Goede Brok vb Orijen beter dan Barf met 'antibiotica kip en rund'?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Goede Brok vb Orijen beter dan Barf met 'antibiotica kip en rund'?

koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

pike schreef: Dan zou 't  hier moeten regenen van de salmonella en andere bacterieele besmettingen...
Die zijn er misschien ook wel, maar worden de meeste honden er gewoon niet ziek van. NEt zoals met home made mayonaise voor jezelf. Daar worden de meeste mensen ook niet ziek van.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Idd, ik denk dat de meeste gezonde honden/mensen niet direct ziek worden van salmonella.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

koekje schreef: Die zijn er misschien ook wel, maar worden de meeste honden er gewoon niet ziek van. Net zoals met home made mayonaise voor jezelf. Daar worden de meeste mensen ook niet ziek van.
Dat bedoelde ik eigenlijk, als we zo gevaarlijk bezig zouden zijn dat we dan heel veel zieke honden zouden moeten hebben. Wat dus niet het geval is. Als je bacteriën opeet en die worden gedood in het maagzuur spreek je dan ook van een besmetting? Besmet wil toch zeggen dat je iets bij je draagt waarvan je eventueel ziek kan worden en waarmee je eventueel ook een ander kan besmetten? Als de indringers gedood worden dan kan dat dus niet meer.

Wat hier in de bieb staat en de quotes van Annemarie zijn wel in tegenspraak met de opvatting van Dorothea.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Ik denk niet dat we wat betreft salmonella en rauw kip gevaarlijk bezig zijn, ik voer al 8-9 jaar barf, daar maak ik me niet druk om.

Maar ik vind bacteriën die resistent zijn aan antibiotica erg zorgwekkend, zowel voor mezelf als voor mijn honden. Zelf eet ik nog geen één keer in de maand kip, maar de honden toch wel heel vaak, die in Spanje helemaal, ruim drie keer in de week, ik weet niet hoe het daar zit qua antibiotica, maar we hebben daar weinig andere opties dan veel kip voeren.
fydgi
3-sterren
3-sterren

Bericht door fydgi »

komt er dus op neer dat antibiotica kip nog altijd beter is dan een goede brok?
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Een goede brok bestaat niet. De ene is beter dan de andere, maar goed is hij nooit.

Plaats reactie