Wat ik na een middagje goegelen
Daar gaan we weer,...Luna's huid.
Moderator: Lizzy
Re: Daar gaan we weer,...Luna's huid.
Atopica, ik had een typefoutje gemaakt.
begrepen heb is dat het vooral tegen de jeuk is en dat heeft Luna niet, verder lees ik er ook erg veel negatiefs over. Maargoed, ik zou het pas gaan gebruiken als er helemaal niets meer te doen is, als allerlaatste redmiddel, dus. Het wordt gegeven als vervangmiddel voor prednison, wat ik begrijp.
Ohw, vervanger van prednison, nee dank je
Inderdaad een laatste redmiddel als ik het zo begrijp!
Misschien een overbodige vraag, maar is er al eens gekeken naar schimmels e.d? Daar gaan ze ook van stinken en er kunnen dan ook ontstekingen ontstaan doordat er bacteriën bij komen. Vaak testen ze op schimmels en komt er niets uit, terwijl ze er wel zitten. Een uitgebreide kweek is dan het beste.
Ja, er is een diep afkrabsel op kweek gezet, is niets uitgekomen. Het vreemde is dat ik de lucht niet kan 'thuisbrengen' zeg maar, ik kan het niet beschrijven. Ze stinkt niet uit haar bek, niet uit haar oren, niet haar vacht maar toch ruik ik het in vlagen, heel vreemd.
Ik dacht eerst misschien, konijn, omdat ze dat nu erg veel eet ik en ergens las dat de hond daar dan naar zou kunnen gaan ruiken, maar het is dat ook niet, geen idee verder, misschien weer iets waar we mee moeten leren leven.
Ik dacht eerst misschien, konijn, omdat ze dat nu erg veel eet ik en ergens las dat de hond daar dan naar zou kunnen gaan ruiken, maar het is dat ook niet, geen idee verder, misschien weer iets waar we mee moeten leren leven.
Ik dacht dat ze voor schimmels niet zulke diepe afkrabsels hoeven te maken. Zo'n kweek moet volgens mij ook 10 dagen staan.
Meestal is het een combinatie van schimmels met bacteriën die de stank veroorzaken.
Meestal is het een combinatie van schimmels met bacteriën die de stank veroorzaken.
Er is voor mijten een afkrabsel gemaakt en voor schimmels, de schimmeltest is op kweekgezet, inderdaad iets van 10 dagen.Daar kwam dus niets uit.
Dat is allemaal gedaan toen we haar uit het asiel gehaald hebben door onze eigen dierenarts.
Die stank is iets heel vreemds, zoals ik al zei, ik heb geen idee waar dat vandaan komt, als ik aan haar nek ruik, dus de "vieste" plek, ruik ik niets, het is er met vlagen, zo ruik ik het en zo weer niet. Ik heb ondertussen, ook samen met onze DA's (ze is ondertussen bij 2 DA's in de kliniek onder behandeling), boven alle gaten en plekken geroken maar dan ruiken we niets, zelfs geen typische hondenlucht.
Het is gewoon heel vreemd. Misschien ruik ik wel iets dat er niet is.
Dat is allemaal gedaan toen we haar uit het asiel gehaald hebben door onze eigen dierenarts.
Die stank is iets heel vreemds, zoals ik al zei, ik heb geen idee waar dat vandaan komt, als ik aan haar nek ruik, dus de "vieste" plek, ruik ik niets, het is er met vlagen, zo ruik ik het en zo weer niet. Ik heb ondertussen, ook samen met onze DA's (ze is ondertussen bij 2 DA's in de kliniek onder behandeling), boven alle gaten en plekken geroken maar dan ruiken we niets, zelfs geen typische hondenlucht.
Het is gewoon heel vreemd. Misschien ruik ik wel iets dat er niet is.
Is het een beetje zoetig? Joep rook vorig jaar toen ook zo...
En zijn hotspot dit jaar rook ik ook eerder dan dat ik hem zag...toch ergens iets gaan ontsteken?
En zijn hotspot dit jaar rook ik ook eerder dan dat ik hem zag...toch ergens iets gaan ontsteken?
Ik kan de lucht niet beschrijven, maar zoetig is het zeker niet.
Ze had vannacht achter haar oor gekrabt, korst eraf, bloed, en dat op een witte hond, ziet er weer heftig uit.
Ze was vanmorgen weer helemaal rood, ze kluift aan haar poten, en heeft er weer een paar kalige plekken bij.
Ik weet het niet meer,.....
Heb vandaag ook de kruiden van Tannetje voor het eerst (voorlopig) laten staan, wil echt alleen maar konijn, konijn en konijn.
Ik heb een stel konijnenoren klein staan knippen met de snoeischaar en heb nog wat hele maar dan ben ik er door heen. Ik moet eigenlijk nieuwe bestellen maar als ik daar ook weer mee blijf zitten? Dat kan Bruin echt niet meer trekken, ....ben zo geneigd om alle konijn die ik heb op te voeren, daarna de haas en dan het hert dat ik nog in de vriezer heb,....en dan kijken of ze opgeknapt is, zoniet, dan op de hypoallergeen brok.
Maar ik twijfel wel echt of het toch niet iets anders is,...............iets externs, dus,..........
Ik heb vanmorgen al haar dekens weer gewassen met alleen azijn maar daar gaan die dekens niet echt beter van ruiken, misschien iemand een tipje?
Alles is dus gewassen met azijn,
Ze komt niet meer op de hei,
Ze mag niet meer tijgeren op het grasveld,
Ik droog haar poten als ze buiten nat worden
Ze krijgt alleen konijn (Tinlo en degomeat)
Alleen konijnensnacks,.. gedroogde oren.
Ik stofzuig iedere dag.
Ik weet het verder niet meer,................
Ze had vannacht achter haar oor gekrabt, korst eraf, bloed, en dat op een witte hond, ziet er weer heftig uit.
Ze was vanmorgen weer helemaal rood, ze kluift aan haar poten, en heeft er weer een paar kalige plekken bij.
Ik weet het niet meer,.....
Heb vandaag ook de kruiden van Tannetje voor het eerst (voorlopig) laten staan, wil echt alleen maar konijn, konijn en konijn.
Ik heb een stel konijnenoren klein staan knippen met de snoeischaar en heb nog wat hele maar dan ben ik er door heen. Ik moet eigenlijk nieuwe bestellen maar als ik daar ook weer mee blijf zitten? Dat kan Bruin echt niet meer trekken, ....ben zo geneigd om alle konijn die ik heb op te voeren, daarna de haas en dan het hert dat ik nog in de vriezer heb,....en dan kijken of ze opgeknapt is, zoniet, dan op de hypoallergeen brok.
Maar ik twijfel wel echt of het toch niet iets anders is,...............iets externs, dus,..........
Ik heb vanmorgen al haar dekens weer gewassen met alleen azijn maar daar gaan die dekens niet echt beter van ruiken, misschien iemand een tipje?
Alles is dus gewassen met azijn,
Ze komt niet meer op de hei,
Ze mag niet meer tijgeren op het grasveld,
Ik droog haar poten als ze buiten nat worden
Ze krijgt alleen konijn (Tinlo en degomeat)
Alleen konijnensnacks,.. gedroogde oren.
Ik stofzuig iedere dag.
Ik weet het verder niet meer,................
Hypoallergeen brok zou wel het laatste zijn... Denk niet dat daar de oplossing ligt.
Ik zou ook gaan voor konijn van 1 leverancier zeg maar, dus de Tinlo eruit.
Ik zou ook gaan voor konijn van 1 leverancier zeg maar, dus de Tinlo eruit.
Waarom zou jij de Tinlo eruit gooien en niet de Degomeat?
Met Degomeat bedoel je de barfonderdelen neem ik aan? Ik zou stoppen met de KVV.
Nee, ik bedoel de gemalen konijn van degomeat. BARFen is hier geen optie helaas.
Oke. Hmm lastig... Ik zou die KVV's niet helemaal vertrouwen. Maarja, als barfen geen optie is...
Ik zou het graag willen mar onze huiselijke toestanden laten het niet toe,....helaas.
Ik heb geen oplossing, maar wat moet dit frusterend zijn...
Ik heb toen met onze beau ook zo lang aan het tobben geweest en ik en hij waren echt dierenarts moe..... Ik heb toen het besluit genomen om hem op de dexametason te zetten(hij had maar een hele lage dosering nodig), dan maar korter leven, maar een leven zonder jeuk en ellende..... Helaas heeft hij toen niet lang meer bij ons mogen zijn, maar hij heeft nog wel een aantal goede jeukvrije maanden gehad.(achteraf toch waarschijnlijk de schildklier de boosdoener geweest). Soms moet je keuzes maken die je tegen de borst stuiten, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb...
Waar ik ook aan zat te denken, bij bull terriers komt toch ook de genetische aanleg dat ze geen zink ofzo opnemen??? Is daar al eens naar gekeken?
Waar ik ook aan zat te denken, bij bull terriers komt toch ook de genetische aanleg dat ze geen zink ofzo opnemen??? Is daar al eens naar gekeken?
Laatst gewijzigd door chery op wo 21 nov 2012, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.