fydgi schreef:
jeetje eelke ik zit echt enorm in met jou! ik weet wat het is! bij zara is het nu opgelost, een allergietest laten doen en daar is allergie aan voedermijt uitgekomen. Nu krijgt zij dus alles behalve waar iets van graan in zou kunnen zitten, ze wordt terug dikker, geen oorontstekingen meer, geen gekrab meer .
Ik hoop zo voor jou dat jij er ook uitgeraakt
Welke test heb jij laten doen, wat kostte deze, wat was de kans op duidelijk resultaat, en waar werd er op getest?
Helaas is het hier niet zo simpel...want dan hadden we al meer verbetering moeten hebben.
keetje schreef:
Tja, vergeleken met een jaar geleden ziet het er weer goed uit.
Hier ook wel verbetering maar ze zit nu ook volop aan de AB. De ene dag ziet ze er beter uit dan de andere, ik blijf stug doorgaan op konijn voorlopig.
En het voordeel is dat ik nu van zowat alles wat in de vriezer heb liggen behalve vis.
Ja nou, ik ben inmiddels al lang blij dat Joep gewoon weer vrolijke Joep is en er zelf niet zo'n verschrikkelijke last meer van heeft. Maar perfect is het ook nog niet hoor, als ik hem droog blaas met de waterblazer, zie je toch nog wel overal wat korstjes en zwarte bollen....maar tis gelukkig lang zo erg niet als vorig jaar.
Maar dat wil niet zeggen dat ik niet heel erg blij voor jou ben hoor!!
Ik denk dat Fydgi de artuvetrintest bedoelt? Is knap prijzig,....
Die heeft Luna ook gehad, daar kan heel veel uitkomen, is alleen voor externe dingen.
Ik heb via bloedonderzoek een allergietest laten doen recent. Buffel blijkt extreem allergisch voor grassen.
Wij gaan desensibiliseren, omdat we anders niets meer met hem kunnen doen qua sporten. Dat is geen leven voor hem.
Met bloedonderzoek en het specifiek uitpluizen van de allerergste zijn wij 250 euro kwijt.
Het duurste is straks het desensibiliseren.
Dat heb ik al eens gedaan met een hond en die is er wonderbaarlijk van opgeknapt.
Ik hoop dat dit voor Buffel ook geld.
Ik was het na 2 jaar modderen zo zat dat ik tot het bloedonderzoek heb besloten.
Als joep ondanks al het elimineren toch blijft wroeten zou ik dat toch overwegen.
HOi
Hoe de naam juist was weet ik niet meer maar ze hebben bloed genomen en toen kon ik kiezen op voeding of op voeding en al de rest laten testen, die met voeding was 88 euro, die zonder voeding 124 ik heb die zonder voeding laten doen omdat ik met zara al zo lang aan het elimineren was dat het daar niet kon aan liggen volgens mij en uiteindelijk kwam de voedermijt eruit. Dan kreeg ze een desensibilisatiekuur maar die maakte het alleen maar een pak erger dus daarmee ben ik gestopt na enkele weken. NU krijgt ze gewoon alles behalve graan dus ook geen volledige konijnen of pens of dergelijke en ze ziet er weer prachtig uit!
Sinds twee weken ook geit erbij, en nog niets te merken....spannend! Zou wel erg fijn zijn...zitten we op 5 soorten, en geit is makkelijk en goedkoop te krijgen
Zal ik eens eerlijk wat stoms zeggen
Zijn ook gestopt met groente. Die kreeg hij er steeds wel bij; spinazie, wortel, courgette en witlof. Ik dacht niet dat het daar aan lag (omdat hij periode's had dat het met groente gewoon goed ging) maar nu toch maar gestopt... zou me erg lullig voelen als het toch daar aan ligt... misschien dat hij niet goed tegen een combi kan? (groente + iets uit de omgeving?)
Verder hebben we een nieuwe nepleren bank, dus kwa mijten in huis zou dat positief zijn...
Xerox schreef:
Ben je daar bewust mee gestopt of..? Leren bank scheelt denk ik ook al heel veel ja.
Ik moest weer mix maken en dacht....hmmm...misschien maar eens niet doen... kijken of het verschil maakt. Als geit goed gaat, ga ik de groenten maar een voor een introduceren denk ik... want met geit erbij zit hij op op 4 soorten plus een vis soort... dus in principe compleet...
Hoezo stom? We blijven proberen, en doen dan vreemde dingen, in het verlden waste ik mijn hond met rode wijn met daarin biologische selderij, en iedereen lachtte me uit maar een kat in nood maakt vreemde sprongen toch?
Misschien inderdaad een (verkeerde) combi van groenten? De toekomst zal het leren.
(Nep)leren bang kan nooit kwaad wat betreft de beestjes!
Net een buikstudie bij Joep gedaan; geen plekken, geen schilfers.
Maar vooral het feit dat Joep zooo druk is dat het bijna irritant is, zeggen me genoeg; dit gaat goed
Dus ik ga vrijdag lekker nog meer geit halen, en dan van alles van geit ben er gelukkig mee (en mijn portemonnee ook, konijnenspiervlees is errug duur momenteel he)
eelke schreef:
Net een buikstudie bij Joep gedaan; geen plekken, geen schilfers.
Maar vooral het feit dat Joep zooo druk is dat het bijna irritant is, zeggen me genoeg; dit gaat goed
Dus ik ga vrijdag lekker nog meer geit halen, en dan van alles van geit ben er gelukkig mee (en mijn portemonnee ook, konijnenspiervlees is errug duur momenteel he)
lekker dat het zo goed gaat!!
mooi lekker springerig het nieuwe jaar en dan gewoon weer rustig verder gaan!