Tweede diersoort lijkt niet goed te gaan, wat nu??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Tweede diersoort lijkt niet goed te gaan, wat nu??

KingCharlie
2-sterren
2-sterren

Bericht door KingCharlie »

Ik zou ofwel Haaksbarf eend ofwel Haaksbarf geit gaan toevoegen, indien je er aan kan geraken natuurlijk. Is Tinlo verkrijgbaar in jouw buurt? Dan zou Tinlo eend ook een optie kunnen zijn.

Of Naturis eend en er dan het risico van de zeewier maar bijnemen, voor hetzelfde geld ondervind je hondje er geen problemen van.  :)
Jolan
3-sterren
3-sterren

Bericht door Jolan »

Eend en geit kan ik dus juist niet krijgen van haaks barf.
Ik heb gisteren een nieuwe voorraad paard gehaald en voor Abigail Naturis (zij eet nu Carnibest en kan overal tegen) geit, hert en eend.

Wat ik met Daisy doe moet ik nog even bedenken, weet het momenteel even niet meer.
Man wil geen vriezer, dus online bestellen is geen optie en speciaal bestellen kan volgens de dierenzaken enzo niet want dan moeten ze van één smaak een grote doos bestellen en tja die moet ik dan afnemen (wat ik wel snap hoor) maar kan ik niet kwijt en wat als ze ook niet tegen die smaak kan....
Barf is ook om dezelfde reden geen optie want waar moet ik het laten???
Kortom ik zit nu even met mijn handen in mijn haar en weet het ff niet meer.

Daisy krijgt nu nog steeds enkel haaks barf paard, het krabben is gelukkig al weer veel minder geworden en als het weer goed gaat dan hoop ik inmiddels een oplossing gevonden te hebben.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

even alleen maar paard lijkt me dan inderdaad de beste keuze voor nu. waar ergens woon je? misschien is er wel een barfer bij jou in de buurt met grote vriesruimte en is die zo vriendelijk om wat voor je op te slaan?
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

[quote="nienk"]
even alleen maar paard lijkt me dan inderdaad de beste keuze voor nu. waar ergens woon je? misschien is er wel een barfer bij jou in de buurt met grote vriesruimte en is die zo vriendelijk om wat voor je op te slaan?
[/quote]

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Misschien kun je bij iemand anders wat voer onderbrengen?
Jolan
3-sterren
3-sterren

Bericht door Jolan »

Ik krijg als het goed is na 4 januari antwoord van de dierenzaak (waar ik nu haaks barf paard haal) of ze nog andere kunnen bestellen en in welke hoeveelheden.
Ze gingen het navragen bij de groothandel geloof ik.
Dus dan weet ik meer.

Nu staat ze voorlopig gewoon nog even op de paard, gisteren heeft iemand iets op de grond laten vallen (waren bij mijn schoonouders) en het was weer feest vannacht.... ze heeft bijna niet geslapen en liep maar rond en krabt zich weer helemaal open.
Dus de vooruitgang die we hadden na het konijnen fiasco is weer even teniet gedaan.

Als ik haar mineralen en vitaminecomplex van de groene oss geef, krijgt ze dan wel alles binnen wat ze nodig heeft?
Dit heb ik in huis voor mijn oude dame en Daisy krijgt nu natuurlijk al ruim 2 maanden alleen haaks barf paard en ik zie dat nu voorlopig niet veranderen, zeker niet nu we weer moeten zorgen dat alles weer rustig word qua huid enzo.
KingCharlie
2-sterren
2-sterren

Bericht door KingCharlie »

[quote="Jolan"]
Als ik haar mineralen en vitaminecomplex van de groene oss geef, krijgt ze dan wel alles binnen wat ze nodig heeft?
Dit heb ik in huis voor mijn oude dame en Daisy krijgt nu natuurlijk al ruim 2 maanden alleen haaks barf paard en ik zie dat nu voorlopig niet veranderen, zeker niet nu we weer moeten zorgen dat alles weer rustig word qua huid enzo.
[/quote]

Ja, je kan denk ik wel vitamines bijgeven om mogelijke tekorten op te vangen. Het zal ook nog wel een tijdje duren eer je aan 4 diersoorten zit. Hoe gaat het nu met Daisy?

Lastig hé, dat je steeds zo goed moet opletten dat ze niks extra binnen krijgen. Charlie wil alles opeten dat hij op straat en in het park tegenkomt, vaak maar een stukje brood, maar is wel genoeg om hem aan de diarree te krijgen..
Jolan
3-sterren
3-sterren

Bericht door Jolan »

Het gaat gelukkig al een stuk beter  :)
Je moet niet kijken hoe ze eruit ziet, want ze heeft bijna geen lang haar meer op dr hoofd, maar ach dat groeit wel weer.
Belangrijkste is nu dat alles weer rustig moet worden en we dan vol goede moed weer verder gaan met onze zoektocht.
Ze heeft één plek pas echt tot bloedens toe open gekrabt, dus ik wil eerst wachten tot die aardig aan het genezen is en dat het krabben weer net zo weinig is al pas.

Hier kan ik goed opletten dat ze niks extra's binnen krijgt en tijdens het wandelen hier valt het ook wel mee (wonen buitenaf dus wandelen tussen de weilanden door), maar met visite enzo tja...

Het zal nog wel een tijd duren inderdaad voor we op de 4 diersoorten zitten.
Ik heb haar nu 2 dagen de poeder van de groene oss gegeven en ze reageert daar niet op dus daar ben ik erg blij om  :)

We doen het rustig aan en dan komen we er vanzelf....hoop ik...

Plaats reactie