Met een buikvliesontsteking ben je toch ook doodziek of kan je dan nog zo "kwiek" zijn als Bonnie?*Dorothea* schreef: als je uit een maag of darm lekt dan ben je doodziek en is het snel gebeurt
Dit zal of vocht zijn tgv een buikvliesontsteking of tgv te laag eiwit in bloed
Bonnie: ik heb gewoon mijn hond weer terug!!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Martine-Tom
Re: de turbo moet aan!!!! mijn Bonnie knokt nog steeds..
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
je hoeft niet perse doodziek te zijn, dat hangt af van de oorzaak.Martine-Tom schreef: Met een buikvliesontsteking ben je toch ook doodziek of kan je dan nog zo "kwiek" zijn als Bonnie?
Wat een mooi verhaal van Kancha, die verdient wel een pootje op de muur in Utrecht 
@hannabelgje, ik ben 2 katten verloren aan FIP, afschuwelijke ziekte
Daardoor ben ik "allergisch" voor buikvocht...
@hannabelgje, ik ben 2 katten verloren aan FIP, afschuwelijke ziekte
Daardoor ben ik "allergisch" voor buikvocht...
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ja hier eentje eraan verloren, was niet grappig.
-
Marlou-Kamiel
- 5-sterren

tja, Bonnie dr buikvocht is geen oedeem..
ze heeft een peritonitis (buikvliesontsteking) en ze is redelijk `fit`..
de eiwitten in haar bloed stijgen, gaan de goede kant op, en ze heeft dan ook steeds minder last van oedeem in poten, hals etc..
en dat lek.. ja.. de internist van dinsdag heeft omdat ze zoveel vocht lekte het infuus hoger gezet. met het risico op meer oedeem dus.. maar.. de eiwitten werden steeds beter dus... en inderdaad, er is minder oedeem nu en blijkbaar verliest ze ook minder vocht inmiddels....
stapjes goede kant op dus!!

meer kan ik ook niet verklaren en uitleggen want dan zou ik meer weten dan de docs in Utrecht

en ook zij staan voor een `raadsel`................
inmiddels heeft ze voer gekregen in een bak en hebben ze dingen voorgehouden maar ze wil het niet
ik heb dus weer smuldier gekookt en neem weer van die overheerlijke paardenworst mee
anders voer ik haar wel sondevoeding door een spuit in dr bekkie als ze dat enigszins wil (ik ga dus niet dwingen) en anders krijgt ze gewoon weer een neussonde. het is niet anders
vanmiddag zag ik dat ze echt duidelijk veel actiever en `fitter` wordt.. ze stond te krabben aan de spijlen vd kennel en volgens mij ook weer blaffen..
naast haar zat de afgelopen dagen een leuk toller teefje dat wel graag contact maakte (zeker als er voer in de buurt is
) en ik weet dat Bonnie dat helemaal niks vindt.. ik zie haar toch uitvallen daarstraks... oepsie!! en uitschudden en tja, gewoon beetje lelijk doen. waar ik normaliter dus niet blij mee ben maar waar ik nu van denk: yes!!
ik houd jullie op de hoogte!!

ze heeft een peritonitis (buikvliesontsteking) en ze is redelijk `fit`..
de eiwitten in haar bloed stijgen, gaan de goede kant op, en ze heeft dan ook steeds minder last van oedeem in poten, hals etc..
en dat lek.. ja.. de internist van dinsdag heeft omdat ze zoveel vocht lekte het infuus hoger gezet. met het risico op meer oedeem dus.. maar.. de eiwitten werden steeds beter dus... en inderdaad, er is minder oedeem nu en blijkbaar verliest ze ook minder vocht inmiddels....
stapjes goede kant op dus!!
meer kan ik ook niet verklaren en uitleggen want dan zou ik meer weten dan de docs in Utrecht
en ook zij staan voor een `raadsel`................
inmiddels heeft ze voer gekregen in een bak en hebben ze dingen voorgehouden maar ze wil het niet
ik heb dus weer smuldier gekookt en neem weer van die overheerlijke paardenworst mee
anders voer ik haar wel sondevoeding door een spuit in dr bekkie als ze dat enigszins wil (ik ga dus niet dwingen) en anders krijgt ze gewoon weer een neussonde. het is niet anders
vanmiddag zag ik dat ze echt duidelijk veel actiever en `fitter` wordt.. ze stond te krabben aan de spijlen vd kennel en volgens mij ook weer blaffen..
naast haar zat de afgelopen dagen een leuk toller teefje dat wel graag contact maakte (zeker als er voer in de buurt is
ik houd jullie op de hoogte!!
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
ja maar dat is toch raar.....een andere arts vertelde je dat ie niet weet waar het vocht vandaan komt
buikvliesonsteking is geen pretje....pijn oid word dan in de kiem gesmoort met methadon?
overigens is buikvlies toch ten gevolge van lekkende maag of darmen?
buikvliesonsteking is geen pretje....pijn oid word dan in de kiem gesmoort met methadon?
overigens is buikvlies toch ten gevolge van lekkende maag of darmen?
Laatst gewijzigd door me and my boys op do 27 dec 2012, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
judith1967
- 5-sterren

Duimen draaien hier op volle kracht.
en Bonnie verdient zeker een plaatjes op de Wall of Fame
en Bonnie verdient zeker een plaatjes op de Wall of Fame
Borke schreef: Wat een mooi verhaal van Kancha, die verdient wel een pootje op de muur in Utrecht
-
Marlou-Kamiel
- 5-sterren

we zijn er weer..
vanavond was de dame niet zo goed te pas, helaas...
temperatuur omhoog en neiging tot overgeven met borrelende buik (voor mijn gevoel is ze misselijk)
ze krijgt daar uiteraard iets tegen (tegen de misselijkheid) maar blijkt dat dat neiuwe ab gastro-intestinale bijwerkingen kan hebben..
neussonde wordt wellicht dus morgen teruggeplaatst want ik ga niet eens proberen te voeren bij een misselijke hond
die temperatuur vind ik niet zo fijn..maar we moeten het verloop maar eens goed in de gaten houden/ wat natuurlijk wel weer lastig is vanwege het lastig kunnen temperaturen omdat ze soms lelijk doet
ik heb het vanavond gewoon zelf gedaan en dat gaat prima..
ze ligt lekker te slapen nu, we zijn wat eerder weg gegaan want ze heeft voor mijn gevoel alle energie nodig voor straks verbandwissel etc.er kwam nog een spoedgeval binnen dus het zou nog druk worden ook
een domper dus op de voorzichtig positieve berichten van vanmiddag..
morgen is dezelfde arts als vandaag er dus fijn! die kunnen beter verloop en veranderingen opmerken want het gaat natuurlijk maar om kleine stapjes....
gek dat toen wij weggingen ze wel weer alert was/werd.. terwijl ze toen wij er waren heel erg in slaap viel.. (na buiten te hebben gelopen stukje en plas en poepje)
Judith keek uiteraard mee via cam en het gevoel dat ze het wel fijn en prettig vindt als wij er zijn (en misschien daarom juist zo lekker slaapt dan??)
we houden moed en gaan nu even energie opdoen bij Sten en Kamiel

dank voor duimpjes etc lieve mensen!!

maar we zijn er nog niet dusss.... graag meer

Marlou
vanavond was de dame niet zo goed te pas, helaas...
temperatuur omhoog en neiging tot overgeven met borrelende buik (voor mijn gevoel is ze misselijk)
ze krijgt daar uiteraard iets tegen (tegen de misselijkheid) maar blijkt dat dat neiuwe ab gastro-intestinale bijwerkingen kan hebben..
neussonde wordt wellicht dus morgen teruggeplaatst want ik ga niet eens proberen te voeren bij een misselijke hond
die temperatuur vind ik niet zo fijn..maar we moeten het verloop maar eens goed in de gaten houden/ wat natuurlijk wel weer lastig is vanwege het lastig kunnen temperaturen omdat ze soms lelijk doet
ik heb het vanavond gewoon zelf gedaan en dat gaat prima..
ze ligt lekker te slapen nu, we zijn wat eerder weg gegaan want ze heeft voor mijn gevoel alle energie nodig voor straks verbandwissel etc.er kwam nog een spoedgeval binnen dus het zou nog druk worden ook
een domper dus op de voorzichtig positieve berichten van vanmiddag..
morgen is dezelfde arts als vandaag er dus fijn! die kunnen beter verloop en veranderingen opmerken want het gaat natuurlijk maar om kleine stapjes....
gek dat toen wij weggingen ze wel weer alert was/werd.. terwijl ze toen wij er waren heel erg in slaap viel.. (na buiten te hebben gelopen stukje en plas en poepje)
Judith keek uiteraard mee via cam en het gevoel dat ze het wel fijn en prettig vindt als wij er zijn (en misschien daarom juist zo lekker slaapt dan??)
we houden moed en gaan nu even energie opdoen bij Sten en Kamiel
dank voor duimpjes etc lieve mensen!!
maar we zijn er nog niet dusss.... graag meer
Marlou
Laatst gewijzigd door Marlou-Kamiel op do 27 dec 2012, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Martine-Tom
Och die Bonnie toch, ze heeft het zwaar he nu?

Ik duim voor je sterke knappe Bonnie, ik ken je wel niet maar dat maakt het niet minder gemeend.
Ik duim voor je sterke knappe Bonnie, ik ken je wel niet maar dat maakt het niet minder gemeend.
Ik blijf duimen ...
Ik hoop echt zo dat het nu eens de goeie kant opgaat....
Ik hoop echt zo dat het nu eens de goeie kant opgaat....