vuurwerktijd weer in zicht...........help

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: vuurwerktijd weer in zicht...........help

Dhjali
2-sterren
2-sterren

Bericht door Dhjali »

signmodel schreef: op dit moment ben ik van plan telizen of sylkene (iemand ervaring??) te gaan gebruiken.
Ik heb over de Sylkene veel positieve verhalen gehoord, het haalt de scherpe randjes er vanaf. Ik geloof dat geen enkel product de angst zoveel verminderd dat er niet meer op gereageerd wordt. Maar de scherpe randjes eraf is al een verbetering  :)
skylge schreef: Voor al die mensen die het niet met mij eens zijn; ga dagelijks met je hond wandelen, minimaal 1 uur en ga dan ook daadwerkelijk trainen.
Je zult zien dat je respect krijgt van je hond en dat je roedelleider wordt!
Angst kun je wegnemen, maar daar moet je wel iets voor doen!!!!
Dap band en thundershirt, sorry ik heb het moeten opzoeken op google, nog nooit van gehoord....
Homeopatische middelen, leuk, maar denk je nu echt dat zoiets helpt?????
Nee, je zult zelf samen met je hond moeten trainen, net zoals blisspirit, dan zie je ook dat hard werken wordt beloond.
Ook voor jou Sella, probeer je te verplaatsen in je hond, waarom reageert hij zo en wat kun je er zelf aan doen, dat geeft meer voldoening dan een dap band.....
Veel succes allemaal en bedenk dat je nog 2 maanden tijd hebt om je hond te trainen en jezelf.... :D
Wauw dat is wel heel kort door de bocht zeg. Overigens zijn die 2 maanden veel te kort om een gedegen training te doen, de onverwachte knallen staan over 1 maand (als het niet eerder is) al voor de deur en dat kan je training goed verzieken. Wil je er echt mee aan de slag dan kan je daar beter volgend jaar in alle rust mee beginnen. Zo zwart-wit is het echt niet.

Wat qua homeopathie helpt is volgens mij per hond verschillend, dat is even uitproberen wat voor jou hond werkt. Weggaan van het vuurwerk is inderdaad nog de beste optie.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Ik heb bij Sita zylkene en de dap verdamper geprobeerd. Ik merkte absoluut geen verschil. Het enige wat echt goed hielp, was haar op schoot nemen. Ach en dat had wel wat aandoenlijks.
Dhjali
2-sterren
2-sterren

Bericht door Dhjali »

*Dorothea* schreef: Ik heb bij Sita zylkene en de dap verdamper geprobeerd. Ik merkte absoluut geen verschil. Het enige wat echt goed hielp, was haar op schoot nemen. Ach en dat had wel wat aandoenlijks.
Ha zie, ik denk dat je dit altijd houd. Wat voor de ene hond geweldig werkt doet geen fluit voor de andere. Dap verdampers vind ik ook weinig effect hebben, vooral als er alleen een dapverdamper/band gebruikt wordt. Maar ook daar zullen de meningen over verschillen  :)
sella

Bericht door sella »

Ik gebruik de daphalsband en strezz en ik probeer de knallen leuk te maken. En het is bij al heel lang bal vandaar dat het zo lastig is. Siervuurwerk is no problem, de knallen in bakken en onder bruggen wel, maar dan trilt de hele wijk ook, de zaanstreek wordt ook weleens beschreven als vloeibare modder waar je op woont.
Met harde storm gaan de huizen ook meebewegen en dat vindt hij heel eng.
We zijn bezig een andere woning te zoeken, zodat we wat stiller wonen. Maar ja, eerst daar de centjes voor bij elkaar krijgen.
Lil

Bericht door Lil »

Gelukkig met vuurwerk alleen last op oudejaarsavond (gelukkig ooit met Boris getraind zodat hij een 9 mm schot kon verdragen).
De meeste jaren ging ik weg met de honden. Daar werd wel om 12.00 uur eventjes wat afgestoken, niet veel en geen harde knallen. Ik merkte dat het gedrag van mijn honden verslechterde.
Nu zit ik dus met oud op nieuw helemaal alleen thuis. Niets gezellig, vieren. Maar afgelopen jaar waren mijn honden gewoon rustig. Ze keken wel op van een knal of met name dat hoge gepiep en ze kwamen bij me liggen. Echt rillen etc. was er niet bij.
Dit jaar blijf ik dus ook maar alleen thuis. Niet gezellig, maar voor de honden veel en veel beter.
Ike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ike »

*Dorothea* schreef: Jij kent overduidelijk geen honden die helemaal panisch zijn. Nope het is heel simpel je moet gewoon de roedelleider worden.
Ik vind het nogal kort door de bocht.
Helemaal mee eens!!!
renate1985
5-sterren
5-sterren

Bericht door renate1985 »

Wij hadden zylkene gebruikt voor onze DH maar bij hem pakte dat totaal verkeerd uit.
Bij hem verlamde het zijn lichaam maar zijn koppie was bij. Toen het buiten rustig werd kon hij ook rusten maar door die medicatie durfde wij hem niet alleen te laten. Het heeft bijna 12 uur geduurd voordat hij weer de oude was.

Iedere hond reageerd er anders op maar door die ene ervaring met medicatie zijn wij het op een andere manier gaan aanpakken die voor hem wel werkte.
TijgerPuck
3-sterren
3-sterren

Bericht door TijgerPuck »

*Dorothea* schreef: Bedoel je bij honden met vuurwerkangst? volgens mij bestaat er geen middel wat bij alle honden werkt
De Phytonics strezzz, nervo en evt. bach rescue spray werkt echt super goed! Zeker bij honden bang voor vuurwerk.
Phytonincs strezzz zorgt voor een gerustere hond, minder prikkelbaar etc.
Nervositeit zorgt dat ze minder gevoelig zijn voor luchtdruk en harde geluiden
Bach kalmeerd direct in (accute) stress situaties!

De Phytonics is alleen bij de dierenarts te krijgen.
sella

Bericht door sella »

TijgerPuck schreef: De Phytonics strezzz, nervo en evt. bach rescue spray werkt echt super goed! Zeker bij honden bang voor vuurwerk.

Joh? Ik kan het ook bij de betere dierenspeciaalzaak kopen.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

renate1985 schreef: Wij hadden zylkene gebruikt voor onze DH maar bij hem pakte dat totaal verkeerd uit.
Bij hem verlamde het zijn lichaam maar zijn koppie was bij. Toen het buiten rustig werd kon hij ook rusten maar door die medicatie durfde wij hem niet alleen te laten. Het heeft bijna 12 uur geduurd voordat hij weer de oude was.

Iedere hond reageerd er anders op maar door die ene ervaring met medicatie zijn wij het op een andere manier gaan aanpakken die voor hem wel werkte.
Weet je zeker dat je het over zylkene hebt? Zylkene is een voedingssupplement wat je weken moet gebruiken voor je effect ziet. Het verlamt de spieren niet. Ben je niet in de war met Xanax of Vetranquil?
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

TijgerPuck schreef: De Phytonics strezzz, nervo en evt. bach rescue spray werkt echt super goed! Zeker bij honden bang voor vuurwerk.

ik ken genoeg honden waarbij het helemaal niet helpt, dus ik zou dat zelf nooit zo stellig vertellen.
TijgerPuck
3-sterren
3-sterren

Bericht door TijgerPuck »

*Dorothea* schreef: ik ken genoeg honden waarbij het helemaal niet helpt, dus ik zou dat zelf nooit zo stellig vertellen.
Nou ja ik ben zo stellig omdat ik er al heel veel goede dingen over heb gehoord en het zelf ook zo heb ervaren
sella

Bericht door sella »

TijgerPuck schreef: Nou ja ik ben zo stellig omdat ik er al heel veel goede dingen over heb gehoord en het zelf ook zo heb ervaren
Dus jij hebt meer evaring met dit soort dingen dan een dierenarts die veel doodsbange honden ziet, het dier holistisch benaderd als de eigenaar ervoor openstaat?
Lil

Bericht door Lil »

sella schreef: Joh? Ik kan het ook bij de betere dierenspeciaalzaak kopen.
gewoon online verkrijgbaar  :)
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

skylge schreef: Voor al die mensen die het niet met mij eens zijn; ga dagelijks met je hond wandelen, minimaal 1 uur en ga dan ook daadwerkelijk trainen.
Je zult zien dat je respect krijgt van je hond en dat je roedelleider wordt!
Angst kun je wegnemen, maar daar moet je wel iets voor doen!!!!
Dap band en thundershirt, sorry ik heb het moeten opzoeken op google, nog nooit van gehoord....
Homeopatische middelen, leuk, maar denk je nu echt dat zoiets helpt?????
Nee, je zult zelf samen met je hond moeten trainen, net zoals blisspirit, dan zie je ook dat hard werken wordt beloond.
Ook voor jou Sella, probeer je te verplaatsen in je hond, waarom reageert hij zo en wat kun je er zelf aan doen, dat geeft meer voldoening dan een dap band.....
Veel succes allemaal en bedenk dat je nog 2 maanden tijd hebt om je hond te trainen en jezelf.... :D
pppffff

Plaats reactie