Over het niet durven vertellen aan DA dat je barft

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Over het niet durven vertellen aan DA dat je barft

nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Mijn DA weet dat ik barf,  en  zegt niet dat het beter is dan brokjes, maar merkt wel op:
"Die van jou eten  wel zeer gevarieerd he?"
Ze is wel voorstander van vlees voeding maar, meer  voor KVV.  :)
Ze respecteert ook dat ik  eerst elders ga voor titers, en dan pas laat enten. Ik krijg wel braaf de oproep om te enten  ::) . Rabies  entingen haal ik dan ook bij mn eigen DA.

Verder doe ik mijn DA én haar assistentes , een heel groot plezier met zelfgedroogde barfsnackjes. De  hondjes daar kennen dus ook de gedroogde  runderlippen, - eendenvoeten,  -  lamspensen en gedroogde zalmhuiden.  :D
Alles wordt in dank aanvaard en geconsumeerd :D :D

Edit: gaande de rit ben ik  ook wel mondiger geworden in het durven uitspreken van mijn  voer-principes, maar ik heb dat wél moeten leren  :-[
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

[quote="Nugget"]
Als jij naar de da in de Stevinstraat in Den Haag gaat, gaan we naar dezelfde da!
En één barf idd zelf ook. Die had een paar jaar geleden gezien hoe mijn Duitse herder van 9 opknapte nadat ik haar op barf had gezet!
Superfijne dierenartsen zijn het.
[/quote]

Ja dan gaan we naar dezelfde da. :biggrin2: En dan zal jij vast wel bij mij in de buurt wonen..
Madelief.
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Madelief. »

[quote="Lizzy"] Als ik dan even kort maar krachtig uitleg dat ik exact weet hoeveel purine er in welk voedingsmiddel zit en ik dus heel goed weet wat ik doe, zie je ze denken"OK, slik, ik heb geen flets idee waar het mens het over heeft maar volgens mij wordt het nu tijd om het snaveltje dicht te houden".
[/quote]

Hahahaha. Touché. Geweldig.
Lil

Bericht door Lil »

Ik had gisteren weer eens een andere da dan mijn eigen in de praktijk...

wat staat er allemaal in de computer over voeding... dat is niet goed hoor!  ::)

Ik zeg neeeeee... ik moet die brokjes van rc voeren waar ze allergisch voor is, he mevrouw?

Allergisch voor de speciale brokjes van rc? Ja, lees dan verder in de computer. o ja, staat hier.

Maar zo worden ze niet oud he mevrouw.... neeeee mevrouw, voer al sinds 2004 op deze manier. Mijn reu was doodziek en is inmiddels al 8 jaar gezond en 11,5 jaar. oud. Mijn kat wilden we met 4 jaar laten inslapen. Ze is 12,5 jaar geworden alvorens ze overleed (ok, die kreeg kvv en geen barf).

Da slikt en kijkt me verschrokken aan!

Bent u die mevrouw waarmee Frank laatst belde om te vragen hoe je verantwoord zelf kunt voeren? Ja!

oooooo

Dat je daar zoveel moeite voor doet! Nee, is geen moeite hoor. Ook niet moeilijk. Echt niet? Nee hoor!
Mag ik weten welke website, dan kan ik ook eens lezen?
Tuurlijk!

Nu weet ik het zeker: zelfs de da die de rc in de praktijk verkoopt, die durft hier nooit meer een woord over te zeggen.

Normaal ga ik ook niet in discussie, maar ja er staat in de computer wat ik voer etc. Mijn eigen da is namelijk zeer geïnteresseerd erin en vind het fantastisch. Vroeg zelfs of we die gedroogde snacks konden gaan verkopen. Helaas helaas geen professionele droog gelegenheid dus dat gaat niet gebeuren. Heb hem wel gezegd dat ik blij zou zijn als hij tegen leuke prijzen kant en klare gedroogde snacks of kvv zou verkopen (hint hint).
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Hahaha, heeeel mooi.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Bij mij staat het ook in de computer, is welliswaar provers maar je weet nooit wat invallers of assistentes ervan denken en stel dat ik in paniek bel omdat er een bot klem zit ofzo...weten ze gelijk wat ik bedoel dat scheelt weer  ;D
Ook vond ik het handig het menu in te leveren, stel dat ze ooit eens wat mankeren kan ze meedenken wat ik kan aanpassen :)
Lil

Bericht door Lil »

Ja, ik ben ook blij dat in de computer staat wat ik voer. Zo zei de da ehhhh die uitslag komt dat doordat je twee weken geleden hert hebt gevoerd? Had ik zelf nog niet aan gedacht. Hert geschrapt en jawel geen uitslag meer. Nu was er ook weer een beetje jeuk. Zei die andere da het half jaar is om, loop je je huis weer na met spray om de huisstofmijt te doden? O en vergeet je auto niet. Handig zo'n computer!
Nathalie_Aegir
1-ster
1-ster

Bericht door Nathalie_Aegir »

Onze da vroeg mij wat ik voerde (jaar geleden). Ik zei: kvv. Hij stond er juist positief tegenover, hij was erg benieuwd hoe Aegir zou opgroeien, hij zei dat ik de enige was in de klniniek die kvv gaf en dat hij dat juist heel goed vond.
Drijver
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Drijver »

Ik ben regelmatig met de stoom uit mijn oren bij mijn DA vandaan gekomen. Elke keer weer ging hij de discussie aan en alle feiten die ik opsomde weerlegde hij. Nu, na 5 jaar doet hij dat niet meer.
Hij roept nu zelfs dat ik het goed doe, maar zoals ik hierboven ook al ergens gelezen heb, er mensen zijn die erg ongevarieerd voeren en hij daarna de rommel kan opknappen. Zit ook wel wat in.
En hij blijft zich altijd maar afvragen waar barfers nou de koolhydraten vandaan halen...

En tóch kan hij het soms niet laten. Niet enten? Eigen schuld als ze ziek worden.
Geen blikje Hills bij diarree? Ben benieuwd hoe je het dan oplost.
Toen Meesie zo ziek werd en ik constateerde dat ze nu dus op een leverdieet moest, zei hij alleen maar "ja". Ik dacht nog "waar blijven nou de Hills brokjes?" Die kwamen niet.
Ik zei dus dat ik het zelf ging samenstellen en hij antwoordde heel zuinigjes : "dat is dan jouw keuze".
Later ben ik teruggegaan en heb hem het leverdieet uitgelegd. Geen discussie, hij kon zich er toch wel in vinden :biggrin2:

Overigens heeft hij Meesie, toen ze aan het infuus lag, wel braaf haar eigen meegebrachte prakkie gegeven.
Laatst gewijzigd door Drijver op di 27 nov 2012, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
chipjolie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door chipjolie »

jeetje drijver ik zou echt moe worden van zo n dierenarts  :-X
mijn DA kwam er een keer achter toen ik een rontgenfoto liet maken van de rug, zag je zo de bottenstukjes zitten in de buik hihi
hij zei alleen voer je vers? meer niet  :biggrin2:  ben zowiso erg blij met die arts, echt helemaal niet pusherig, als je advies vraagt staat hij altijd voor je klaar (advies over vanalles, niet alleen voer want dat heb ik nooit aan m gevraagd) maar als ik vers wil voeren dan is dat prima :)
Drijver
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Drijver »

[quote="chipjolie"]
jeetje drijver ik zou echt moe worden van zo n dierenarts  :-X
[/quote]
Eerder werd ik inderdaad hondsmoe van hem maar intussen niet meer hoor. Ik laat hem lekker bij zijn brokken en hij mij bij de barf.
En weet je, als ik onverhoopt een spoedgeval heb, kan ik altijd tussendoor en maakt hij direct een plek vrij. Ook in het weekend en 's avonds kan ik hem op zijn mobiel bellen als ik iets niet vertrouw, zoals met Meesie laatst. En dat vind ik toch ook wel heel veel waard, dan neem ik zijn eigenwijzigheid wel op de koop toe  :)
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

[quote="Drijver"]
Eerder werd ik inderdaad hondsmoe van hem maar intussen niet meer hoor. Ik laat hem lekker bij zijn brokken en hij mij bij de barf.
En weet je, als ik onverhoopt een spoedgeval heb, kan ik altijd tussendoor en maakt hij direct een plek vrij. Ook in het weekend en 's avonds kan ik hem op zijn mobiel bellen als ik iets niet vertrouw, zoals met Meesie laatst. En dat vind ik toch ook wel heel veel waard, dan neem ik zijn eigenwijzigheid wel op de koop toe  :)
[/quote]
Dat is bij mij eender, DA vindt Barf absoluut niets (hmm, als je dan maar wel 1e kwaliteit vlees geeft, hè.) en heel erg pro-vaccinaties. Maar verder is zij als DA gewoon goed en zij staat altijd voor je klaar. En wat ook prettig is: zij heeft verstand van Homeopathie en Fytotherapische behandelingen.
Ik blijf dus bij haar.
kimber
3-sterren
3-sterren

Bericht door kimber »

Hoe onze dierenarts erover denkt weet ik nog niet...
Sinds bijna 5 weken geven wij onze vier honden KVV en we zijn zo blij dat we deze overstap hebben genomen.

Onze oudste hond Lisa (Golden van 12,5 jaar oud) heeft heel haar leven op een brokkendieet gestaan vanwege voedings intollerantie.
Dit uitte zich in diaree bij de meeste dingen die ze te eten kreeg.
Dus ruim 12 jaar lang heeft zij Intestinal van Royal Canin voorgeschreven gekregen.
En nu sinds bijna vijf weken eet ze vol enthousiasme haar KVV en ze doet het er zo goed op!!
Ben heel benieuwd wat hij daar van zal zeggen/vinden.

Shifra (Sheltie van 9 jaar oud) heeft sinds een jaar een nierdieet brokken van Hill's.
Voor haar hebben we gekozen voor KVV van Bandit speciaal gericht op de nieren.

De jongste twee Maeglin en Kimber zijn ook heel gek op hun KVV, het is gewoon een feestje om ze hun maaltijd te geven :)

Eind december komt de dierenarts hier thuis dan wordt de hele beestenbende ingeent en dan zal het denk ik wel ter sprake komen.
Nu ben ik nog maar een beginnende KVV'er en leer nog steeds enorm veel bij door het lezen hier op Barfplaats.
Ik hoop eigenlijk niet dat hij het ons af wil raden want ik wil onze honden echt niet meer terugzetten op brokken.
Dan zal ik hem dat ook zeker zeggen maar ik ben nog te onervaren om een discussie met hem aan te gaan wat betreft het voeren van vers :-\
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Dan ga je toch geen discussie aan? Het zijn jouw honden, jij beslist wat je voert en niet de dierenarts. Hij kan adviseren, hoewel ik daar persoonlijk ook niet op zit te wachten, op ongevraagd advies. Maar meer dan een advies is het natuurlijk niet en dat kun je dus ook rustig naast je neerleggen als je het er niet mee eens bent. En mocht hij een discussie willen starten dan kun je dat ook prima rustig afkappen en zeggen 'ik weet dat je het goed bedoelt maar ik heb geen behoefte aan een verhaal over voeding, ik weet wat ik doe en daarmee klaar.'
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Nou, dit vind ik toch wel heel opmerkelijk nieuws:
De Italiaanse DA die helemaal dolenthousiast is van Barf en van Lizzy's percentages en adviezen: hij heeft nu al 5 honden met allerlei heel nare gezondheidsproblemen overgezet van brok naar Barf, èn met erg goede resultaten!!!!

Lizzy, ik denk dat jij het boek toch ook in het Engels moet laten uitgeven. Je zou er een boel mensen mee gelukkig maken!

Plaats reactie