Verzamelgroep: Noord-holland

Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Re: Verzamelgroep: Noord-holland

Truida
3-sterren
3-sterren

Bericht door Truida »

José dat zou heel fijn zijn. Voorlopig heb ik nog genoeg voer tot ong. eind februari.
Maar ik ben vooral gek op wilde konijnenkarkassen, die springen nl. vanzelf in en uit de vriezer  ;).
En ik wil toch ook weer eens een kwartelkarkasje proberen. Vorige keer heeft hij er geen reactie op gehad.

@Nikki, Rocky krijgt per dag 100 gram KVV en nog de nodige gedroogde beloningen.
Hij is gecastreerd en geef ik hem meer dan kan ik hem in no time rollen.
Komt bij dat ik fysiek niet de kracht heb om karkassen e.d. te proportioneren.
Lamsribben verdelen kost me al te veel energie, maar ik heb die dingen nu eenmaal in huis dus ik moet wel.

Truusje Jore, Dat is een fijne lijst. Ik zet hem in mijn favorieten.
Bedankt.
gtw
1-ster
1-ster

Bericht door gtw »

Nog 1 voor op de lijst.
Ik kom uit Sint Pancras en bestel soms wat mee.
Ik heb een Spaanse waterhond en ze krijgt 500 gr KVV per dag
Eerst Tammenga maar nu KIVO.  Tammenga bleef de prijzen verhogen
Daarnaast bestel ik soms wat mee op dit forum om tussendoor te snacken of te drogen
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Leuk initiatief Rianne! handig, zo'n lijstje! :) Ik heb het even op alfabet van woonplaats gezet:

Aalsmeer
tess06
perro-4 ?

Alkmaar
deja
JoNoMo

Amsterdam
Nienk
Limpy
koekje
Misty

Amstelveen
Carlijn
Gonnie

Andijk
Marije Doedens

Beverwijk
chiva

Breezand
Jolly

Castricum
Eira

Den Helder
Mila10
Truida

Diemen
sofia

Egmond
Malamoods

Haarlem
Aussiesue
Kizmoo

Hauwert
Ramses1

Heemskerk
José S
Willeke

Heerhugowaard
Parelridder

Hillegom
coby.p

Hilversum
Truusje
Zazou
Hidde

Hoofddorp
Irish
Breeze

Hoorn
saskia37

Julianadorp
Metaldog
*Nikki*

Krommenie
sella

Landsmeer
bloemetje

Limmen
boris2009

Obdam
1eboa

Petten
bulutmar

Purmerend
pike

Sintmaartensvlotbrug
Petramarcel

Sint Pancras
gtw

Wormerveer
Bordie
boris2009
3-sterren
3-sterren

Bericht door boris2009 »

mooie lijst en handig  :)

ik kan wel wat tips gebruiken met mijn bullepezen, ze hebben nu denk ik een week of 2 of 3 in het schuurtje gehangen maar drogen gaat niet echt lekker, dus heb ik ze in stukken geknipt en ik dacht in mijn kleine drogertje, nou dan passen de bakjes niet meer op elkaar, dus niet en nu maar een soort opgestapeld bouwwerkje op bakpapier en in de oven op 75 graden, de keukendeur staat open  :P ruikt goed  :-[,  ik dacht een uurtje of 2
Ben ik nu dom bezig ? Of nog andere tips, 80 % is nog gewoon rauw van binnen

Ik mag geen bullepezen meer kopen  >:(
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

opgestapeld bouwwerkje op bakpapier en in de oven op 75 graden, de keukendeur staat open ruikt goed , ik dacht een uurtje of 2
Heb je de deur van de oven op een kier gezet? Het moet wel ventileren volgens mij.
2 uurtjes lijkt mij wel te kort? Ik zou het zeker langer drogen.
Voordeel van in de oven: geen vliegeneitjes :biggrin2:
Ik mag geen bullepezen meer kopen
Hihihihihi arme honden....
Kun je niet zeggen dat er iets inzit dat ze écht,écht écht nodig hebben? Vitamine SL van Snack en Lekker? :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
petramarcel
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door petramarcel »

boris2009 schreef: mooie lijst en handig :)

ik kan wel wat tips gebruiken met mijn bullepezen, ze hebben nu denk ik een week of 2 of 3 in het schuurtje gehangen maar drogen gaat niet echt lekker, dus heb ik ze in stukken geknipt en ik dacht in mijn kleine drogertje, nou dan passen de bakjes niet meer op elkaar, dus niet en nu maar een soort opgestapeld bouwwerkje op bakpapier en in de oven op 75 graden, de keukendeur staat open :P ruikt goed :-[, ik dacht een uurtje of 2

Ik mag geen bullepezen meer kopen >:(
Ik heb ze gewoon in stukken in de droger gedaan hoor, gewoon een Bohman.
Inderdaad passen de roosters niet goed op elkaar maar het droogt evengoed prima (en het zakt wel weer wat, dus je krijgt wat plattere stukken) hoelang weet ik echt niet meer. Droger staat hier in de schuur en ik kijk elke dag dan wel maar als het nog niet klaar is wordt het meestal gewoon een hele dag langer.
Succes, ze zijn er wel gek op.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Truusje Jore schreef: Hilversum
Truusje
Zazou
Hidde
Ik tikte dat lekker - verstand op nul - over, maar tis toch een lijst met Noord Hollanders..? ???
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Hilversum is ook NH hoor...
boris2009
3-sterren
3-sterren

Bericht door boris2009 »

ze zijn eruit ( voor dat mijn man terugkomt van AZ  ;) ) en goed opgeschoten, ze zitten nu in een krat en mogen van mij verder uitharden in onze garage die redelijk warm is, ik denk dat het wel goed gaat zo, viel mij mee in ieder geval hoe het ging en niet op een kiertje ramses, dan stinkt het hele huis  ::) kan ik mijn koffer gelijk wel gaan pakken.

Die vitamine S en L, dat is wel een goede tip :), ik denk dat ze nog steeds aan het idee moeten wennen, volgend jaar zomer doe ik het toch weer, ik heb nog wel een bench en een oude klamboe en dan moet goed droog en warm weer  ;)

Petramarcel, er zat al een vorm in en waren aan de buitenkant al redelijk hard, maar ik had het dus wel kunnen doen, bedankt voor je tip, ik ga binnenkort koeienlippen drogen in dat ding, hoe lang duurt dat met koeienlippen, weet iemand dat ?
Eira
3-sterren
3-sterren

Bericht door Eira »

boris2009 schreef: hoe lang duurt dat met koeienlippen, weet iemand dat ?
Ik geloof dat ik ze 24 uur op 70 graden in de Stockli had zitten, kan ook iets meer of minder geweest zijn. Die bullepezen heb ik geloof ik iets van 48 tot 60 uur op 70 graden in de Stockli gehad.
bordie
5-sterren
5-sterren

Bericht door bordie »

boris2009 schreef: ze zijn eruit ( voor dat mijn man terugkomt van AZ hahahahahahahaha

Die vitamine S en L, hahahahahahaha

Petramarcel, er zat al een vorm in en waren aan de buitenkant al redelijk hard, maar ik had het dus wel kunnen doen, bedankt voor je tip, ik ga binnenkort koeienlippen drogen in dat ding, hoe lang duurt dat met koeienlippen, weet iemand dat ?
de lippen eerst even in een bak water omspoelen net als andijvie. dan spoel je t meeste speeksel eraf. ruiken ze minder ::) :biggrin2:
dan goed uitspreiden over je rooster en drogen ze t snelst. het is handig om ze eerst op de goede maat te knippen omdat als ze gedroogd zijn amper te knippen zijn...*sprakzijuitervaring....*
tja de tijd...droger aan en laat maar draaien, zo doe ik t. paar dagen later kijk ik hoe ze zijn. zijn ze hard dan haal ik ze eruit en laat ik ze afkoelen in een open zak of emmer.
AussieSue
3-sterren
3-sterren

Bericht door AussieSue »

Die koeieneuzen hebben er hier ook zo lang ingezeten en stinken!!! Goeie tip voor de volgende keer dus. Ik had wel met de neuzen te doen...wel heel erg confronterend met die haren er nog aan...de honden vonden ze erg lekker, ze zijn ook heel hard.
Wat ik dus begrijp van de lippen straks is dat die niet geschikt zijn als beloning snoepjes voor cursus, ze zijn niet meer klein te snijden/knippen?
bordie
5-sterren
5-sterren

Bericht door bordie »

AussieSue schreef: Die koeieneuzen hebben er hier ook zo lang ingezeten en stinken!!! Goeie tip voor de volgende keer dus. Ik had wel met de neuzen te doen...wel heel erg confronterend met die haren er nog aan...de honden vonden ze erg lekker, ze zijn ook heel hard.
Wat ik dus begrijp van de lippen straks is dat die niet geschikt zijn als beloning snoepjes voor cursus, ze zijn niet meer klein te snijden/knippen?
voor wat betreft de lippen: als ze half droog zijn kan je ze t beste knippen en dan verder drogen.
AussieSue
3-sterren
3-sterren

Bericht door AussieSue »

weet iemand trouwens hoe duur het is dat drogen? Mijn droger is 500 watt en heeft 2 standen, maar hoe warm hij wordt weet ik niet, had er een keer een thermometer in gelegd maar die was toen gesmolten op de hoogste stand... :-\
AussieSue
3-sterren
3-sterren

Bericht door AussieSue »

boris2009 schreef: mooie lijst en handig :)

ik kan wel wat tips gebruiken met mijn bullepezen, ze hebben nu denk ik een week of 2 of 3 in het schuurtje gehangen maar drogen gaat niet echt lekker, dus heb ik ze in stukken geknipt en ik dacht in mijn kleine drogertje, nou dan passen de bakjes niet meer op elkaar, dus niet en nu maar een soort opgestapeld bouwwerkje op bakpapier en in de oven op 75 graden, de keukendeur staat open :P ruikt goed :-[, ik dacht een uurtje of 2

Ik mag geen bullepezen meer kopen >:(
ik heb na 1 dag hangen de pezen in 3en gehakt (vanwege de vliegen) en in de droger gedaan, rekjes paste nog op elkaar, stinken deed het niet maar waarschijnlijk omdat die van jou al een tijdje hangen. Op dit moment heeft Sue een bullepees achter mij en ik ruik echt niets.
Misschien toch stiekum de volgende keer weer een bullepees bestellen en meteen in de droger zodat je man/vriend ziet dat het dan niet stinkt...?

Plaats reactie