Dat ook, maar ik koester de kleine dierenspeciaalzaken en het kunnen halen aan het eind van de wandelingLil schreef: gewoon online verkrijgbaar![]()
vuurwerktijd weer in zicht...........help
Moderator: Lizzy
-
sella
Re: vuurwerktijd weer in zicht...........help
-
TijgerPuck
- 3-sterren

Nee hoorsella schreef: Dus jij hebt meer evaring met dit soort dingen dan een dierenarts die veel doodsbange honden ziet, het dier holistisch benaderd als de eigenaar ervoor openstaat?
-
sella
Ja die ken ik ook, maar niet alles werkt voor ieder dier wat voor een ander dier wel werkt. Dorothea ziet veel dieren, en heeft collega's met dieren, en die kunnen ook niet altijd hun eigen dier met de holistische dingen minder bang maken voor vuurwerk. Vandaar dat het wat wrevel opwekte 
-
renate1985
- 5-sterren

Ja stom, was inderdaad vetranquil ( even nagekeken ).*Dorothea* schreef: Weet je zeker dat je het over zylkene hebt? Zylkene is een voedingssupplement wat je weken moet gebruiken voor je effect ziet. Het verlamt de spieren niet. Ben je niet in de war met Xanax of Vetranquil?
Zylkenen heeft hij ook gehad vandaar dat meteen de alarmbellen gingen.
Renate85, je was me voor, thanks. ik vond het al zo vreemd, een vrijverkrijgbaar middel dat zo heftig is.
jammer dat er niet 1 wondermiddel is, dat echt werkt.
gister wat onweer hier, dan kruipt max onder mijn deken en dan is het denk ik wel houdbaar voor hem, helaas vrees ik nog steeds dat dit met oudjaar niet genoeg zal zijn.
gister wat onweer hier, dan kruipt max onder mijn deken en dan is het denk ik wel houdbaar voor hem, helaas vrees ik nog steeds dat dit met oudjaar niet genoeg zal zijn.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Maar Xanax zou dat effect niet moeten hebben volgens de deskundigen, dus de spieren verlammen maar de hersentjes helder houden. En het werkt snel en kortdurend. Als ik het met Kátur met de natuurlijke middelen en het verhuizen naar een vuurwerkvrije bungalow niet zou redden zou ik zeker de Xanax proberen.renate1985 schreef: Ja stom, was inderdaad vetranquil ( even nagekeken ).
Zylkenen heeft hij ook gehad vandaar dat meteen de alarmbellen gingen.
-
TijgerPuck
- 3-sterren

Borax en Rododendron werken goed bij geluid en luchdruk verschillen en gevoeligheid. Moet je even kijken waar dat in zit. Werkt snel en kan best effectief zijn. De Puur Nervositeit heeft dat zo ie zo want dat heb ik voor Tijger. Als ik weet dat het gaat onweren geef ik gelijk een flinke dosis en dat gaat primasignmodel schreef: Renate85, je was me voor, thanks. ik vond het al zo vreemd, een vrijverkrijgbaar middel dat zo heftig is.
-
renate1985
- 5-sterren

Xanax had hij nooit gehad. Hij is vorig jaar ingeslapen maar hij had 1x vetranquil gehad met oud en nieuw en daarna nooit meer gegeven.Mevroi Kruim schreef: Maar Xanax zou dat effect niet moeten hebben volgens de deskundigen, dus de spieren verlammen maar de hersentjes helder houden. En het werkt snel en kortdurend. Als ik het met Kátur met de natuurlijke middelen en het verhuizen naar een vuurwerkvrije bungalow niet zou redden zou ik zeker de Xanax proberen.
Bij iedere hond werkt het anders maar hij reageerde hier heel heftig op dat wij heel voorzichtig zijn geworden met medicatie voor vuurwerk.
Maar Xanax zou dat effect niet moeten hebben volgens de deskundigen, dus de spieren verlammen maar de hersentjes helder houden. En het werkt snel en kortdurend. Als ik het met Kátur met de natuurlijke middelen en het verhuizen naar een vuurwerkvrije bungalow niet zou redden zou ik zeker de Xanax proberen.
Heb maar eens gegoogled (zie onderstaand) om te lezen wat de werking is naast dat ze versuffend werken belast het ook nog eens extra de lever en de nieren .,,brrrr lijkt me geen fijn product ! ik zou zeggen trek je eigen conclusie.. maar ik ga echt voor de natuurlijke middelen en heb al advies gekregen de nervositeit in combi met de puur rust en ten slotte bach rescue op de dag van oud en nieuw ik ga er dus tijdig mee beginnen met mijn kat .
ALPRAZOLAM EN
DIAZEPAM
Groep: benzodiazepine
Handelsnaam: Alprazolam
Dosering hond: 0.02-0.1 mg/kg 2 tot 4dd PO
Aanvangsdosering: 0.05 mg/kg: te geven 1 uur
tot 15 minuten voor het verwachte geluid of
angstmoment, of (maar niet bij voorkeur) direct na
waarneming van angstsymptomen (bv. vluchten
uit kamer, ergens onder gaan zitten, grote pupil,
lage houding, etc.).
Vaak zijn twee doseringen al voldoende, maar 3 à
4 doseringen per etmaal mogen gegeven worden.
Dosering kat: 0.125-0.25 mg/kat 1 tot 3dd PO.
N.B.: (1) Vooralsnog adviseren wij de slow release/
retard versie (Xanax® xr) niet te gebruiken.
(2) Alleen kortstondig gebruik (enkele dagen)
vanwege nier en lever belasting.
(3) Doseer op effect; bij teveel sedatie bij de
aanvangsdosering de dosering verlagen.
Diazepam
Handelsnaam: Valium®, diazepam
Dosering hond: 0.5-2.0 mg/kg PO mag om de 4
tot 6u worden gegeven.
Dosering kat: 0.2-0.5 mg/kg 2 tot 3dd PO.
N.B.: (1) Werkt m.n. sedatief.
Heb maar eens gegoogled (zie onderstaand) om te lezen wat de werking is naast dat ze versuffend werken belast het ook nog eens extra de lever en de nieren .,,brrrr lijkt me geen fijn product ! ik zou zeggen trek je eigen conclusie.. maar ik ga echt voor de natuurlijke middelen en heb al advies gekregen de nervositeit in combi met de puur rust en ten slotte bach rescue op de dag van oud en nieuw ik ga er dus tijdig mee beginnen met mijn kat .
ALPRAZOLAM EN
DIAZEPAM
Handelsnaam: Alprazolam
Dosering hond: 0.02-0.1 mg/kg 2 tot 4dd PO
Aanvangsdosering: 0.05 mg/kg: te geven 1 uur
tot 15 minuten voor het verwachte geluid of
angstmoment, of (maar niet bij voorkeur) direct na
waarneming van angstsymptomen (bv. vluchten
uit kamer, ergens onder gaan zitten, grote pupil,
lage houding, etc.).
Vaak zijn twee doseringen al voldoende, maar 3 à
4 doseringen per etmaal mogen gegeven worden.
Dosering kat: 0.125-0.25 mg/kat 1 tot 3dd PO.
N.B.: (1) Vooralsnog adviseren wij de slow release/
retard versie (Xanax® xr) niet te gebruiken.
Diazepam
Handelsnaam: Valium®, diazepam
Dosering hond: 0.5-2.0 mg/kg PO mag om de 4
tot 6u worden gegeven.
Dosering kat: 0.2-0.5 mg/kg 2 tot 3dd PO.
N.B.: (1) Werkt m.n. sedatief.
-
sella
Mijn hond heeft na een operatie valium gehad, en werdt er knetter van, en dat komt best veel voor dat honden prikkels niet meer kunnen hanteren en echt die angst van geluiden vreselijk.
Ik zou dat nooit geven rond oud en nieuw.
Ik zou dat nooit geven rond oud en nieuw.
-
TijgerPuck
- 3-sterren

Ik heb mijn vorige Jack Russel ook iets gegeven van de dierenarst en nog laagste dosis ook, maar die was naderhand nog gevoeliger voor welk geluid dan ook. Echt mega zielig en ik heb er echt enorm veel spijt van gehad. Hij heeft heel oud en nieuw bij geest meegemaakt maar kon niet vluchten. Ik kan nog janken als ik eraan terug denk.
Niet doen hoor
Niet doen hoor
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Vetranquil is dus bij uitstek een middel dat je NOOIT moet geven bij angst. En dus heel zeker niet bij vuurwerkangst.
Als natuurlijke middelen afdoende helpen bij vuurwerkangst zou ik idd ook geen regulier middel inzetten, waarom zou je? Bij mijn honden werkt RC met Puur Nervositeit voldoende in de aanloop naar oud en nieuw dus ik heb geen reden om er dan tranquilizers in te gaan mikken. Maar heb je een hond waarbij je nergens komt met je supplementen en alternatieve middeltjes, moet je die dan maar in totale paniek laten zitten? Dat is iig niet mijn keus. Paniek richt niet alleen geestelijke schade aan maar wel degelijk ook fysieke schade. Met name in de hersenen geeft een wat langer durende angst-toestand onomkeerbare beschadigingen. Dus als mijn hond volslagen in paniek raakt van vuurwerk en ik heb niet de mogelijkheid om hem uit die situatie te halen, dan krijgt hij een passend regulier kalmerend middel. Idd, daar moeten de lever en de nieren harder voor werken, dat is ook normaal. Vreemde en evt. schadelijke stoffen die in het lichaam terecht komen worden door de lever onschadelijk gemaakt en door de nieren afgevoerd. Als je een middel als Xanax toepast zoals de fabrikant aangeeft, dus kortdurend, dan kan een gezond lichaam dat prima aan. Xanax heeft als groot voordeel dat het heel snel werkt en ook weer heel snel het lichaam verlaat. Het bouwt dus niet op zoals veel andere middelen. Het werkt op het moment dat het nodig is en daarna verdwijnt het weer. Dat betekent dat je bij kortdurend gebruik niet bang hoeft te zijn voor gewenning of afkickverschijnselen.
Valium werd en wordt nog wel gegeven voordat Xanax op de markt kwam. Het zijn verwante middelen maar Xanax blijkt iha bij vuurwerkangst effectiever en minder variabel, dwz dat minder honden er vreemd op reageren dan op valium. Voor al die middelen geldt dat het echt slim is om van te voren uit te testen hoe je hond erop reageert en niet op het moment dat hij al volledig stijf staat van paniek en angst.
Als natuurlijke middelen afdoende helpen bij vuurwerkangst zou ik idd ook geen regulier middel inzetten, waarom zou je? Bij mijn honden werkt RC met Puur Nervositeit voldoende in de aanloop naar oud en nieuw dus ik heb geen reden om er dan tranquilizers in te gaan mikken. Maar heb je een hond waarbij je nergens komt met je supplementen en alternatieve middeltjes, moet je die dan maar in totale paniek laten zitten? Dat is iig niet mijn keus. Paniek richt niet alleen geestelijke schade aan maar wel degelijk ook fysieke schade. Met name in de hersenen geeft een wat langer durende angst-toestand onomkeerbare beschadigingen. Dus als mijn hond volslagen in paniek raakt van vuurwerk en ik heb niet de mogelijkheid om hem uit die situatie te halen, dan krijgt hij een passend regulier kalmerend middel. Idd, daar moeten de lever en de nieren harder voor werken, dat is ook normaal. Vreemde en evt. schadelijke stoffen die in het lichaam terecht komen worden door de lever onschadelijk gemaakt en door de nieren afgevoerd. Als je een middel als Xanax toepast zoals de fabrikant aangeeft, dus kortdurend, dan kan een gezond lichaam dat prima aan. Xanax heeft als groot voordeel dat het heel snel werkt en ook weer heel snel het lichaam verlaat. Het bouwt dus niet op zoals veel andere middelen. Het werkt op het moment dat het nodig is en daarna verdwijnt het weer. Dat betekent dat je bij kortdurend gebruik niet bang hoeft te zijn voor gewenning of afkickverschijnselen.
Valium werd en wordt nog wel gegeven voordat Xanax op de markt kwam. Het zijn verwante middelen maar Xanax blijkt iha bij vuurwerkangst effectiever en minder variabel, dwz dat minder honden er vreemd op reageren dan op valium. Voor al die middelen geldt dat het echt slim is om van te voren uit te testen hoe je hond erop reageert en niet op het moment dat hij al volledig stijf staat van paniek en angst.
-
Shifare
- 3-sterren

Waar halen jullie rc en puur en gebruiken jullie dat preventief?
Of alleen op oud en nieuw zelf?
Of alleen op oud en nieuw zelf?
-
TijgerPuck
- 3-sterren

Ik kan even niet terug halen wat RC is, maar de Puur hebben dierenspeciaalzaken en dierenartsen. Op NMLhealth.com kan je kijken waar een verkooppunt in de buurt zit. Ik bleek er zelf ook een om de hoek te hebben toen ik Puur nodig had. De nervositeit gebruik ik ook door het hele jaar met onweer etc. als ik weet dat het gaat onweren dan geef ik het gelijk en heb Bach rescue spray in huis voor als het toch te laat is of hij nog stress krijgt.