Kayne heeft een epileptische aanval gehad.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Kayne heeft een epileptische aanval gehad.

charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Zo herkenbaar, wij zitten al dik 2 jaar met pech om het zo maar even te zeggen, het ene na het andere volgt elkaar op, je hebt niet de tijd om het ene te verwerken, dan ligt het andere al weer klaar :( , ik heb nu ook dat onderbuik gevoel bij een van mijn honden, ze gedraagt zich vreemd/angstig/aanhankelijk, terwijl dat ze eigenlijk een vrijbuiter is, een lolbroek en een grote ondeugd, die nooit tijd had om bij mij te komen, nu zit ze dus steeds angstig bij me.
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

dat is zo'n rot gevoel! 2 jaar al. Hoe hou je t vol... Wij zijn gewoon op t moment echt op. Lam geslagen door de afgelopen tijd. Alle rek is er uit. Paar weken terug met Sano bij de arts geweest omdat hij een hele rij vergrote lymfe klieren in zijn hals had. Niks aan de hand maar wel in de gaten houden. Ik durf serieus niet meer te voelen.  :-[
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Dat zijn hele nare dingen. Ik hoop dat het niets is. Ik heb ook ooit vergrote lymfklieren gehad, ik denk door een combinatie van stress en insectenbeten. Soms heb ik nog wel eens dat ze op komen zetten maar gelukkig niet zo vaak meer.  Ik durfde toen ook bijna niet meer te voelen, maar gelijk als ik weer wat voelde zat ik wel bij de huisarts, dat was zo'n 15 jaar geleden. Ik hoop echt dat het bij Sano, niets ernstigs is! Heel veel sterkte!

Geen idee hoe ik het volhou, heb zelf het idee dat ik het niet volhoud :( Ik leef van dag tot dag, durf niet eens vooruit te denken. Ga geregeld ook even langs mijn ouders, die beide ziek zijn. Gelukkig mogen de honden dan mee. Daar heb ik geen zorgen meer over dan, hoef geen oppas te zoeken. We zuigen altijd het huis als we weer weggaan, dus hebben ze geen nawerk met ons visite.

Elke keer als er weer wat bebeurd, weet ik dat ik verder moet. Maar eenvoudig, nee. Dat ik alles niet heb kunnen verwerken, resulteerd zich nu in afvallen. Ik durf haast geen nieuwe kleren meer te kopen, want ik ben er in no-time uit. Een maand terug, een broek na 1 1/2 week weer geretourneerd, hij was al veel te groot. Ik had er 2 gekocht, maar die ene toch maar niet aangetrokken omdat ik al dragende de broek van mijn kont voelde zakken. Nu kan ik wel wat gewicht missen, dus dat is op zich niet zo erg, maar hoe het er af gaat das minder.  Ik hoop dat er binnenkort weer lichtpuntjes in ons leven komen, ook bij jou!
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

vandaag had Kayne een 2e aanval die veel langer duurde. :'(  Hij was minder strak in zijn spieren dacht ik te zien. Maar ik kon niet goed kijken omdat ik t probeerde te filmen. Dat was al lastig want het was nog donker in huis. De aanval heeft zeker zo'n 8 minuten geduurd en hij heeft 2x zijn plas laten lopen. Hij was ook misselijk. Liet 1x een soort van boertje en smakte en kwijlde. Hij heeft niet gespuugd. Hij was wel redelijk bij. Vorige keer ook. Nadat hij in zijn mand had geplast sprong hij er direkt uit. Daarna leek hij iets te ontspannen maar leek het opnieuw te beginnen. Weer ging hij plassen en toen werd het beter. Ik moest Sano maar school brengen en toen ik een half uur later thuis kwam was er niks meer te merken aan hem. Ook hebben we vooraf geen gedrags verandering gemerkt. Dat was vorige keer wel t geval. We hebben een afspraak om 1 uur staan bij de d.a. Ik begin nu te twijfelen of het wel epilepsie was. Het zag er voor mij toch Anders uit dan de vorige keer.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Wat naar, Lyd.  :(  Sterkte gewenst, en ik hoop dat er wat meer duidelijkheid komt, vanmiddag bij de Da.  :bigarmhug:
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

dank je..  :-*
het is ook heel naar.. meneer spreeuw in tranen.. sano ook geschrokken..
en het is eng om te bedenken dat het een serieus probleem zou kunnen zijn.
1x kan ik nog wel naast me neer leggen.. maar nu nog een keer en dan ook gelijk een stuk zwaarder is heel moeilijk..  :-\
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

akelig zeg . . . :(
sterkte met beaglebeest

hoop dat de dierenarts iets niet zo ernstig ontdekt . . .  :duimen:
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

t duimen heeft vooralsnog geholpen.. :)
er is een epilepsie rondje gedaan.
Alle waardes waren goed.. electrolyten en bloedplaatjes.. lever.. nieren.. calcium etc. etc.
ik had de aanval opgenomen vanmorgen en d.a. constateerde toch duidelijk een epileptische aanval.
dus t volgende plan is een mri van zijn koppie.. maar zij vond t klinken als een primaire aanval.
vooral omdat er geen andere klachten zijn.
met zijn 7 jaar zit hij op t randje van wel of geen primaire epilepsie.. en wat ze al zei.. het kan heel goed zijn dat er al eens eerder een aanval is geweest maar dat we dat niet gezien hebben.

ze "schrok"  wel van de lengte van de aanval.. ik dacht dat hij zo'n 8 minuten geduurd had maar het filmpje op mijn foon was al 6 minuten terwijl ik een heel stuk ook niet gefilmd had.
dus nu phenoral mee voor 2x daags een half en stesolid voor noodgevallen.
wanneer we voor mri kunnen moeten we nog afwachten.. we gaan naar amsterdam.
Lil

Bericht door Lil »

dat is enorm schrikken! Ik duim voor Kayne!!!  :-*
ashley
4-sterren
4-sterren

Bericht door ashley »

spreeuwtje schreef: t duimen heeft vooralsnog geholpen.. :)
er is een epilepsie rondje gedaan.
Alle waardes waren goed.. electrolyten en bloedplaatjes.. lever.. nieren.. calcium etc. etc.
ik had de aanval opgenomen vanmorgen en d.a. constateerde toch duidelijk een epileptische aanval.
dus t volgende plan is een mri van zijn koppie.. maar zij vond t klinken als een primaire aanval.
vooral omdat er geen andere klachten zijn.
met zijn 7 jaar zit hij op t randje van wel of geen primaire epilepsie.. en wat ze al zei.. het kan heel goed zijn dat er al eens eerder een aanval is geweest maar dat we dat niet gezien hebben.

ze "schrok"  wel van de lengte van de aanval.. ik dacht dat hij zo'n 8 minuten geduurd had maar het filmpje op mijn foon was al 6 minuten terwijl ik een heel stuk ook niet gefilmd had.
dus nu phenoral mee voor 2x daags een half en stesolid voor noodgevallen.
wanneer we voor mri kunnen moeten we nog afwachten.. we gaan naar amsterdam.
Pluto zit ook aan de phenoral, ik moet zeggen dat met deze medicatie zijn aanvallen goed onder controle zijn. Hopelijk is dat voor Kayne ook zo. Sterkte ermee  :-* :-*
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

dat klinkt positief.. :)

dank voor de geruststelling..  :-*
hoelang is plutootje nu aanvalvrij?
en hoe vaak kreeg hij de aanvallen?
de d.a. vond 1 maand tussen 2 aanvallen best kort.. zeker omdat de vorige de eerste was (denken wij)
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

'n seizure van 8 minuten is wel vreselijk lang...eigenlijk word 'n seizure van langer dan 5 min. al 'n  Status Seizure genoemd  :-\
en word meestal zo vlug mogelijk d.m.v van rectal ingebrachte valium stop gezet...
Wanneer er meer dan 2 of 3 achter elkaar komen, (binnen 12-24 uur) dan is het 'n "cluster"
Wanneer er nu 1 maand tussen de seizures zit, dan heb je helaas wel kans dat het ook minder tijd zal duren voordat de volgende komt..
Hier begon het ook met 1 seizure per maand, wat na 3-4 maanden toen  elke 2 of 3 weken werd...
Sommige honden reageren goed op medicatie,en hebben geen sizures meer...anderen gaan gewoon verder ongeacht wat je probeerd....
'n hond met epilepsy is erg frustererd...sterkte er mee.
tessa
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door tessa »

Vervelend voor jullie zeg!
Mijn Chanty had ook epilepsie, maar dan klusteraanvallen, dus langer dan een dag om de 2 uur een aanval, heel erg naar!
Ik heb nog phenoral 50 mg liggen , heb ik nog over van Chanty dus als je dat wilt hebben dan geef je maar een gil, dan stuur ik het op.
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

202Spots schreef: 'n seizure van 8 minuten is wel vreselijk lang...eigenlijk word 'n seizure van langer dan 5 min. al 'n  Status Seizure genoemd  :-\
en word meestal zo vlug mogelijk d.m.v van rectal ingebrachte valium stop gezet...
Wanneer er meer dan 2 of 3 achter elkaar komen, (binnen 12-24 uur) dan is het 'n "cluster"
Wanneer er nu 1 maand tussen de seizures zit, dan heb je helaas wel kans dat het ook minder tijd zal duren voordat de volgende komt..
Hier begon het ook met 1 seizure per maand, wat na 3-4 maanden toen  elke 2 of 3 weken werd...
Sommige honden reageren goed op medicatie,en hebben geen sizures meer...anderen gaan gewoon verder ongeacht wat je probeerd....
'n hond met epilepsy is erg frustererd...sterkte er mee.
oh.. dat wist ik niet..  :-\ dat die lengte als zo ernstig gezien werd..
maakt t dan ook nog uit dat t geen "klassieke"  aanval was met neervallen enz.?
kayne bleef staan en was nog bij.. t lijkt minder heftig dan neervallen en schuimen..

iig bedankt voor de samenvatting.. dan weet ik ook beter wanneer ik die stesolid in kan zetten.. dat is dus die rectale valium die we mee gekregen hebben.
bij jouw hond hielp de medicatie niet begrijp ik?  :-*
ik ga gewoon bidden dat t wel werkt bij kayne.. hij is gewoon verder volgens mij volkomen gezond..
speels, vrolijk, glimmend, met gemak een uur fietsen enz.
je ziet verder helemaal niks aan hem..  :-\
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

sterkte,

op naar Amsterdam....

Plaats reactie