Winterportie?
Moderator: Lizzy
Re: Winterportie?
Mijn twee herders die buiten zitten krijgen nu wel iets meer dan anders als het kouder word word het nog meer opgeschroefd.
De beweging is/blijft het zelfde als anders.
Maar ik denk dat het bij mijn reu ook uitmaakt dat hij nu aan het uitzwaren is.
De beweging is/blijft het zelfde als anders.
Maar ik denk dat het bij mijn reu ook uitmaakt dat hij nu aan het uitzwaren is.
Hmmm, ik ga het eens in de gaten houden.
Ik heb mijn Dobermann nu 2 maanden en hij is eindelijk op gewicht. Hij was veels te mager en had te weinig bespiering.
Nu zit hij al op 4.5% van zijn gewicht. Ik denk dat ik het maar even aanhoud, dit percentage.
Net als de Dalmatiër van Lizzy moet ook Duke het doen met dat lullige, enkele vachtje.
En anders een jasje kopen?
Ik heb mijn Dobermann nu 2 maanden en hij is eindelijk op gewicht. Hij was veels te mager en had te weinig bespiering.
Nu zit hij al op 4.5% van zijn gewicht. Ik denk dat ik het maar even aanhoud, dit percentage.
Net als de Dalmatiër van Lizzy moet ook Duke het doen met dat lullige, enkele vachtje.
En anders een jasje kopen?
- Angelique
- 5-sterren

De echte actievelingen krijgen swinters wel meer. De andere niet, die zouden nog wel in kunnen leveren.
-
Martine-Tom
Tom draagt ook jasjes als het echt echt koud is, maar dan nog trilt ie zijn kunstgebit eruit 
Hier eet vooral Vivi meer, maar die is ook zo goed als kaal...
@ Martine, ik snap dat je Tom meer voert, maar van 100 naar 150 gram vind ik wel heel erg veel, dat is 50% meer !
Ik zou zelf denk ik die stap wat kleiner maken, bv 120- of 130 gram....
@ Martine, ik snap dat je Tom meer voert, maar van 100 naar 150 gram vind ik wel heel erg veel, dat is 50% meer !
Ik zou zelf denk ik die stap wat kleiner maken, bv 120- of 130 gram....
-
Martine-Tom
Is puur gemakszucht, alles ligt per 100 gram ingevroren dus nu gewoon een halve portie meer.
Hij is normaal helemaal niet van het overeten, vol is vol bij hem maar nu gaat alles schoon op dus geloof dat hij echt honger heeft, ik ga hem wel wekelijks even wegen om te zien of het goed gaat. Over 3 weken moet ik weer portioneren en dan ff zien hoe we de verdeling gaan doen.
Hij is normaal helemaal niet van het overeten, vol is vol bij hem maar nu gaat alles schoon op dus geloof dat hij echt honger heeft, ik ga hem wel wekelijks even wegen om te zien of het goed gaat. Over 3 weken moet ik weer portioneren en dan ff zien hoe we de verdeling gaan doen.
Reus eet meer 's winters, hoeveel meer weet ik eigenlijk niet precies. ik heb extra porties kvv in de vriezer liggen, en als ik m wat schraal vind worden, dan krijgt hij daar wat vaker wat van. ook geef ik hem bijvoorbeeld zijn sardientje als tussendoortje ipv maaltijd, dat soort dingen. Helemaal als we als het koud is ook nog eens veel doen, ik denk dat ik hem dan wel 1,5 a bijna 2 keer zoveel voer, anders dan valt ie echt af, en dat zie je na een paar dagen al aan hem.
-
Martine-Tom
Zie...dan valt die 50% wel mee...
Net gewogen en hij is zelfs 2 ons afgevallen
Net gewogen en hij is zelfs 2 ons afgevallen
ja ik vind die 50 % ook wel mee vallen. als ik Reus mee op stap heb en we een paar dagen echt veel wandelen en tussendoor bijvoorbeeld op kampeerplek rond drentelen, dan krijgt hij ook zo 2 keer zo veel, heeft ie gewoon nodig.Martine-Tom schreef: Zie...dan valt die 50% wel mee...
Net gewogen en hij is zelfs 2 ons afgevallen![]()
ik denk toch dat dat bij grote honden en kleine honden anders is. dus dat 'dagportie x2' voor een grote hond in verhouding tot zijn energie verbranding bij heel actie of koud zijn heel veel meer meer is dan 'dagportie x 2' voor maatje Tom of Reus.
-
Martine-Tom
Morgen krijgt hij ook 2 keer zijn dagportie, vrijdag meot ie een hele lange dag werken, dus dat vreet gewoon. Dus donderdag 2 keer dagportie en vrijdag ook....
Schrijf ik doodleuk dat ik niets verander, want mijn hond is eindelijk op gewicht.
Valt me vanavond op dat hij al 2 dagen na zijn avondeten regelmatig bij zijn voederbak zit te "zeuren".
Tja, is dat nou omdat het eten zo lekker is of omdat hij meer nodig heeft?
Zucht.....
Valt me vanavond op dat hij al 2 dagen na zijn avondeten regelmatig bij zijn voederbak zit te "zeuren".
Tja, is dat nou omdat het eten zo lekker is of omdat hij meer nodig heeft?
Zucht.....
-
Martine-Tom
Hmm is wel toevallig zo met het koudere weer...
Even in de gaten houden en als er gewicht af gaat zou ik toch maar wat meer gaan voeren...
Even in de gaten houden en als er gewicht af gaat zou ik toch maar wat meer gaan voeren...
Ja, ga ik zeker doen!Martine-Tom schreef: Hmm is wel toevallig zo met het koudere weer...
Stom hoor, is hij eindelijk mooi in balans qua gewicht, uiterlijk en spier.....
Tja, anders maar naar 5% gaan.....en mijn vriezer puilt al uit, er kan niks meer bij.
Ik ga morgen maar een rol Puur Naturis halen.
Voer ik daar wel wat van bij bij, naast de dagelijkse extra's zoals haringen of rauw ei/yoghurt......
-
Martine-Tom
Dat is het chronische barfprobleemNugget schreef: Ja, ga ik zeker doen!
Stom hoor, is hij eindelijk mooi in balans qua gewicht, uiterlijk en spier.....
Tja, anders maar naar 5% gaan.....en mijn vriezer puilt al uit, er kan niks meer bij.
Ik ga morgen maar een rol Puur Naturis halen.
Voer ik daar wel wat van bij bij, naast de dagelijkse extra's zoals haringen of rauw ei/yoghurt......
Ik vind niet echt dat ze hier meer honger hebben, ze komen eigenlijk nooit echt bedelen, maar er zijn er 3 die toch magerder zijn geworden, bij dezelfde hoeveelheid beweging en voer. Dus ik denk ook echt door de kou. Ze krijgen nu wat extra en ook wat vettere voeding