmiddels is hij overleden maar dit hebben wij steeds gedaan.
1x hebben we medicatie geprobeerd maar zijn koppie was helder alleen zijn lichaam was verlamd door de medicatie. Toch kreeg hij het voor elkaar om zich naar het raam te slepen en daar tekeer te gaan. We waren toen echt bang om hem kwijt te raken dus medicatie hebben we nooit meer gedaan.
Nu hebben we 2 honden die niet bang zijn van vuurwerk dus die krijgen om 12uur een gevulde kong en die is als het vuurwerk afgelopen is pas leeg.
Het enige wat hielp was afleiden. Bij het beginnend vuurwerk zorgde ik dat er lekkers voor de honden klaar stond. een knal = lekkers.
Op een gegeven moment kwamen ze dus bij iedere knal iets lekkers halen ipv uitvallen naar het vuurwerk. om 12uur stonden we dan klaar met onze bakjes en steeds maar lekkers erin stoppen en goed zo zeggen tot het voorbij was.
Ik weet dat niet iedere hond die bang is wat lekkers eet maar hier werkte het gelukkig heel goed. Inmiddels is hij overleden maar dit hebben wij steeds gedaan.
1x hebben we medicatie geprobeerd maar zijn koppie was helder alleen zijn lichaam was verlamd door de medicatie. Toch kreeg hij het voor elkaar om zich naar het raam te slepen en daar tekeer te gaan. We waren toen echt bang om hem kwijt te raken dus medicatie hebben we nooit meer gedaan.
Nu hebben we 2 honden die niet bang zijn van vuurwerk dus die krijgen om 12uur een gevulde kong en die is als het vuurwerk afgelopen is pas leeg.
-
sella
Was het maar 1 dag dat wij last hebben, dan ging ik ook wel met hem in bed liggen.
Maar het zijn de bommen die ze afsteken het hele jaar door.
Ze hebben het politibureau proberen op te blazen, ze blazen de papierbakken op, ze blazen de gladheidsbestrijdingsbakken bij de brug op, ze proberen de camera's op de brug op te blazen, en ook in de stegen tussen de huizen in is het heel leuk om een bom af te laten gaan.
De gemeente en politie kunnen ze niet pakken, omdat er in de nacht te weinig mankracht is en dat het geen prio heeft voor de gemeente.
Maar het zijn de bommen die ze afsteken het hele jaar door.
Ze hebben het politibureau proberen op te blazen, ze blazen de papierbakken op, ze blazen de gladheidsbestrijdingsbakken bij de brug op, ze proberen de camera's op de brug op te blazen, en ook in de stegen tussen de huizen in is het heel leuk om een bom af te laten gaan.
De gemeente en politie kunnen ze niet pakken, omdat er in de nacht te weinig mankracht is en dat het geen prio heeft voor de gemeente.
joy, jill; nou das een mooi (not) vooruitzicht, zoverweg van het kanaal zitten we niet.
bliss-spirit; max is een uit de kluiten gegroeide jack russel denk niet dat hij dan een L past, bedankt voor je aanbod. ik ga ook zeker een feestje maken van de knallen maar als het niet lukt of voor hem juist wil ik er wat ondersteunends bij.
@ de andere; het wordt steeds erger, vroeger was hij er niet bang voor. ik ben een keer op vakantie geweest en toen heeft hij waarschijnlijk bij het oppas adres wat mee gemaakt.
ik doe eigenlijk elk jaar alles volgens het boekje; verstop plaatsen, steun geven als hij erom vraagt, zn gang laten gaan........
vorig jaar met job en lisa die niet bang waren ervoor, daar trekt hij zich niet aan op,helaas.
op dit moment ben ik van plan telizen of sylkene (iemand ervaring??) te gaan gebruiken. we hebben gewoon niet genoeg aan de koekjes. en daar het steeds erger wordt wil ik dus wel wat aan hem geven, misschien dat het dan ook minder wordt/ makkelijker te trainen.
gelukkig probeert hij niet te vluchten uit huis, als ik het zo lees, valt het gelukkig nog mee met maxje.
bliss-spirit; max is een uit de kluiten gegroeide jack russel denk niet dat hij dan een L past, bedankt voor je aanbod. ik ga ook zeker een feestje maken van de knallen maar als het niet lukt of voor hem juist wil ik er wat ondersteunends bij.
@ de andere; het wordt steeds erger, vroeger was hij er niet bang voor. ik ben een keer op vakantie geweest en toen heeft hij waarschijnlijk bij het oppas adres wat mee gemaakt.
ik doe eigenlijk elk jaar alles volgens het boekje; verstop plaatsen, steun geven als hij erom vraagt, zn gang laten gaan........
vorig jaar met job en lisa die niet bang waren ervoor, daar trekt hij zich niet aan op,helaas.
op dit moment ben ik van plan telizen of sylkene (iemand ervaring??) te gaan gebruiken. we hebben gewoon niet genoeg aan de koekjes. en daar het steeds erger wordt wil ik dus wel wat aan hem geven, misschien dat het dan ook minder wordt/ makkelijker te trainen.
gelukkig probeert hij niet te vluchten uit huis, als ik het zo lees, valt het gelukkig nog mee met maxje.
-
TijgerPuck
- 3-sterren

Ik ben erg enthousiast over de Puur Rust vanaf half november of nu al, dan bij eerste knallen 2x daags Puur Nervositeit en met oud en nieuw de Bach rescue spray.
Werkt de rust niet voldoende dan zou ik bij de dierenarts de Phytonics Stress halen. Dat werkt zeker.
Werkt de rust niet voldoende dan zou ik bij de dierenarts de Phytonics Stress halen. Dat werkt zeker.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Bedoel je bij honden met vuurwerkangst? volgens mij bestaat er geen middel wat bij alle honden werktTijgerPuck schreef: Ik ben erg enthousiast over de Puur Rust vanaf half november of nu al, dan bij eerste knallen 2x daags Puur Nervositeit en met oud en nieuw de Bach rescue spray.