tammenga?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: tammenga?

robbiekomvoor
5-sterren
5-sterren

Bericht door robbiekomvoor »

Mijn katten eten regelmatig Tammenga kvv en volgens het verkooppunt is de paard,lam,geit,enkelvoudig,dus zonder rund en kip. :-\
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

[quote="robbiekomvoor"]
Mijn katten eten regelmatig Tammenga kvv en volgens het verkooppunt is de paard,lam,geit,enkelvoudig,dus zonder rund en kip. :-\
[/quote]

Tot voor kort wel, maar sinds enkele weken/dagen is dit aangepast, kijk maar op de website.
Flatcoat4ever!
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Flatcoat4ever! »

Ik (nouja mn hond) BARF eigenlijk voor 95% af en toe geef ik wat KVV eigenlijk net zoals wij een patatje eten, maar omdat mijn moeder nu een pup heeft die ze op KVV wil zetten (BARF ziet ze niet zitten) eens rond gekeken. Ik woon zo'n 10 km van Assen, gisteren mailtje gestuurd of ik vandaag wat vd mixen kon komen halen, ben terug gebeld dat geen probleem was. kreeg zonder te vragen meteen een rondleiding en ook de koelcellen werden voor me geopend en zag met welke producten ze werkten id mixen. Ik was aangenaam verrast, al vind ik dat mijn BARF spullen toch net wat mooier zijn. Je kan aan het pand zien dat ze er nog niet zolang zitten, maar hygiene enz was prima. Dat de prijzen stijgen verbaasd me niet, ik BARF nu al weer heel wat jaren en merk dat ik vroeger moest praten als brugman om bij een slachthuis afval te kunnen scoren, maar kreeg het dan bijna, was dan ook blij en zuinig op mn adresjes, nu kan je eigenlijk overal terecht maar soms denk ik dat mijn hond  duurder vlees heeft dan ik zelf, zo zijn de prijsen de afgelopen jaren gestegen, slachtafval het is handel geworden..... big bussiness. Ook de rescessie speelt mee, vlees wat wij niet willen eten gaat naar andere europese landen waar ze minder kieskeurig zijn, snijsels bv met veel vet enz. wat wij hier niet willen draaien ze daar door de gehakt, vlees is goedgekeurd ih slachthuis voor menselijke cosumptie dus dat mag en levert meer op dan voor diervoer. Vannacht ligt het eerst Tammenga vlees te ontdooien, ben benieuwd
Elizaw
4-sterren
4-sterren

Bericht door Elizaw »

En, hoe is het bevallen?

Ik heb nu van een aantal mensen gehoord dat de ontlasting dunner is dan bij bv. de Darf/Tinlo. Dit zou wellicht kunnen komen door het hoge vleesgehalte? de verhouding is 70 vlees/15 bot/15 orgaan, misschien zou het botpercentage iets hoger mogen...lastig :-\
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Tinlo geeft bij veel honde juist te harde ontlasting, mijn honden hebben er geen last van. Van Tammenga poepen ze ook goed. is dus waarschijnlijk per hond verschillend hoe ze er op reageren.
Janneke-Britt
1-ster
1-ster

Bericht door Janneke-Britt »

Hier ook tammenga gevoert britt at het met smaak op alleen bo at met lange tanden maar dat was na een dag ook voorbij en nu eten ze het beide met smaak
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Heb hier ook 2 soorten Tammenga, ze vinden het wel lekker, alleen bij mijn honden is de vertering niet zo goed. Eentje die geeft over en heeft kilometers ontlasting van Tammenga, zij is weer terug op haar oude voeding. Voor mijn honden is het dus te grof en alles ze alles gaan mengen dan is het ook geen optie meer voor mijn honden, ik wilde juist kip en rund gaan mijden in hun dieet.
fem.
2-sterren
2-sterren

Bericht door fem. »

Ik voer ook enige maanden Tammenga aan de honden. Zij vinden het elke dag en elke maaltijd weer heerlijk.
Ik ben het wel eens met de reacties mbt de geur van het vlees. De diepvries ruikt erg onaangenaam, net als bij in een slachterij. De bakjes zijn niet luchtdicht en her en der zitten stukjes vlees binnenste buiten ergens aan vast. Ik heb de bakjes in een boterhamzakje verpakt. Vervolgens nog in een grote zak om de geur verspreiding te minderen. Het helpt wel, echter door de ondichte verpakking verminderd de kwaliteit/vriesdroog van het vlees gauw.
De consistentie van het vlees is grof, soms echt te grof want stukken kraakbeen of iets dergelijks zijn te zien. Laatst nog een stuk huid met haren eruit gevist.
kimber
3-sterren
3-sterren

Bericht door kimber »

Ik heb een paar weken geleden mijn eerste Tammenga bestelling opgehaald bij het verkooppunt.

Ik vind het vergeleken met Lotgering (het merk waar wij mee zijn begonnen) vrij grof en het stinkt een beetje als ik het ontdooid heb.
Toevallig heb ik gisteren de Lam en rund uit de vriezer gehaald en net even in de koelkast gekeken of het goed gaat met ontdooien maar jeetje wat een stank komt daar vanaf... :o ik vraag me gewoon af of het vlees nog wel goed is want het stinkt echt gigantisch deze lam met rund.

Ik had wel gehoord van mijn verkooppunt dat Tammenga de plastic bakjes gaat vervangen voor rollen/worsten.
fem.
2-sterren
2-sterren

Bericht door fem. »

Mbt tot het stinken van het vlees.
Ik weet het niet of het vlees wel/niet slecht is. Het ruikt inderdaad soms sterk, soms niet, afhankelijk van diersoort.  Paard stinkt ernorm, lam  en geit minder.
Hmm ik vraag mij wel af hoe je kan nagaan of het vlees inderdaad "slecht" is. Iemand een idee hoe je dit kan testen?

Groetjes
Indigostar

Bericht door Indigostar »

IK hoorde van mijn slachter dat Tammenga ook veel vlees van noodslachtingen gebruikt...
kimber
3-sterren
3-sterren

Bericht door kimber »

Op de site van Tammenga had ik verschillende smaken gezien die ik wel een keer wilde bestellen.
Maar helaas gaat dat niet lukken want het verkooppunt waar ik mijn 1e Tammenga bestelling opgehaald heb liet me weten dat niet alle soorten vlees daar op voorraad gehouden konden worden dat vind ik erg jammer.

Voor mij toch een reden om uit te gaan wijken naar andere merken ;)
Maar daar zijn er gelukkig vele van :)
nike
2-sterren
2-sterren

Bericht door nike »

Vlees van Noodslachtingen?????
Hoe is dat mogelijk, ook de organen zeker.
och och och.
EN wanneer komt tammenga met de analyses is dat al bekend.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Wat is er fout aan vlees van noodslachtingen dan? Dat moet gewoon gekeurd worden toch?
Vroeger kon je vrijbankvlees kopen, voor menselijke consumptie, was afkomstig van noodslachtingen, prima vlees en gekeurd.
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Tammenga is te groot om met vlees van de noodslachting te werken (waar overigens niets mis mee is).
Vlees stinkt wel vaker, zeker geit (dat vind ik tenminste). Ik geef mijn kleintjes en tandloze ouwetje ook wel Tammenga. Bevalt me prima. Ook het kattenvoer vind ik erg goed.

Plaats reactie