gewicht per dag en verpakkingen
Moderator: Lizzy
Re: gewicht per dag en verpakkingen
Met een kilo botwerk en een kilo spier ben je een uur bezig? Wat doen jullie dan allemaal 
-
TuttiFrutti
- 3-sterren

Hahahaha nou snap ik waarom je er zo snel klaar bent.Senta schreef: Met een kilo botwerk en een kilo spier ben je een uur bezig? Wat doen jullie dan allemaal![]()
Bij mij gaat het niet om een kilootje bot en spier maar om 25 kg bot, 30 kg spier en de kilo's organen niet te vergeten
Ik was echt serieus aan het nadenken waarom ik er toch uren mee bezig ben
25 kilo daar begin ik niet aan, doodzonde van mn tijd en ik vind dat je het veel te veel moet ontdooien daar kan ik niet achter staan voor mijn hond.
Ze bedoelt niet 25 kg in 1 blok, maar wij bestellen die dozen van 10 kg karkas... En als je er daar van 2 of 3 van hebt, plus spiervlees, plus orgaan, dan ben je inderdaad wel iets langer bezig dan wanneer je een kilootje karkas en vlees moet wegwerkenSenta schreef: 25 kilo daar begin ik niet aan, doodzonde van mn tijd en ik vind dat je het veel te veel moet ontdooien daar kan ik niet achter staan voor mijn hond.
Ja dan ben je zeker langer bezig en dat is dus echt niets voor mij daar heb ik echt geen tijd voor
Maar dat kost toch evenveel tijd, in verhouding?Senta schreef: Ja dan ben je zeker langer bezig en dat is dus echt niets voor mij daar heb ik echt geen tijd voor
ik heb het over 5 - 10 minuutjes op een dag eens in de 4 weken
als ik dan zie hoelang jullie bezig zijn op een dag dat zou ik niet willen bovendien ontdooid het mij teveel en dat vind ik 10x niks maar ieder zijn ding toch
als ik dan zie hoelang jullie bezig zijn op een dag dat zou ik niet willen bovendien ontdooid het mij teveel en dat vind ik 10x niks maar ieder zijn ding toch
Laatst gewijzigd door BAC op zo 09 dec 2012, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
TuttiFrutti
- 3-sterren

ThxXerox schreef: Ze bedoelt niet 25 kg in 1 blok, maar wij bestellen die dozen van 10 kg karkas... En als je er daar van 2 of 3 van hebt, plus spiervlees, plus orgaan, dan ben je inderdaad wel iets langer bezig dan wanneer je een kilootje karkas en vlees moet wegwerken![]()
Senta schreef: ik heb het over 5 - 10 minuutjes op een dag eens in de 4 weken
als ik dan zie hoelang jullie bezig zijn op een dag dat zou ik niet willen bovendien ontdooid het mij teveel en dat vind ik 10x niks maar ieder zijn ding toch![]()
Hoe kun daar dan 4 weken van voeren?
Zeker ieder zijn ding, maar ik snap je niet haha, en wordt er nieuwsgierig van
met 1 kilo bot kan ik 4 porties maken, geldt ook voor 1 kilo spier
dat zijn imo 4 weken elke week een portie van elk soort
dat zijn imo 4 weken elke week een portie van elk soort
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Hmm ik ook, toch zeker wel een uur of twee.
Ik doe nu ook 1 kg spiervlees in de magnetron op ontdooistand 1, 30 min en dan kan ik het zo met diepvriesmes snijden 2x 400 gr en 1x 200 gr ben ik ook nog geen 5 min mee bezig. Dat 4x in 1 week heb ik andere week niets anders te doen dan het zo pakken.
Karkassen heb ik wel gelijk per portie verpakt, maar dat kan vaak nog als het nog goed bevroren is.
Maar Kip krijg ik per kg verpakt binnen en haal er dus ook 1 kg tegelijk eruit en daar doe ik 2 dagen mee.
Orgaan heb ik vorige week 4 x1 kilo sávonds in een afgesloten emmer gedaan volgende morgen allemaal porties van 200 gr was denk ik 10 min werk
Je word er wel steeds handiger in

Karkassen heb ik wel gelijk per portie verpakt, maar dat kan vaak nog als het nog goed bevroren is.
Maar Kip krijg ik per kg verpakt binnen en haal er dus ook 1 kg tegelijk eruit en daar doe ik 2 dagen mee.
Orgaan heb ik vorige week 4 x1 kilo sávonds in een afgesloten emmer gedaan volgende morgen allemaal porties van 200 gr was denk ik 10 min werk
Je word er wel steeds handiger in
ehhh ben er uit, blijf toch maar KVV voeren........
grapje...ik ga ook eens kijken voor een goed mes (diepvriesmes) en dan maar bestellen 

Wat verstaan jullie onder een diepvriesmes ?
zo'n electrisch broodmes of iets heel anders ?
edit gevonden : http://www.thuiskokkerellen.be/Keukengerei.html
zo'n electrisch broodmes of iets heel anders ?
edit gevonden : http://www.thuiskokkerellen.be/Keukengerei.html
Laatst gewijzigd door Arkay op zo 09 dec 2012, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeker niet de electrische messen Dat werkt echt niet. 
Ik heb ook 3 diepvriesmessen 1 die ik al jaren heb en pas 2 erbij bij een messenset van tv wat ik kocht en ja die zijn veel scherper als mijn oudje
Ik gebruik ze heel vaak.
Ik heb ook 3 diepvriesmessen 1 die ik al jaren heb en pas 2 erbij bij een messenset van tv wat ik kocht en ja die zijn veel scherper als mijn oudje
Ik gebruik ze heel vaak.