Bonnie: ik heb gewoon mijn hond weer terug!!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: de turbo moet aan!!!! mijn Bonnie knokt nog steeds..

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik heb hier nog niet gereageerd om ethische kwesties van mijn kant ;) maar, ik lees wel steeds mee en hoop van harte dat dit gewoon goed gaat komen!
Ik las wondvocht en zinkzalf....zou honingzalf dan niet beter zijn? Ik lees daarover hier zulke goede verhalen...
*Remy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Remy* »

Zojuist thuis, hondjes uit gelaten en nu snel even kijken hoe het met Bonnie gaat. Gek toch, hoe een hondje wat je niet kent zo snel iets voor je kan gaan betekenen, dat je met ingehouden adem de laatste berichten leest. Ik vind het nog altijd positief klinken. Ze blijft stapjes vooruit maken, kleine stapjes, maar wat verwacht je na 2 grote operaties. Ook op de foto waarop ze aan het wandelen is  ziet ze er helder en aanwezig uit. Hoop dat het morgen duidelijk wordt wat dat vocht is en waar het vandaag komt. Bonnie is en blijft in onze gedachten.

:bigarmhug: :bigarmhug: 
Marlou-Kamiel
5-sterren
5-sterren

Bericht door Marlou-Kamiel »

pootjes zijn wat minder dik dan gisteren.. gelukkig!!
ze wordt overigens regelmatig flink gemasseerd door 1 of 2 mensen, vindt ze fijn

gisteren en vandaag nog over gehad; met internist en verzorgster:
internist zei gisteren dat ze infuus omhoog had gezet want ze lekt zoveel vocht uit buik maar met risico op oedeem dus.. wat dus alleen maar afneemt gelukkig
en/want de eiwitten gaan ook goed (omhoog)(gisteren en vandaag) waardoor weer minder oedeem..
daarbij lijkt vocht lekken nu ook minder te worden (vandaar 2 keer ipv 3 keer verband wissel vandaag)
dus dit lijkt de goed kant op te gaan

alleen: wat voor vocht??

@eelke; honingzalf ben ik ook een `fan` van maar ik gebruik het eigenlijk alleen bij droge(re) wonden..
dit is een hele natte bedoening als ik het goed begrijp. ze lekt uit de drain maar ook door de wond (werd mij gisteren verteld, vandaag zeiden ze m.n. drain..)
maar ik zal er morgen eens naar vragen en ben zelf ook benieuwd; goede tip dus, dank!! ;) ;)

vandaag hoorde ik overigens ook dat er bleek/leek? al langer meer aan de hand te zijn geweest in maag darm kanaal.. huh? een soort van `achterstallig onderhoud` noemde de arts het.. huh?? ik heb echt nooit iets raars gemerkt aan Bonnie. zij is juist degene die nooit kotst, de meest mooie drolletjes fabriceert qua constistentie en hoeveelheid.... dit zijn vragen voor achteraf vind ik want ik wil me nu echt op herstel etc richten (en want ik vraag al zoveel aan ze en zit overal bovnop dus ik wil ze neit helemáál overspoelen nu :) ;))
nu weet ik dat ze niet voor, zeg maar tegen rauw voer zijn en een verzorger begon daar vorige week over.. ik wil dat NU niet op dit moment, dat is dus voor later maar ik ben uiteraard wél ernstig benieuwd naar hun motivatie. dan.. :) :)
hij zie in elke geval dat zij daar zóveel ellende van zagen daar....

verder is het inderdaad een idee om te kijken of ik haar met iets kan ondersteunen op bv homeopatische basis zodat ze wat sterker wordt lichamelijk en anderszins..
ik heb begrepen dat ze daar in Utrecht ook niet zo heel erg happig op zijn dus mijn plan is om zelf iets te gaan lezen en zoeken en dan met een concreet iets te komen..
ga ik me morgen eens in verdiepen :) :)

nou, het is alweer laat, later dan gepland en ik stuur de honden nog even de tuin in en pluk Jos uit de stoel zodat hij zn slaap in bed kan voortzetten..

welterusten allemaal :-* :-*
*Remy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Remy* »

Heb geen goede tips, alleen maar goede hoop dat het vandaag een weer iets betere dag wordt voor Bonnie, met hopelijk een antwoord op de vraag wat dat vocht nu precies is. Ook op mijn werk zullen er geregeld positieve gedachten haar kant op gaan. Kom op meisje  :bigarmhug:
Marlou-Kamiel
5-sterren
5-sterren

weer een nachtje verder en in afwachting van telefoon, overleg, info etc....
en beelden uiteraard waarop te zien is dat ze eruit gaat, plasje doen en wondverzorging.. ze ligt alweer zo lang.... en legt zich er letterlijk maar weer bij neer....
heb gisteren weer aangeboden dat ik ook kan komen als het nodig is, als het druk is en zelf.. bladiebla.. maar ik geloof niet dat dat de bedoeling is

ik ben heel erg benieuwd hoe het vocht is; hoeveelheid en samenstelling en wat het beleid is nu.. onderzoeken weer? (lab was dicht afgelopen dagen)
weer een nieuwe arts, nefroloog en ben `benieuwd`naar wat hij te zeggen heeft....

pff.. grote kop thee maar weer en Jos gaat zo met de mannen en de uitlaathond het bos is

graag nog duimen etc dus!! :) :) :-* :-* :-* :-* :-* :-*
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Uiteraard!  :)
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Tuurlijk, wij blijven doorduimen!!!!!!!!
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Weer even 'bij Bonnie kijken'.
Eigenlijk irriteert het me dat ze nu nog niets weten over dat buikvocht  >:(

<waarom maak ik me daar druk om, hond van een ander en ik ken baas noch hond - toch voelt het heel dichtbij met alle foto's en verhalen>

Hoe lang is ze nu al in Utrecht?
Hoe lang kan zoiets duren, voor de duidelijkheid ik vraag niet naar ethiek of financiën, dat is me voor hier en nu te persoonlijk.

Ik ben benieuwd naar ervaringen of verhalen over dit soort situaties, waarbij de opname ook lang duurde en de hond na X tijd weer  thuis goed verder ging.
Alleen goede verhalen en ervaringen graag, om met zijn allen in een positieve flow te blijven en Marlou en Jos te steunen  :)
leni
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door leni »

natuurlijk draaien de duimen nog,kaarsje is ook weer aan  :-* :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Marlou-Kamiel
5-sterren
5-sterren

grappig dat je dat noemt, Astrid!!
gisteren hadden we het er even en sumier over met de verzorgster die Bonnie inmiddels al een tijd kent
er is namelijk eensoort van `wall of fame`, haha.. allemaal honden/kattenpootjes op de tegeltjes op een muur..
van patienten die er lang hebben gelegen (en niet alleen van die met goede afloop..)
langzamerhand komt er wat `ruimte` in ons hoofd om inderdaad ook naar die aspecten te kijken, een overzicht te hebben, te `vergelijken` en proberen te zien hoe normaal of niet normaal dit nu is..
er zijn er dus veel meer. gelukkig zeg ik dan :) :)
en ook honden die er weken en weken hebben gelegen....

degene die de pootjes op zo`n tegeltje zet (hoe precies weet ik niet, nog niet) is momenteel ziek maar ik heb gisteren wel gezegd dat we daar graag voor terug komen hoor :biggrin2: :biggrin2:, met een lopende Bonnie!! :-* :-*

maar ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar wat die honden dan mankeerde, hoe het verloop was; meteen ernstig en langzaam opknappen of dit idiote traject: steeds er iets bij en weer opnieuw opknappen en dan weer een toestand etc..

ja, ik wil nu ook weten van dat vocht! daarom heb ik daar gisteren nog eens duidelijk over gesproken
gisteren en eergisteren was het lab dicht dus is er niks onderzocht
dus vandaag....
maar dat wil ik dus graag met arts overleggen en heb dus gevraagd om weer gebeld te worden.. maar vooralsnog is ze er nog niet uit geweest voor wondverzorging....

wachten, wachten, wachten....

het is me wel duidelijk dat ze daar allemaal niet zo goed weten en begrijpen hoe en wat, dat vocht en dát het er is en ze toch qua oedeem en eiwitten etc zo vooruit gaat..
wat is het en waar komt het vandaan????
mysterie....................
Laatst gewijzigd door Marlou-Kamiel op do 27 dec 2012, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Wanneer kunnen ze dat vocht onderzoeken?
Kan dat niet sneller, dat kost vast meer geld, maar je kan toch niet blijven wachten, die opname kost ook geld, ds dat is betrekkelijk.
Kan een humaan lab dit niet onderzoeken, voor mijn part rij je ervoor naar Duitsland of Belgie?
Naomi B
5-sterren
5-sterren

Bericht door Naomi B »

Blijf jullie volgen, Bonnie is al zover! En natuurlijk moet haar pootje op de muur en dan wel op die waar de overlevers staan!
Dikke knuf voor allemaal! Hoop dat er snel uitslag is over het vocht.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Ben benieuwd wat voor ellende zij menen te zien door barfen  :-\ :( alsof honden die brokken eten geen maagtorsie krijgen  :-\
Maar dit terzijde.....fijn dat het steeds een stukje beter gaat, op naar de wall of fame  :-*
Marlou-Kamiel
5-sterren
5-sterren

ja Dorothea, ik ben ook erg benieuwd!!
ga ik achteraf ook zeker vragen!!
ze noemden wel al bij operatie: moeilijke maaginhoud.. Judith zei ook al: alles wat geen brokken zijn wordt snel moeilijke maaginhoud genoemd ;) ;)

maar goed, ik zal eens kijken of ik het er vanavond misschien over kan hebben, dan is de dierverzorger er weer die het noemde..
maar ik heb altijd 1001 vragen dus moet me soms een beetje inhouden geloof ik :) ;)

@Astrid, ja het aspect van het vocht is belangrijk maar de fgelopen dagen was ook zeker haar klinische `zijn` belangrijk dus in die zin is ze aan het opknappen en..
maar nu moet er wel iets duidelijk worden hoor!!
Roef & Hidde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roef & Hidde »

ook vandaag draaien de duimen weer.

Plaats reactie