gewicht per dag en verpakkingen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: gewicht per dag en verpakkingen

Nugget
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nugget »

jasmijn schreef:
Ik hoop dat dit eindelijke de manier voor mij is om te verpakken, en ik eindelijk af ben van het eindeloos zoeken naar iets in de kleine of grote vriezer  ::)
Goed zo Jasmijn....anders pak je weer hele eenden ipv fazant! ;D
Maar ik werk idd ook met dagverpakkingen, die kan ik met mijn slaperige hoofd zo uit de vriezer pakken.
Ook houd ik op papier een lijstje bij van wat ik heb, en eens per week check ik ff de boel.
Dan weet ik gelijk wat ik moet bestellen. 
Mijn vriezer kan pakketten voor 2 weken aan voor 1 hond die belachelijk veel eet namelijk 5%! ;)
wijkje
5-sterren
5-sterren

Bericht door wijkje »

Ik doe tegenwoordig veel op het oog. Als ik wat binnenkrijg dan weeg ik het en dan gaat het per portie in de vriezer. Per dag pak ik er wat bij aan spiervlees wat ook qua verschillende gewichten in vriezer ligt. Dat kan soms in houden dat ze paar dagen hetzelfde spiervlees eten. Orgaan verpak ik wel per portie.
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Ik rond het af naar 250 gram  per dag, soms krijgen ze dan een dubbele dan komt het weer goed...

Dus ik maak zakjes van een pond als ik het binnen krijg, orgaan verdeel ik per 160 gram ieder 80 gram en dat 3 x per week dat gaat in doosjes .

Pens is niet altijd het goeie gewicht meestal iets meer,zo ook een zalmkop daar ga ik niks van af halen...

Groente doe ik in zakjes en die tel ik niet mee krijgen ze 3 x per week...
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Hier is het vanavond weer barfavond... Maaltijdzakjes maken!  :D

Wij moeten het echt wel ietsjes laten ontdooien hier, anders komen we er niet doorheen... Niet zo erg dat het vleesvocht weglekt maar wel dat je er doorheen kunt komen. Hoe doen de anderen dat?
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Xerox schreef: Hier is het vanavond weer barfavond... Maaltijdzakjes maken!  :D

Wij moeten het echt wel ietsjes laten ontdooien hier, anders komen we er niet doorheen... Niet zo erg dat het vleesvocht weglekt maar wel dat je er doorheen kunt komen. Hoe doen de anderen dat?
Even uur uurtje of 2 onder in de groentelades van de koelkast (Liefst korter nog)
dan met een schroevedraaier breek ik de karkassen los, of snijdt ik het spier/orgaan
dan is het nog super stijf bevroren en dan als de sodemieter weer de vriezer in.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Je snijdt spier/orgaan met een schroevendraaier? Dat zou ik niet voor elkaar krijgen denk ik  :o
BlissSpirit
5-sterren
5-sterren

Bericht door BlissSpirit »

Xerox schreef: Je snijdt spier/orgaan met een schroevendraaier? Dat zou ik niet voor elkaar krijgen denk ik  :o
:2funny: :2funny: :2funny:
Denk dat ze de karkassen bedoelt.
nicolette
4-sterren
4-sterren

Bericht door nicolette »

Wij hakken de blokken bevroren spiervlees met een hamer met scherpe bijl. Weeg het vlees niet af.  Ontdooien en afwegen, wat teveel is krijgt hij dan de andere morgen. Zo hebben wij het spiervlees heel snel verdeeld, zonder te laten ontdooien. Scheelt zo heel veel tijd en electrakosten van de vriezer.

Karkassen iets ontdooien en met tuinhandschoenen porties van maken. Soms hakken we de karkassen ook met de bijl. Ik maak geen dagporties, maar haal gewoon spiervlees, karkas, etc uit de vriezer en kijk na ontdooien wat voor gewicht het is en wat overblijft is voor de andere dag. Ben niet echt een mens voor lijstjes en per dag gemaakte paketten, gaat voor ons zo prima.

Gr. Nicolette
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Xerox schreef: Je snijdt spier/orgaan met een schroevendraaier? Dat zou ik niet voor elkaar krijgen denk ik  :o
Klopt, ik wrik ze met een schroevedraaier los :biggrin2:
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Senta schreef: Klopt, ik wrik ze met een schroevedraaier los :biggrin2:
Maar daar moet je dan toch ontzettend veel kracht voor zetten?  :o

Wij hebben hier met zijn tweeën net anderhalf uur vlees in zakjes staan verdelen... Dat zijn weer 30 maaltijden  :)
Celicaatje

Bericht door Celicaatje »

TuttiFrutti schreef: Een keer per maand ontdooi ik wat ik voor 4 weken nodig heb en maak ik complete pakketjes van met spiervlees, vleesbotten en organen. Zo hoef ik elke dag maar twee zakjes uit de vriezer te halen.
Je hebt dan redelijk wat werk op die dag maar ben je voor de rest van de maand klaar.
Dat lijkt me ook wel erg handig inderdaad. Zo'n dag dat je er druk mee bent per maand is nog te overzien lijkt me.
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Xerox schreef: Maar daar moet je dan toch ontzettend veel kracht voor zetten?  :o

Wij hebben hier met zijn tweeën net anderhalf uur vlees in zakjes staan verdelen... Dat zijn weer 30 maaltijden  :)
Ik ben 5-10 minuutjes bezig, voor 3 weken bot, 4 weken spiervlees, zo gebeurd meer tijd wil ik dr ook net aan besteden en ik ben geen wereld kampioen bankdrukker hoor :biggrin2:
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Wat ik bestel zit per 2kg, 5kg of 10kg verpakt, een hele enkele keer per 1kg of 15kg.
De ene keer maak ik porties zodra het binnen komt, de andere keer wanneer ik iets nodig heb.
Ik maak dan dagporties voor beide honden. Kyra krijgt 200gr en Duster 400gr spiervlees per dag, dus doe ik 600gr in een zakje.
Orgaan portioneer ik op dezelfde manier.
Karkassen portioneer ik per een x-aantal. Kipkarkas per 3stuks, eendkarkas per 2 stuks, kalkoennek per 2 stuks (of 3 als het kleinere zijn), konijnkarkas per 3 stuks etc.

Soms komt het voor dat ik bijv spiervlees per kg heb, dan ga ik daar niet over mutsen en voer dan 2 dagen 500gr spiervlees + goedbevleesde vleesbotten.

Wanneer ik alles in kiloverpakking zou krijgen, zou ik gewoon 1kg van iets uitleggen, er af pakken wat ik nodig heb en de rest invriezen of kleinere verpakkingen van maken.
Nu kijk ik niet zo op een paar gram. Ik ben best makkelijk daarin. De ene keer krijgen ze wat meer, de andere keer wat minder (al leerd de ervaring dat ik vaker wat meer, dan wat minder voer haha) 
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Senta schreef: Ik ben 5-10 minuutjes bezig, voor 3 weken bot, 4 weken spiervlees, zo gebeurd meer tijd wil ik dr ook net aan besteden en ik ben geen wereld kampioen bankdrukker hoor :biggrin2:
Goh, dan doe ik toch iets verkeerd denk ik!
Nugget
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nugget »

Xerox schreef: Goh, dan doe ik toch iets verkeerd denk ik!
Ik ook! ;)
Afwegen, alles bij elkaar in zakjes mieteren....ben toch wel een uurtje bezig hoor.

Plaats reactie