Ervaringen parelhoenkarkassen Degomeat

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Ervaringen parelhoenkarkassen Degomeat

Cupcake
4-sterren
4-sterren

Bericht door Cupcake »

Ik heb ze met de vorige bestelling ook meebesteld, alleen ze zijn al op, die zagen er echt een stuk beter uit dan die op de foto. Als ik zie dat ik van wat dan ook een minder bevleesd vleesbot heb stop ik in dat zakje een stukje extra spiervlees.
saskia37
5-sterren
5-sterren

Bericht door saskia37 »

De laatste keer bij Kukeleku was de parelhoen inderdaad erg kaal op een paar na, er was ook geen verschil te zien met gewoon of bio.
Die van Degomeat waren beter dan die van Kukeleku, en ja ik heb ze wel beter bevleesd gehad, maar toch ben ik tevreden met die van Degomeat.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

mmm ik heb natuurlijk ook graag goed bevleesde karkassen..
maar we vragen om karkassen, kunnen we niet verwachten dat er nog mega vlees aanzit(nogmaals.....zou dat ook wel willen)
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

pearlsofpassion schreef: Ik vind parelhoenkarkassen ook altijd zo kaal.
Mijn katten bevalt dat gewoon niet goed, zo'n kaal bot.  Het is niet leuk om eten in zijn klein bekje en verteerd ook niet goed, valt zwaar op de maag. Ik gaf er wel extra spier bij, maar dat hielp niet. 
Ik heb ze gemalen met wat extra kipvlees en toen verteerden ze het wel goed. 

Het houdt mij wat tegen om nog parelhoen te kopen, maar ik denk als ik nog eens de kans krijg om maar een paar kg te kopen ik het toch nog maar eens doe en dan weer malen.  Das niet ideaal, maar het is toch weer een botsoort bij ter afwisseling...  :-\
Maar ik vind het dus ook lastig dat het zo moeilijk (of onmogelijk is) om ze mooi bevleesd te vinden.
Voor Ot gaat het door de molen, maar dan heb ik er liever ook ruim vlees aan. Anders komen er kreungeluiden uit de bak en dat is zielig.
'Vroeger' bestelde ik eens in de zoveel tijd hele parelhoenders bij Lupa. Was gewoon een hele vogel, kop en voeten eraf, gepluimd en zonder organen. Ledematen en nek haalde ik eraf voor Sien, soms ook de fileetjes en de rest voor Ot in de molen. Dan zit er aan het karkas meer vlees dan zo'n kaal karkasje van de leverancier. Ik weet niet of je wel eens bij Lupa bestelt en of ze die nog hebben, maar dat zijn ideale vogels.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ja die hebben ze nog. Ik voer ze ook graag, maar zijn wel behoorlijk duurder als de karkassen. Omdat Oscar de karkassen net zo makkelijk wegknaagt koop ik die meestal.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Nee, ik bestel eigenlijk nooit bij Lupa.
Ik zou wel kunnen nu, iemand die een eindje verder woont gaat er bestellen.  Maar ik vind ze vrij duur en als ik er dan nog om moet rijden wordt het zeker duur.
Bovendien heb ik nu toch echt geen plaats in de vriezer  ::), dus ik denk dat ik gewoon afwacht tot ze eens toevallig deze kant uit komen of tenmiste tot de vriezer wat leger is.
Maar bedankt voor de tip.
Nugget
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nugget »

Thea schreef: Ik heb pas bij Kukeleku de gewone parelhoen karkassen gehad. Waren erg kaal. En de Wit (die staat hier in naam van Kukeleku op de markt zei dat hij ging stoppen met de Barf spullen. Koste teveel tijd en bracht te weinig op :-\
Hey, dat is raar!! Ik bestel wekelijks op de markt in Scheveningen bij hem, en ik weet niks van stoppen.
Ik heb net 3 hele konijnen voor nog geen 5 euro meegenomen en 2 kilo hertenafsnijsels (prachtig vlees) voor 4,50 de kilo meegenomen.
Voor volgende week heb ik ook weer mijn bestelling opgegeven en krijg ik ook haaskarkas.
Ook Jasmijn, hier ook lid, heeft net 5 kilo hert besteld.
Dus van stoppen weet ik (gelukkig) niets! :)
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

Nugget schreef: Hey, dat is raar!! Ik bestel wekelijks op de markt in Scheveningen bij hem, en ik weet niks van stoppen.
Ik heb net 3 hele konijnen voor nog geen 5 euro meegenomen en 2 kilo hertenafsnijsels (prachtig vlees) voor 4,50 de kilo meegenomen.
Voor volgende week heb ik ook weer mijn bestelling opgegeven en krijg ik ook haaskarkas.
Ook Jasmijn, hier ook lid, heeft net 5 kilo hert besteld.
Dus van stoppen weet ik (gelukkig) niets! :)
Is dat ook Wil de Wit?
malimaniac
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door malimaniac »

Hier prima parelhoenkarkassen van degomeat.
Nugget
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nugget »

Thea schreef: Is dat ook Wil de Wit?
Geen idee hoe hij heet.
Hij is heel groot, gebruind, heeft zwart haar en heeft zelf een Rotweiller die barft.
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

Op de wagen staat Wil de Wit poelier ;)

Wil gooide zo een groot pak wilde eend in de prullenbak omdat ik zei dat lusten mijn honden niet.
Hij zei het is tamme eend maar dat zie je aan de kleur ;)
En nu op de lijst die ik heb staat ook wilde eend :D
Laatst gewijzigd door Thea op do 01 nov 2012, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
madeleine
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door madeleine »

Mijn parelhoenkarkas van Degomeat is helaas al op.
renate1982
4-sterren
4-sterren

Bericht door renate1982 »

Ik heb net de kilo die ik had bestel ontdooid en die zien er ong. net zo uit als op pagina 1.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Van de week ook een kilo ontdooid en die waren gelukkig wat beter bevleesd dan op de foto.  :)
Lucie110
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lucie110 »

De parelhoenkarkassen die ik een week of 2 weken geleden van Degomeat heb gehad zijn ook wat beter bevleesd dan op de foto.
Er zaten dit keer wel veel losse vleugeltjes bij maar dat vind ik geen probleem.
Laatst gewijzigd door Lucie110 op za 10 nov 2012, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie