Daar gaan we weer,...Luna's huid.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Daar gaan we weer,...Luna's huid.

keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

We zijn al bij Tannetje geweest en Luna heeft al een chin. kruidenmengsel van haar, al een hele tijd, dus ik kan me niet voorstellen dat ze daar nu opeens zo heftig op zou reageren. Als deze toestand zo blijft aankomende week kan ik natuurlijk wel de kruiden eens een weekje weglaten en kijken of er dan verbetering komt, maaar eigenlijk kan ik me dat niet voorstellen.

Bedankt voor het meedenken. :)
nicolette
4-sterren
4-sterren

Bericht door nicolette »

Wat het ook zo moeilijk maakt met intoleranties, dat je niet altijd even heftig reageert. Vaak zie je als het door iets fout gaat, veel andere dingen waar ze eerst gewoon tegen konden nu wel op gereageerd wordt. Soort kettingreactie. Wat ook bij een intolerantie is, dat de reactie dagen later kan komen en dat maakt het allemaal zo moeilijk. Weet hier jammergenoeg alles van, niet bij mijn hond, maar bij mijn kinderen en mijzelf. De balans vinden en proberen die te houden. Zou ook met eten niet te snel iets anders erbij geven.

Ps mijn man kon in de "jeuk" tijd niet tegen neutral, zat toch iets in waar hij op reageerde. Blijft troep, maar dan zonder parfum. Hij kon ook niet tegen natuurlijke dagcreme voor zijn schubbenhuid. Zitten toch allerlei natuurlijk middeltjes in die dan een reactie geven. Jajoba olie ging bij hem goed.
Na deze periode heeft hij ook maanden lang moeten ontgiften. Je weet niet wat voor troep uit iemands huid kan komen. Bruin stinkend badwater tijdens het ontgiften. Ja amalgaam vullingen zijn echt niet slecht.

Gr. Nicolette
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Heb de Neutral ook op de plank laten staan en heb alleen een scheut azijn in de machine gegooid, is gelijk goed tegen de kalkafzetting. ;)

Ze heeft vannacht de korst achter haar oor eraf gekrabd en het zag er vanmorgen niet uit. Heb haar onder de douche afgespoeld, ook omdat ze stinkt, een weee (?) nare lucht.
Het hele huis ruikt ernaar.
Was gelijk de laatste keer douchen (het was de vierde dag op rij) want mevrouw heeft het nu door en wil niet meer zelf de trap op, en mijn gewrichten laten het niet (meer) toe haar naar boven te tillen.
Ga straks maar weer eens bestellen, konijn nu dus maar, een kilootje of 30, daar kan ik krap 2 maanden mee vooruit. We zien wel waar het schip strandt.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Morgen 8.30 weer afspraak DA.
Ben bang voor blaas steentjes of gruis of niersteentjes, iets in die richting, ik neem urine mee.
BarfBull
3-sterren
3-sterren

Bericht door BarfBull »

Ach, wat een ellende allemaal  :'( Helpen kan ik je niet (kon ik dat maar) maar ik wil je wel een hart onder de riem steken en je heel veel sterkte wensen :bigarmhug: En voor Luna ook een dikke knuffel!
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Rug knapt goed op, nek niet.

Niets gevonden in urine, als het weer gebeurd dan laat ik foto's maken van de achterkant.
Nek begon spontaan te bloeden bij DA, volgens haar kwam dat door de verhoogde bloeddruk door de stress en de koorts, ze had bij de DA weer 40.6, thuis 38.6.
Als er niets meer gebeurd dan dinsdag terug,..............
nicolette
4-sterren
4-sterren

Bericht door nicolette »

Zou misschien colloïdaal zilverwater nog een optie zijn. Je kunt het sprayen op aangedane huid, gaat bacteriën tegen, dus wie weet versnelt dat de genezing. Je junt het ook inwendig gebruiken tegen bacteriën , schimmels, virussen, enz.

Zag in ander topic dat hond Hope (bezig met eliminatie dieet) slecht reageerde op hert.

Gr. Nicolette
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Zilverwater heb ik vorige week geprobeerd maar omdat ze toen opeens zo ziek werd heb ik alles even gestaakt.

Luna eet al heel lang hert en heeft er eigenlijk nooit negatief op gereageerd. Ik hou het ook aan voor de verre toekomst, over tenminste 2 maanden of nog langer. We zijn weer helemaal bij 0 begonnen met konijn.
nadia703
1-ster
1-ster

Bericht door nadia703 »

hmm die plekken doen mij denken aan demodex
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Er is begin Februari een afkrabsel gemaakt en daar kwam geen demodex uit.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

We zitten sinds een week weer helemaal op konijn.
Haar nek begint op te knappen maar ze krijgt nog t/m morgen AB dus daar kan het ook door komen, we wachten af, ik heb maar weer een lading konijn besteld.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Oh fijn dat ze weer iets vooruitgaat... Even uit nieuwsgierigheid: waar heb jij die lading konijn besteld?  ;D
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ik bestel bij degomeat en Tinlo bij caroba. In wat grotere hoeveelheden betaal je dan geen bezorgkosten maar deze keer heb ik bescheiden besteld. Ik wil niet weer met een lading vlees blijven zitten.
Geeft me een beter gevoel om af te wisselen van merk. En voor 1 hond is dat prima te doen.
verder bestel ik de gedroogde konijnenoren bij puurnatuurvoer. 1  1/2 kilo zakken.
Luna krijgt geen andere snacks.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Vanmorgen weer bij de DA geweest,....
Ik begin moedeloos te worden, Luna's huid in haar nek knapt niet echt op, het zijn nu volgens de dierenarts echt ontstekingen geworden. Het begint steeds spontaan te bloeden en ze heeft er gewoon pijn aan, geen jeuk maar pijn.
We gaan nu eerst de boel rustig krijgen, ze gaat nu 5 weken antibiotica krijgen en we gaan dus 3 maanden konijn voeren om voer gerelateerde toestanden uit te sluiten.
Dan moet ondertussen haar huid rustiger worden door de AB dus ze heeft dan een betere weerstand, het konijn zou dan na die 5 weken de rest moeten gaan doen. Zo niet dan moeten we toch echt aan andere externe dingen, gaan denken. Desensibiliseren heeft een slagingskans van 70%, tenminste dat staat overal, en vooral op de site van de producent maar wat ik zo lees overal denk ik eerder aan 30%. En dan hangt er een aardig kostenplaatje aan, en ik heb geen idee, hoe onze financiën er voor staan als Roman geen baan vindt, dan zullen we toch echt wel op de centjes moeten gaan letten.
Als laatste hoop, als echt niets helpt (behalve dat desensibiliseren, daar denk ik even helemaal niet aan) had ze het dus over Atopia. Dat is helemaal belachelijk duur maar heeft wel een veel grotere slagingskans, ze heeft er erg goede ervaringen mee met Staffords, Amerikaanse Buldoggen, Pitbullterriërs (waar ze trouwens een liefhebber van is.) en Bullterriërs. Maar dat kost de eerste 15 dagen, iets van 150 euries (?), daarna ga je minderen maar je blijft dan altijd nog op erg veel geld zitten iedere maand, misschien wel 100 euries en ik krijg haar nooit in de verzekering, zal alles zelf moeten dokken.

Maargoed, ik denk nog maar niet zover vooruit, ik ga nu, helemaal tegen mijn principes in, eerst maar aan de gang met de antibiotica, was ook al weer ruim 100 euries incl.
Ook had ze een kuchje, al vanaf zaterdag, maar ze zei, er heerst kennelhoest, zal best wel maar Luna komt al maanden niet meer in contact met andere honden en blaffen doet ze ook zowat niet, de AB zal hier ook tegen helpen, hoop ik tenminste.
Haar nagels zijn geknipt en haar anaalklieren zijn nagekeken, en een beetje geleegd, het viel haar op dat ze erg dunne anaalkliervloeistof had.
Ze ruikt ook erg vreemd, niemand ruikt dat behalve Dochterlief en ik. 

Ze had een erg hoge polsslag, iets van 200, dus ik moet nu thuis, als ze rustig is, dat zelf even meten, want ze staat zich gewoon te pletter op te winden in de kliniek.

Al met als begint ze een zorgenkindje te worden en ik begin steeds meer te denken dat dat ook (mede) een reden was waarom ze in het asiel zat. 

Goed, het gaat een gebed zonder einde worden,....maarre, ze is wel heel errug lieffff!!!   
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Ach jee, dat klinkt lastig allemaal  :-\ Er is natuurlijk een kans dat ze juist hierom in het asiel is beland, daar verdenk ik Xerox ook van... Maarja, we maken er nu maar het beste van!

Wat houdt die Atopia precies in?

Plaats reactie