Op vakantie naar buitenland met getiterde honden

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: Op vakantie naar buitenland met getiterde honden

nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Annemarie Rijnveld schreef: Nova, ik ben nog steeds zoekende: welke rabies-prik heb jij laten zetten?
Ik heb ff het boekje genomen:

Op het stickertje staat:
Nobivac-Rabiës, bij Nobivac staat nog een kleine R in een cirkeltje erbij gedrukt.

Verder staat er de houdbaarheidsdatum en het lotnummer.
De spuit is 3 jaar geldig

Senta heeft recent een Duitse rabies spuit gekregen, het was een combi spuit met Lepto
Op haar stickertje staat:

LT, (L van Leptosp. en de T van Tollwut)
Eurican LT , met weer die kleine R in een cirkeltje
Eronder staat: Merial
Verder de houdbaarheidsdatum van het vaccin en het lotnummer.
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

@Dank je Nova.
Ik heb ff gegoogeld op die van jou, dan moet ik toch ook maar deze of een soortgelijke gaan nemen. Ik kan géén geinactiveerde, zonder adjuvans, anti-rabies vinden, noch hier noch in Zwitserland.
Nahja, het zij zo, dan maar hopen dat er geen nare dingen uit voort gaan komen, tesamen met de nosodes.
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

nova schreef: Ik heb ff het boekje genomen:

Op het stickertje staat:
Nobivac-Rabiës, bij Nobivac staat nog een kleine R in een cirkeltje erbij gedrukt.

Verder staat er de houdbaarheidsdatum en het lotnummer.

Deze is door Tannetje ook gebruikt, 3 jaar geleden ;)

geeft je dit wat meer vertrouwen? :)
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Oh ja? Nou dan heb ik er wel vertrouwen in, dank je wel, dit lucht mij erg op. Want ik zit er al maaaaaanden mee in mijn maag.
Bieke
3-sterren
3-sterren

Bericht door Bieke »

Een vaccinatie met Rabies en lepto. Dan zitten er 2 adjuvantia in. Aluminium in de rabies en thimerosal in de lepto.
Dit heb ik erover bewaard:
Another important factor with regard to mercury on the mind, which officials at the CDC, FDA and the professors in the IOM do not consider, is synergistic toxicity -- mercury's enhanced effect when other poisons are present. A small dose of mercury that kills 1 in 100 rats and a dose of aluminum that will kill 1 in 100 rats, when combined have a striking effect: all the rats die.
Doses of mercury that have a 1 percent mortality will have a 100 percent mortality rate if some aluminum is there. Vaccines contain aluminum.
Daarin staat dus, dat 1x zenuwgif  + 1x zenuwgif geen 2x zenuwgif is, maar veel meer dan 2x.
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

@Bieke, de Lepto laat ik niet enten, ook niet de combi L + R. Ik doe alleen de R.
En helaas dus met de adjuvant, want ik krijg het niet voor elkaar het R-vaccin zonder Timerosal of Alu op de kop te tikken.
Het wordt noch in Italie, noch in Zwiserland verkocht. Amerika wel, maar ik denk niet dat een vaccin per post kan worden gestuurd, toch? Dat moet toch gekoeld bewaard blijven?
Bieke
3-sterren
3-sterren

Bericht door Bieke »

Mijn commentaar was bestemd voor Nova.
In Amerika beweren ze dat ze daar rabies hebben zonder thimerosal, maar nu hebben ze ze er daar gewoon minder van in gedaan. Dan hoeft het niet meer vermeld te worden.  Er zijn daar nu ook een paar rabiesvaccins, die anders werken. Dat noemen ze recombinante vaccins. Daar hoeft geen thimerosal meer in. Merial heeft er o.a. een.Ik heb het op internet opgezocht, maar ik kan geen uitgebreide ingredientenlijst vinden. Maar die bestaan nog maar pas, wie weet waar daar verder in zit.
Nee, uit Amerika laten halen zal niet lukken.
Bieke
3-sterren
3-sterren

Bericht door Bieke »

Omdat ik niet verder kwam bij Merial, heb ik verder gegoogled. Ik kwam uit bij een vaccinatie tegen baarmoederhalskanker, Gardasil. Daarvan vond ik wel een lijst met ingredienten:
Each 0.5-mL dose of the vaccine contains approximately 225 mcg of aluminum (as Amorphous Aluminum Hydroxyphosphate Sulfate adjuvant), 9.56 mg of sodium chloride, 0.78 mg of L-histidine, 50 mcg of polysorbate 80, 35 mcg of sodium borate, < 7 mcg yeast protein/dose, and water for injection. The product does not contain a preservative or antibiotics.
Goh, er zit wel aluminium in. Maar dat vermelden ze wijselijk niet.
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Dank je Bieke, jij bevestigt hetgeen al werd geopperd door mijn zwager aangaande ''In Amerika beweren ze dat ze daar rabies hebben zonder thimerosal, maar nu hebben ze ze er daar gewoon minder van in gedaan. Dan hoeft het niet meer vermeld te worden.'' Zwager werkt in de farmaceutische industrie, heeft voor mij info gezocht, maar niet gevonden, dus hij kan het niet hard maken.
Ik weet niet waar je die info vandaan hebt, maar het lijkt mij wel zeer aannemelijk.
Bieke
3-sterren
3-sterren

Bericht door Bieke »

Een tijdje geleden vertelde ik al over de lepto van Intervet. Daar stond in de bijsluiter niets meer over thimerosal. Toen ik er over opbelde, werd mij verteld dat het om sporen ging, maar later kwam ik op een website tegen dat er nog 0,1 ml. inzat.
Je wordt dus zeer geraffineerd bedrogen door fabrikanten. Ze weten dat er ophef is ontstaan over thimerosal. Dan doen we er minder in, dan denken de meeste mensen er verder niet meer over na. Hetzelfde gebeurt met vaccins voor kinderen.
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bieke schreef: Een tijdje geleden vertelde ik al over de lepto van Intervet. Daar stond in de bijsluiter niets meer over thimerosal. Toen ik er over opbelde, werd mij verteld dat het om sporen ging, maar later kwam ik op een website tegen dat er nog 0,1 ml. inzat.
Je wordt dus zeer geraffineerd bedrogen door fabrikanten. Ze weten dat er ophef is ontstaan over thimerosal. Dan doen we er minder in, dan denken de meeste mensen er verder niet meer over na. Hetzelfde gebeurt met vaccins voor kinderen.
Tis toch ècht schandalig, als dat waar is. Op wie kunnen wij nu nog vertrouwen??
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Thx

Plaats reactie