Ja, wij dobereigenaren hebben het niet makkelijkgonny schreef: o, jee......![]()
![]()
Hop voor hitsige hond
Moderator: Lizzy
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Re:Hop voor hitsige hond
-
gonny
nou dogeigenaren ook niet....Evelyn schreef: Ja, wij dobereigenaren hebben het niet makkelijk![]()
![]()
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

ik leef met je mee 
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Van de chemische castratie bedoel je? Nee nietsgonny schreef: merk je nu al iets???
-
gonny
mmmm zonde...nou hopen dat het échte werk wél helpt...Evelyn schreef: Van de chemische castratie bedoel je? Nee nietsBen bang dat het toch een echte castratie gaat worden.... Het is nu al ruim een week geleden, dus het effect zal wel uitblijven..
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Ik hoop het ook. Ik moet nog een afspraak maken, zie er nogal tegenop. Moet hij weer onder narcose en heeft ie daarna natuurlijk pijn..gonny schreef: mmmm zonde...nou hopen dat het échte werk wél helpt...![]()
Nu las ik dat bij een castratie de hond eerst spierverslappers krijgt en dan plaatselijke verdoving. Nu wil wandor nogal lastig onder verdoving, als wij bewegen staat hij zo op
Bij mijn weten gaan de reuen normaalgesproken onder narcose. Zou je dat willen, onder plaatselijke verdoving en erbij zijn?Evelyn schreef: Ik hoop het ook. Ik moet nog een afspraak maken, zie er nogal tegenop. Moet hij weer onder narcose en heeft ie daarna natuurlijk pijn..![]()
Nu las ik dat bij een castratie de hond eerst spierverslappers krijgt en dan plaatselijke verdoving. Nu wil wandor nogal lastig onder verdoving, als wij bewegen staat hij zo opDus ik wil graag bij hem blijven tijdens de operatie, anders wordt hij niet rustig en dat vind ik heel zielig, en ik ben bang dat dat niet mag
![]()
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Hij heeft wel die spierverslappers nodig, anders blijft hij nooit liggen, maar ik ben bang dat hij alles meekrijgt, omdat het geen echte narcose is zeg maar, alleen zijn spieren verslappen, en dan merkt hij dat we weggaan en dan staat hij zo op, en de vorige keer (bij de vorige da, waar we weg zijn gegaan) moesten we toen perse weg, en dat vond ik heel erg... Ik wil niet dat hij (weer) denkt dat wij hem in de steek laten en dan later wakker wordt op zo'n koude vloer met veel pijn en bloed om zich heen en niet weet waar hij is...Lizzy schreef: Bij mijn weten gaan de reuen normaalgesproken onder narcose. Zou je dat willen, onder plaatselijke verdoving en erbij zijn?
Kijk, als hij nou helemaal onder narcose gaat, dus echt gaat slapen en niets meekrijgt, dan wil ik tijdens de operatie wel even in de wachtkamer wachten, maar tijdens het begin van de narcose en bij het wakker worden wil ik er bij zijn...
misschien een beetje ver gezocht allemaal, maar daar zit ik over in.
Hi Evelyn,
Wat jammer dat Wandor nog niet lijkt te reageren op die chemische castratie. Kan me voorstellen dat je enorm opziet tegen een echte operatie/castratie.
Ik weet dat je al veel geprobeerd hebt met homeopatisce/natuurlijke middelen, maar ik wil je toch nog even attenderen op de website van Spat Puppycare, die ook heel veel natuurlijke middelen hebben voor volwassen honden die ik nog nergens anders ben tegengekomen. Webadres is www.spat.nl
Mijn hond reageert erg goed (en snel) op Gelsemium 30C in combinatie met Scullcap, beide via Spat besteld.
Momenteel is praktisch iedere teef loops hier in de buurt en het gaat onverwacht goed, terwijl de Prodier geslachtsdrift niet meer voldoende hielp bij mijn hond.
Maar gezien Wandors gedrag en de omschrijving van Spat zou bij hem waarschijnlijk een combinatie van 2 andere homeopatische middelen beter passen, nl.
Platinum D30 Markeren (voor reuen die in huis "vlaggetjes"plaatsen) en Majorana D30 Hypersexualiteit/Rijen (bij ongewenst overdreven sexueel gedrag van de hond zoals rijden, janken, onrust).
Wie weet helpt dit wel Evelyn en hoe dan ook veel sterkte ermee.
Wat jammer dat Wandor nog niet lijkt te reageren op die chemische castratie. Kan me voorstellen dat je enorm opziet tegen een echte operatie/castratie.
Ik weet dat je al veel geprobeerd hebt met homeopatisce/natuurlijke middelen, maar ik wil je toch nog even attenderen op de website van Spat Puppycare, die ook heel veel natuurlijke middelen hebben voor volwassen honden die ik nog nergens anders ben tegengekomen. Webadres is www.spat.nl
Mijn hond reageert erg goed (en snel) op Gelsemium 30C in combinatie met Scullcap, beide via Spat besteld.
Momenteel is praktisch iedere teef loops hier in de buurt en het gaat onverwacht goed, terwijl de Prodier geslachtsdrift niet meer voldoende hielp bij mijn hond.
Maar gezien Wandors gedrag en de omschrijving van Spat zou bij hem waarschijnlijk een combinatie van 2 andere homeopatische middelen beter passen, nl.
Platinum D30 Markeren (voor reuen die in huis "vlaggetjes"plaatsen) en Majorana D30 Hypersexualiteit/Rijen (bij ongewenst overdreven sexueel gedrag van de hond zoals rijden, janken, onrust).
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Hartstikke bedankt voor de info, ik zal eens kijken op spat.nl. Alleen vraag ik me af of homeopathie uberhaupt wel zal helpen, aangezien hij al niet eens reageert op een chemische castratienancy schreef: Hi Evelyn,
Ik weet dat je al veel geprobeerd hebt met homeopatisce/natuurlijke middelen, maar ik wil je toch nog even attenderen op de website van Spat Puppycare, die ook heel veel natuurlijke middelen hebben voor volwassen honden die ik nog nergens anders ben tegengekomen. Webadres is http://www.spat.nl
Dat hij niet op de chemische castratie reageert zegt gelukkig niks over hoe hij op homeopathie zal reageren!
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Zal zo'n chemische castratie niet "sterker" zijn dan homeopatie?Lizzy schreef: Dat hij niet op de chemische castratie reageert zegt gelukkig niks over hoe hij op homeopathie zal reageren!
Maar helaas heeft hij op de andere homeopatische middelen ook niet gereageerd. Ik heb al wel op de site gekeken, en ik denk dat ik dan voor wandor drie middelen nodig heb, namelijk gelsemium, majorana en platinum, maar daar zit ook weer een behoorlijk prijskaartje aan
Deze middelen kun je ook gewoon bij de drogist of apotheek bestellen, VSM heeft ze in het assortiment zitten, ze heten Planitum Metallicum D30 200 granules voor €9,95, en Origanum Marjorana D30 200 granules voor €13,95, Gelsemium sempervirens 80 granules voor €9,95. Al zou ik die Gelsemium niet als eerste keus hebben, probeer eerst eens die andere twee, 't is altijd goedkoper als een castratie
.
Maar misschien dat Tannetje hier nog een idee over heeft?
En ik zou deze middelen niet alleen gebruiken, ik zou ook tegelijk een gedragstherapie inzetten, want ik vrees dat er hier nu ondertussen ook sprake is van een ingesleten gewoonte
.
Maar misschien dat Tannetje hier nog een idee over heeft?
En ik zou deze middelen niet alleen gebruiken, ik zou ook tegelijk een gedragstherapie inzetten, want ik vrees dat er hier nu ondertussen ook sprake is van een ingesleten gewoonte
- Angelique
- 5-sterren

Als ik mijn hond na een operatie bij de DA zou terugvinden op een koude vloer en met bloed om zich heen ging ik meteen op zoek naar een andere da.Evelyn schreef: Ik wil niet dat hij (weer) denkt dat wij hem in de steek laten en dan later wakker wordt op zo'n koude vloer met veel pijn en bloed om zich heen en niet weet waar hij is...
Ik ken uit eigen ervaring gelukkig niet anders dan dat ze op een dik vetbed in een verwarmde kennel lagen bij te komen.
De meeste DA's maken er geen probleem van als je bij de hond blijft todat deze volledig van de wereld is. Vooral bij zenuwachtige patientjes is dit gunstiger omdat het anders veel langer duurt voordat ze onder zeil gaan. De pijn na een castratie (bij een reu) is te verwaarlozen. Hijheeft een klein sneetje in z'n tuutje en dat trekt een beetje, meer is het niet. De reuen hier die gecastreerd zijn hobbelde dezelfde dag alweer vrolijk mee op de wandeling.