zelf samenstellen van rauw vlees voor labrador van 6 maanden
Moderator: Lizzy
Re: zelf samenstellen van rauw vlees voor labrador van 6 maanden
Ik vind 400 gram ook érg weinig. Epke (vizsla) van 5,5 maand en ongeveer 19 kilo krijgt op het moment 1150 gram per dag. (Ik heb altijd van die grote eters, blijkbaar)
Bandit is inderdaad compleet. Daar zit echt wel bot in.
Bandit is inderdaad compleet. Daar zit echt wel bot in.
Waarschijnlijk staat er op de verpakking dan wel bijv kip maar die kip is dus ook kippenbot. Als je twijfelt zou ik als ik jou was even een mailtje naar bandit versturen. Als jij hun verteld welke soort bandit jij hebt gekocht kunnen zij jou zeker vertellen of er bot in zit.
Wat betreft het percentage, voor een volwassen hond is dit best een goed percentage om mee te beginnen en dan te kijken of de hond bijkomt of afvalt en dan aan te passen. Voor een jonge hond lijkt het mij krapjes. Als je echter nog andere zaken gaat bijvoeren zoals de rijst (zullen weinige hier je aanraden) dan is het waarschijnlijk wel een aardig percentage om mee te beginnen. Een labrador heeft tenslotte vaak snel neiging tot overgewicht. Je zal in het begin echter wel heel goed op het oog moet voeren (valt hij af of komt hij bij) en indien nodig je percentage verlagen of verhogen.
Wat betreft het percentage, voor een volwassen hond is dit best een goed percentage om mee te beginnen en dan te kijken of de hond bijkomt of afvalt en dan aan te passen. Voor een jonge hond lijkt het mij krapjes. Als je echter nog andere zaken gaat bijvoeren zoals de rijst (zullen weinige hier je aanraden) dan is het waarschijnlijk wel een aardig percentage om mee te beginnen. Een labrador heeft tenslotte vaak snel neiging tot overgewicht. Je zal in het begin echter wel heel goed op het oog moet voeren (valt hij af of komt hij bij) en indien nodig je percentage verlagen of verhogen.
Ik zal het voorlopig houden op 400g per dag. Ik zal hem in het oog houden of hij niet teveel afvalt. Rijst zal ik voortaan niet meer geven, dan eerder wat fruit of groenten. I heb een droger besteld waar ik stukjes vlees, groenten of fruit kan drogen. Als tusssendoortje om hem te belonen geef ik hem dan zulke snacks.
Is het omdat hij een pup is dat ik hem geen runderbot kan geven en alleen lamsribben of is runderbot gewoonweg niet gezond voor honden van alle leeftijden?
Bedankt voor jullie reacties.
Is het omdat hij een pup is dat ik hem geen runderbot kan geven en alleen lamsribben of is runderbot gewoonweg niet gezond voor honden van alle leeftijden?
Bedankt voor jullie reacties.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Logi, die nu volwassen 19 kilo weegt, heeft periodes tot wel 800 gram per dag gegeten om een beetje opg ewicht te blijven in de groei. Dus ik zou gerust meer geven. De aanbeveling qua hoeveelheid op de verpakking van Bandit is erg laag en veel honden hebben (veel) meer nodig. Gewoon geven!
En runderbotten geven wij aan geen enkele hond. Het is veel te hard, ze breken er kiezen op en als ze erin slagen om er stukken af te bijten en in te slikken is er een reëel risico op verstopping omdat het heel slecht verteert. Er zijn veel betere alternatieven die geen risico's opleveren, zoals kip, parelhoen, eend, lam, geit, haas, konijn, fazant en duif als hij het eet.
En runderbotten geven wij aan geen enkele hond. Het is veel te hard, ze breken er kiezen op en als ze erin slagen om er stukken af te bijten en in te slikken is er een reëel risico op verstopping omdat het heel slecht verteert. Er zijn veel betere alternatieven die geen risico's opleveren, zoals kip, parelhoen, eend, lam, geit, haas, konijn, fazant en duif als hij het eet.
Met runderbot bedoel ik cote a l'ôs. Is het niet goed voor een pup of voor honden van alle leeftijden?
-
Martine-Tom
Klopt het dat dat rib is?
Runderbot ongeacht welk bot is ongeschikt voor elke hond
Runderbot ongeacht welk bot is ongeschikt voor elke hond
Voilà, ik heb een hoop lamsribben gekocht en alle runderbotten weggegeven. 800g kippenhartjes gekocht die ik een paar keer per week zal geven.
Bedankt.
Bedankt.
-
ChantalKrijn
- 5-sterren

- Contacteer:
Heb je de barfhandleiding en bottenlijst al gelezen?