drogen voor grote groep honden
Moderator: Lizzy
-
Lil
Re: drogen voor grote groep honden
Ik zou uitkijken met kiptips en ander dingen waar bot in zit. Veel honden zullen brok te eten krijgen en niet gewend zijn om bot te verteren.
Ook zou ik uitkijken met runderlippen, omdat die witte dingen gemeen kunnen steken. Als een baas zich daaraan prikt, dan zal hij het de hond niet durven voeren en om nu 80 lippen af te schrapen is enorm veel werk.
Ik denk namelijk dat zoals bij de runderlippen als het prikt, je vers niet promoot maar mensen er juist een afkeer van krijgen (je voert je hond scherpe, pijnlijke dingen).
Ook zou ik uitkijken met runderlippen, omdat die witte dingen gemeen kunnen steken. Als een baas zich daaraan prikt, dan zal hij het de hond niet durven voeren en om nu 80 lippen af te schrapen is enorm veel werk.
Ik denk namelijk dat zoals bij de runderlippen als het prikt, je vers niet promoot maar mensen er juist een afkeer van krijgen (je voert je hond scherpe, pijnlijke dingen).
Ja, ik prik me ook wel s aan die dingen.Lil schreef: Ik zou uitkijken met kiptips en ander dingen waar bot in zit. Veel honden zullen brok te eten krijgen en niet gewend zijn om bot te verteren.
maar zou het ermee opgelost zijn als je de lippen met de kimmels naar beneden gericht op de rooster legt?
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, ik kan het niet bevestigen of ontkennen
-
bellabeest
- 2-sterren

oud-beijerland.nova schreef: Bella waar woon je?
-
Teckel_Frannie
- 2-sterren

drogen voor grote groep honden
Oud beijerland is goed te doen hoor, ik woon in Rozenburg.
-
ChantalKrijn
- 5-sterren

- Contacteer:
Bellabeest, ik woon in Spijkenisse en heb ook een Bomann staan met 10 roosters.
Die mag je eventueel ook komen lenen hoor
Die mag je eventueel ook komen lenen hoor
Bella, je mag mijn droogmachines met een stuk of 16 roosters ook wel lenen en mijn snijmachine ook
Ik zou paardenhart drogen als je eraan kunt komen, dat is niet erg bloederig, droogt goed en komt ook makkelijk los van de roosters

-
bellabeest
- 2-sterren

van dit aanbod maak ik natuurlijk graag gebruik.Nynke schreef: Bella, je mag mijn droogmachines met een stuk of 16 roosters ook wel lenen en mijn snijmachine ook![]()
Ik zou paardenhart drogen als je eraan kunt komen, dat is niet erg bloederig, droogt goed en komt ook makkelijk los van de roosters
![]()
![]()
zojuist een bestelling geplaatst bij degomeat.
ik heb nu eendenloopvoeten
haring snippers
lamslong
runderlong
konijnenorgaanpakketjes
en kippennekken
Hebben Bella en Angel niet tegelijk training gekregen??
-
Indigostar
Hoe lang duurt het met zo'n grote droogmachine voor het gedroogd is? Zal ook wel verschillen per soort, maar denk er over na om ook zo'n machine aan te gaan schaffen.nova schreef: haha, nu ik dit lees ben ik dolblij met mijn EX(calibur)met 9 rekjes.
Ik heb onlangs zalmhuiden gedroogd, en 9 rekken vol x 12 vellen per rek = een droogbeurt en de hele hondenschool zou getracteerd kunnen worden![]()
zal morgen ff een foto plaatsen
Maar nu even naar jouw situatie:
Vies zijn van dingen is nu niet meegenomen...
Met het oog op t werk zou ik zeker wat zoeken wat niet gesneden hoeft te worden, en ik kom dan uit bij
eendenvoetjes van VSE, weinig werk en makkelijk te drogen
Kippenekjes zelfde verhaal
zalmvellen: snel droog, maar wat meer werk als je ze wil oprollen.
anders klokhuisjes (hart/long/luchtpijp) van haas of konijn,
schalen lenen voor je droogmachine vind ik een hele goede tip![]()
Dat hangt er van af op welke temperatuur je droogt, wat je droogt en hoe groot de stukken zijn die je droogt.Indigostar schreef: Hoe lang duurt het met zo'n grote droogmachine voor het gedroogd is? Zal ook wel verschillen per soort, maar denk er over na om ook zo'n machine aan te gaan schaffen.
Ik heb laatst kippenmaagjes gedroogd met de Sedona op 40 graden (boven de 40 gaan de voedingswaarden verloren), dat heeft ca 48 uur geduurd, maar dan zijn ze echt gort droog, nauwelijk nog vet eraan. Voor mijn katertje helaas te droog, hij kan ze niet meer kauwen, dus heb ik ze zojuist aan mijn schoonvader gegeven, hij heeft 6 honden, die weten er zich wel raad mee
boven de 60 graden , dan gaan de eiwitten stollen en veranderd vlees van struktuur.....
Indigostar schreef: Hoe lang duurt het met zo'n grote droogmachine voor het gedroogd is? Zal ook wel verschillen per soort, maar denk er over na om ook zo'n machine aan te gaan schaffen.
hangt van een aantal factoren af:
*De ingestelde temp. van de droger.
*De omgevingstemperatuur. Ik droog in de garage, daar is het nu een graad of 8 -10. 's zomers heb je een hogere buitentemp. en dat maakt verschil.
* de dikte van het spul wat je droogt
*hoeveelheid aanwezig vet, hoe vetter het vlees , hoe moeilijker het droogt
* De circulatie
Ik bedoel, Bij een bohmann denk ik dat de circulatie wat moeilijker is dan bij de excalibur
zullen nog wel wat puntjes zijn ..
maar goed , heb je de centen en de plaats om een excalibur neer te zetten dan zou ik daar voor gaan ....is toch voor iedere barfer een soort van luxe droom 
-
Indigostar
Ik denk dat er maar wordt gespaard voor een Excalibur... Ik woon op een boerderij, dus plek is het probleem niet gelukkig!
Hoe gaat het met het drogen??