haaskarkas kaal?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: haaskarkas kaal?

Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Cindy de Wolf schreef: Een kilo met de hand malen zou ik verkiezen boven jouw elektrisch machientje, denk dat ie er stuk op draait namelijk.
Ik ben er ook bang voor, ik heb 5 kilo liggen...

Geprobeerd foto te maken maar alleen camera op foon en die is niet zo duidelijk helaas.
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Het haaskarkas van Bandit voer ik wel rustig maar ik heb nu 10 kilo liggen aan 1 blok waarvan de leverancier zij, pas op ermee ik heb mij al een paar keer met dar spul in de vingers gesneden.
Scherp dus, en dat ga ik niet voeren.
En mijn hond is gewend aan barf vanaf pup en nu bijna 3 jaar.
Martine-Tom

Deze zijn van Degomeat, die van bandit ken ik en zou ik ook zo voeren.... deze zijn echt kaal en knoerthard volgens mij...
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

ulla schreef: Het haaskarkas van Bandit voer ik wel rustig maar ik heb nu 10 kilo liggen aan 1 blok waarvan de leverancier zij, pas op ermee ik heb mij al een paar keer met dar spul in de vingers gesneden.
Scherp dus, en dat ga ik niet voeren.
En mijn hond is gewend aan barf vanaf pup en nu bijna 3 jaar.
Nou dat dus. De ene keer was het te doen en de andere keer had ik toch een lading bakstenen in mijn maag. Heb me er ook al meerdere malen aan gesneden. En zeker omdat ondanks netjes gekraakt, Misty ze vaak teruggaf na een uur of 12 en ik die vlijmscherpe stukjes zag, dat was echt de grens voor mij.
Martine-Tom schreef: Ik ben er ook bang voor, ik heb 5 kilo liggen...

Geprobeerd foto te maken maar alleen camera op foon en die is niet zo duidelijk helaas.
Ik weet wel hoe ze eruit zien, volgens mij staan er ergens wel foto's van. Voor degen die willen weten hoe ze eruit zien, kijk even op http://www.degomeat.nl en dan barf en dan wiild en dan op de 2e pagina bijna onderaan staat een afbeelding.
Als je wel een goede handmaler heb per kilo malen want anders ben je denk ik gaar of anders in de V&A zetten.
TuttiFrutti
3-sterren
3-sterren

Bericht door TuttiFrutti »

Martine-Tom schreef: Deze zijn van Degomeat, die van bandit ken ik en zou ik ook zo voeren.... deze zijn echt kaal en knoerthard volgens mij...
Hmmm ik heb toevallig deze week voor het eerst haaskarkas van degomeat besteld...  :-\
Martine-Tom

TuttiFrutti schreef: Hmmm ik heb toevallig deze week voor het eerst haaskarkas van degomeat besteld...  :-\
Jouw honden zijn nét een maatje groter dan mijn blaf en mauw gevallen dus mss dat dat scheelt. Ik ga morgen als ze ontdooit zijn eens even goed kijken hoe en wat ik ermee ga doen, mss alleen de ribben eraf halen en die malen ofzo...
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Ook die van Bandit kunnen hard zijn, loeihard en scherp zelfs. Dit is net zoiets als met ribben de ene keer zijn ze zacht(er) en de andere keer kneiterhard (en scherp)
TuttiFrutti schreef: Hmmm ik heb toevallig deze week voor het eerst haaskarkas van degomeat besteld...  :-\
Jij hebt vrij grote honden, Martine heeft een klein hondje, speelt ook mee qua kaakkracht, die van mij zitten er tussenin, nou ja iets meer naar die van jouw qua gewicht met 27 -35 kilo gemiddeld, denk dat Tom van Martine niet meer weegt dan een kilo of 6 a 7.
Let er alleen wel heel erg op dat je dus een fikse lap pens ofzo vooraf geeft, zodat er al wat vulling is.
Martine-Tom

Tom weegt idd 7.2 kilo  ;)
Die van bandit heb ik een keer gehad en die was toen echt heel zacht, net geluk mee gehad dus  :)
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Martine-Tom schreef: Tom weegt idd 7.2 kilo  ;)
Die van bandit heb ik een keer gehad en die was toen echt heel zacht, net geluk mee gehad dus  :)
Goed gegokt dus ;D
Ik heb ze ook vaak van Bandit (gehad) mooi per stuk verpakt, wel handig met 1 klein hondje maar wild is wild dus ik koop het tegenwoordig gewoon per 10 of 20kilo en haal ze dan onder de lintzaag door in de lengte richting zodat ze daarna moeiteloos door de Kenwood gaan.
Je zou idd eerst eens kunnen kijken of jouw machientje de ribstukjes wel aan kan.
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Ik heb een nette eter van ongeveer 72 kilo, maar ik ga dat scherpe toch niet aan.
Haaskarkas is te vervangen maar mijn hondje niet.

Malen prima, maar ik heb geen maler dus wie het hebben wil mag het komen halen. 8)
Martine-Tom

ulla schreef: Ik heb een nette eter van ongeveer 72 kilo, maar ik ga dat scherpe toch niet aan.

Malen prima, maar ik heb geen maler dus wie het hebben wil mag het komen halen. 8)
Exact.

Ik ga volgend jaar wel weer voor de haasmix om de kitts te plezieren, en ff kijken of maler de ribben aankan...
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Ik voer deze haas rugkarkassen wel, en mijn honden hebben er geen moeite mee.
Ik knip de ribbetjes in reepjes eraf voor Mickey en de kat en de rest is voor de grotere honden, samen met wat pens of orgaan erbij.
Misschien als je ze weg wilt doen dat je Elisabeth er blij mee kunt maken, haar barsois kunnen ze makkelijk hebben !
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Ik geef mijn kleintjes (tussen de 5,5 en 9,5 kg) alle vier haaskarkas. Ze hebben er geen probleem mee. Maar als je het niet aandurft moet je het niet geven, want als er wat gebeurt (en dat kan altijd) dan vergeef je het jezelf nooit.
Martine-Tom

miik schreef: Ik voer deze haas rugkarkassen wel, en mijn honden hebben er geen moeite mee.
Ik knip de ribbetjes in reepjes eraf voor Mickey en de kat en de rest is voor de grotere honden, samen met wat pens of orgaan erbij.
Misschien als je ze weg wilt doen dat je Elisabeth er blij mee kunt maken, haar barsois kunnen ze makkelijk hebben !
Ohja....hoe heet ze hier ookweer??
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Martine-Tom schreef: Exact.

Ik ga volgend jaar wel weer voor de haasmix om de kitts te plezieren, en ff kijken of maler de ribben aankan...
Bij Degomeat malen ze ook op verzoek ;)
ulla schreef: Ik heb een nette eter van ongeveer 72 kilo, maar ik ga dat scherpe toch niet aan.

Juistem dat had ik dus ook een dik jaar geleden, maar aangezien ik wel een maler heb gekozen hiervoor maar nog steeds krijgen ze er een fikse lap pens/boekmaag bij ;)

Plaats reactie