Waarom kokosolie?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Waarom kokosolie?

Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

judith1967 schreef: Dat van die handen herken ik wel,dat idee heb ik ook!
Ben nu al een aar daagjes aan het smeren,maar ga toch weer over op iets anders.
Denk dat ik nu maar eens van Bogena die uierzalf ga proberen(gele versie)
Ik heb normaal gesproken zelden last van droge handen, maar wilde wel super soft handjes ervaren door de kokosolie. Met mijn werk en veel ontsmetten lopen collega's volop te smeren, ik gelukkig nog niet, maar had wel het gevoel na de kokosolie, wat voelt het droog aan, gelukkig ben ik dus niet de enige :biggrin2:
Nadia schreef: Ik heb daar ergens iets over gelezen. Volgensmij in het boek 100% gif vrij. Echter heb ik het boek uitgeleend, dus kan ik het niet opzoeken.
Het was iets als in, dat het normaal was, veel mensen dat hebben en je huid zichzelf aan het reinigen was. Er was iets mee. Maar weet er het fijne niet meer van.
Owwww nieuwsgierigggggg. ALs je het weer weet/vind lees ik het graag, als dat dus zo is, zou het moeten zijn dat ik een huid heb die zich dan reinigt en dat het na een poos over moet gaan als ik "ontgift" ben? MMm interessant  ;)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ja zoiets.
Ik zal het boek gaan terug vragen..
madeleine
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door madeleine »

ben ook heel nieuwsgierig!!
Flyball-Junkies
3-sterren
3-sterren

Bericht door Flyball-Junkies »

Misschien een stomme vraag.Maar ik wil na dit allemaal gelezen te hebben ook beginnen met mijn honden koskosolie te geven.Maar ze krijgen ook al 1xper dag een visoliecapsule.Nou is mijn vraag kan ik dit samen (dus zowel visoliecapsule en Kokosolie)geven of moet ik dan geen visoliecapsules meer geven.
chipjolie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door chipjolie »

ook ik ga beginnen met het geven van kokosolie  :D jeetje wat een voordelen lees ik! (nu nog even testen ;) )
nicolette
4-sterren
4-sterren

Bericht door nicolette »

Straks zijn er geen kokosnoten meer te vinden.

Gr. Nicolette
chipjolie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door chipjolie »

:biggrin2: :biggrin2:
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Ik ga het ook halen, hoeveel heb je nodig bij een hond van ronde de 45 kilo?
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

Senta schreef: Ik ga het ook halen, hoeveel heb je nodig bij een hond van ronde de 45 kilo?
Senta zie onderstaande quote, even zelf verder rekenen en klaar  ;), wel zou ik voorzichtig beginnen, je weet niet hoe jouw hond er op gaat reageren.
202Spots schreef: Ik zou met 'n half theelepeltje beginnen en langzaam meer gaan geven terwijl je in de gaten houd of de poep niet te los word.

Dogs love the taste of coconut and many will lick it off a spoon. It can be feed alone or mixed in dog food.
Start very slow. Work up to a teaspoon a day for each 20 pounds of body weight. (* ong.kleine dessert lepel per 10 kilo)
If you notice greasy stools cut back the oil for a few days. The oil will help detox the system so it's important to go slow and over several weeks work up to the full doseage.

http://www.chihuahua-people.com/chihuah ... -much.html

Nog wat waardes van kokosolie:
http://www.dogster.com/lifestyle/ten-re ... -dogs-diet
nicolette schreef: Straks zijn er geen kokosnoten meer te vinden.

Gr. Nicolette
;D ;D zo te lezen is het al niet zo'n goed noten jaar, moeten we zelf kokosnoten gaan kweken  :biggrin2: wie geeft zich op als vrijwilliger  ;D ;D
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

Nadia, ik heb verder zitten denken over dat "ontgiften" van je handen, maar dat zou dus dan ook op moeten gaan als je het eet, toch? Dan zal er ook een ontgifting plaats vinden, alleen omdat je het in verhouding veel minder eet dan dat je het smeert op je handen, zal je denk ik niet een merkbare reactie kunnen krijgen.
De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door De Geijsjes »

Nadia schreef: Ik heb daar ergens iets over gelezen. Volgensmij in het boek 100% gif vrij. Echter heb ik het boek uitgeleend, dus kan ik het niet opzoeken.
Het was iets als in, dat het normaal was, veel mensen dat hebben en je huid zichzelf aan het reinigen was. Er was iets mee. Maar weet er het fijne niet meer van.
Ik heb het boek 100% gifvrij dus ik heb het stukje opgezocht. Dit staat er op bladzijde 54:

Als je begint met kokosolie op je gezicht te smeren kan het zijn dat je huid eerst erg droog aan gaat voelen en gaat schilferen. Dit is een natuurlijke ontgiftingsreactie. Kokosolie heeft een reinigende werking en maakt als het ware je huid schoon door de oude huid weg te schilferen. Na een tijd zul je alleen een schone, zacht aanvoelende huid overhouden. Slechts een enkeling is allergisch voor kokosolie op de huid.
petralita
5-sterren
5-sterren

Bericht door petralita »

interessant.... ik heb 3 vraagjes:

1 als je het als deo zou gebruiken (ik kan nl niet tegen de meeste deo) ruikje dan heel erg naar kokos of valt dat mee en verdwijnt dat snel?

2 als je je kleren aantrekt nadat je bent ingesmeert met kokosolie of als je zweet, laat dat vlekken achter?

3 als kokosolie gebruikt ipv olijfolie proef je dat sterk (ik lus nl geen kokos) of verdwijnt de sterke smaak of is het niet te vergelijken met geraspte kokos?
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Je ruikt het we. Vind ik. Maar heel subtiel.

Nee, geen vlekken. Je hoeft het ook maar dun te gebruiken.

Smaak blijft iets, maar na verhitten word het wel minder.
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Om in te wokken wel lekker, op brood met hagelslag ook erg lekker.
Maar een stukje vlees bakken in kokosolie vind ik echt niet lekker zit teveel kokossmaak aan voor mij, smaakt zeperig.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Als je het voor je huid en/of haar gebruikt smelt je het dan eerst ofzo?

Plaats reactie