Voorwaardens Petplan Prolongatie 2013 weer gewijzigd!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Voorwaardens Petplan Prolongatie 2013 weer gewijzigd!

Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Kinnie schreef: Nou snap ik het nog niet... Joeri is erin gegaan per 1 maart 2012, dus ook nog de hele oude voorwaarden... De voorwaarden die 1 april 2012 ingegaan zijn, die gaan nu alsnog gelden as 1 maart. Dus ik ga hem eruit halen.
Dat de voorwaarden van 2013 nog niet gaan gelden, prima, ik vind die van 2012 al niks. Dus ik ga er zeker weten uit.
En ik weet bijna wel zeker dat dat kan! Ik geloof niet dat ik onder de hele oude voorwaarden kan blijven tot aan 2017...
Nee als je hem door laat lopen val je rechtstreeks in de voorwaarden van 2013 en mag/kan je dus wel opzeggen nu ook al heb je een 5 jarig contract.

Het is eigenlijk heel simpel; alle polissen gesloten voor 5 jaar ingaande 1 jan 2012-31 maart 2012 DAT zijn de polissen die opgezegd mogen worden. ALLE polissen afgesloten voor 1 januari 2012 en op/na 1 april wijzigen NIET naar de nieuwe voorwaarden en mogen daarmee NIET opgezegd worden.
Senta schreef: Snap er nu helemaal niets meer van wat je nu schrijft  :-X

Hier duurt de verzekering tot 01-01-2014 (5 jaar contract) en wat er in mijn mail staat is dat ik de polisvoorwaardens krijg van 2013-01 dus wat jij nu schrijft klopt echt helemaal niets van of ik snap dr nog minder van.

Ook mag ik gewoon opzeggen als ik het er niet mee eens ben (Wat niet gaat gebeuren)

Indien u geen prijs meer stelt op de verzekering kunt u schriftelijk opzeggen tot 1 maand na 1-1-2013.
Ja dat klopt, want jij hebt nog nooit onder de voorwaarden van 2012 gezeten omdat jouw polis nu prolongeert in januari. Hiermee ga jij dus rechtstreeks onder de voorwaarden van 2013 en mag je dus opzeggen.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op vr 28 dec 2012, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Cindy de Wolf schreef:

Dan staat dit haaks op wat ik en meerder met mij zie het hondenforum als antwoord gekregen hebben.
Ik heb gewoon de mail geciteerd.
En ik citeer rechtstreekt vanaf mijn polis ;) En wat daar staat klopt gewoon en is echt heel erg duidelijk
Martine-Tom schreef: Als jouw verzekerint tot 2014 loopt gaan deze voorwaardes voor jou pas vanaf 2014 in.

Althans dat is wat mij gemeld is.
Nee wat in mijn polis staat letterlijk dat ik de versie polisvoorwaardens van 2013/01 ga krijgen
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Senta schreef: En ik citeer rechtstreekt vanaf mijn polis ;) En wat daar staat klopt gewoon en is echt heel erg duidelijk

Nee wat in mijn polis staat letterlijk dat ik de versie polisvoorwaardens van 2013/01 ga krijgen
Raaar....
Ik snap er nu ook geen moer meer van.

Maar goed, als je voorwaardes veranderen kan je dus opzeggen  ;)
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Kijk maar

Afbeelding

Dus ik snap dr echt helemaal niets van waar jullie heen willen gaan :-\

Het si voor mij zo klaar als een klontje, ik ga straks 15% betalen heb toppakket dus veranderd er verder niets
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Senta schreef: En ik citeer rechtstreekt vanaf mijn polis ;) En wat daar staat klopt gewoon en is echt heel erg duidelijk

Klopt je had gelijk zie mijn aanpassing;
Ja dat klopt, want jij hebt nog nooit onder de voorwaarden van 2012 gezeten omdat jouw polis nu prolongeert in januari. Hiermee ga jij dus rechtstreeks onder de voorwaarden van 2013 en mag je dus opzeggen. (en aan jouw de keuze om dat wel of niet te doen).
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op vr 28 dec 2012, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Petplan gaat 'verouderingstoeslag' rekenen al vóór het dier een bepaalde leeftijd bereikt heeft. Ik ben sowieso erg tegen deze toeslag, ziektekostenverzekering en solidariteitsprincipe horen m.i. hand in hand te gaan, maar goed, da's een andere discussie.

Uit de polisvoorwaarden van Petplan voor 2013:
Artikel 10.3 Indexatie en verouderingstoeslag Petplan zal jaarlijks op de hoofdvervaldatum een verouderingstoeslag doorvoeren van 1% op alle premies. Daarnaast zullen de premies worden aangepast met de stijging van de consumentenprijsindex in het voorafgaande jaar, met een minimum percentage van 2%
Artikel 10.4 Verouderingstoeslag oudere dieren Indien het verzekerde dier bij prolongatie van de verzekering 8 jaar of ouder is zal Petplan voor elk jaar dat het dier ouder is dan 8 jaar een extra premietoeslag rekenen van 4%.

Proteq doet het vooralsnog als volgt:
6.2 De premie voor honden met een leeftijd vanaf 8 jaar wordt per hoofdpremievervaldag extra verhoogd met 10% en de premie voor katten met een leeftijd vanaf 8 jaar met 8%.
Dit geldt voor de volgende dekkingen:
- Basisdekking,
- Basis + Castratie/Sterilisatie dekking,
- Aanvullende dekking.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Martine-Tom schreef: Je kan voor meerdere jaren afsluiten. De verzekering van Tom loopt tot 2016, hij prolongeerd in april maar voor hem gaan die voorwaardes niet gelden tot 2016, voor hem kan ik dus niet opzeggen.
Maar als de voorwaardes nog niet gelden tot 2016, dan wil je hem toch ook niet opzeggen?

Ik heb ook een verzekering bij petplan voor 5 jaar afgesloten. Tot nog toe heel tevreden en zolang de voorwaarden niet (drastisch) veranderen houden we de verzekering ook. Als het wel zo drastisch verandert na die vijf jaar ga ik tegen die tijd wel bekijken wat ik doe, ligt ook heel erg aan mijn eigen financiele situatie op dat moment.
Rabia
3-sterren
3-sterren

Bericht door Rabia »

Citaat van: Martine-Tom op 28 december 2012 om 16:10:05

Je kan voor meerdere jaren afsluiten. De verzekering van Tom loopt tot 2016, hij prolongeerd in april maar voor hem gaan die voorwaardes niet gelden tot 2016, voor hem kan ik dus niet opzeggen.

Dat vind ik bijzonder, bij mijn had ik ook voor 5 jaar afgesloten, maar toch werden de wijzigingen doorgevoerd bij de prolongatie.
Kinnie
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kinnie »

roelien schreef: Citaat van: Martine-Tom op 28 december 2012 om 16:10:05

Je kan voor meerdere jaren afsluiten. De verzekering van Tom loopt tot 2016, hij prolongeerd in april maar voor hem gaan die voorwaardes niet gelden tot 2016, voor hem kan ik dus niet opzeggen.

Dat vind ik bijzonder, bij mijn had ik ook voor 5 jaar afgesloten, maar toch werden de wijzigingen doorgevoerd bij de prolongatie.
Bij mij ook!
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

roelien schreef: Citaat van: Martine-Tom op 28 december 2012 om 16:10:05

Don't shoot the messenger, dit is ook maar wat mij verteld werd  :-\
Als je denkt dat ik net snap?  :-\

En ik had ze alle 3 op willen zeggen omdat ik dan de premie kon sparen en een mooi spaarpotje maken, alleen de premie van Dook schiet niet echt op....Gelukkig is ie als we straks die stomme bacterie aangepakt hebben gezond dus hopelijk geen hoge kosten...
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

Bency had ik ook voor 5 jaar gedaan. Maar in sep 2012 gingen wel de veranderingen in. Ben toen ook overgestapt ;)
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Jongens het is heel simpel alle polissen die 5 jaar lopen en die op dit moment nog niet onder de voorwaarden van 2012 vallen die prolongeren allemaal naar de nieuwe voorwaarden van 2013 en mogen daarmee opgezegd worden.

Alle polissen die in 2012 geprolongeerd zijn en op dat moment zijn gaan vallen onder de nieuwe voorwaarden van 2012 dat zijn de polissen die NIET opgezegd mogen worden en tot het einde contract blijven vallen onder de voorwaarden van 2012.

(zelf ben ik er niet echt blij mee want had over willen stappen met Misty maar op zich vind ik het redelijk netjes alhoewel ik ook denk dat ze dit gedaan hebben om massale leegloop te voorkomen)
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Cindy de Wolf schreef: Jongens het is heel simpel alle polissen die 5 jaar lopen en die op dit moment nog niet onder de voorwaarden van 2012 vallen die prolongeren allemaal naar de nieuwe voorwaarden van 2013 en mogen daarmee opgezegd worden.

Alle polissen die in 2012 geprolongeerd zijn en op dat moment zijn gaan vallen onder de nieuwe voorwaarden van 2012 dat zijn de polissen die NIET opgezegd mogen worden en tot het einde contract blijven vallen onder de voorwaarden van 2012.

(zelf ben ik er niet echt blij mee want had over willen stappen met Misty maar op zich vind ik het redelijk netjes alhoewel ik ook denk dat ze dit gedaan hebben om massale leegloop te voorkomen)
Dan snap ik niet waarom jij niet bent overgestapt na de laatste prolongatie
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Senta schreef: Dan snap ik niet waarom jij niet bent overgestapt na de laatste prolongatie
Omdat ik na heel lang wikken en wegen de voorwaarden van 2012 geaccepteerd heb. Niet wetende dat er binnen 8 maanden weer zo enorme wijziging aankwam.
Als mijn polissen eindigen (over 2.5 jaar van nu) heb ik dan ook niets anders te doen dan de dan geldende voorwaarden te accepteren wat op dit moment de voorwaarden van 2013 zijn. Welke nog slechter zijn dan die van 2012. De kans dat ik tegen die tijd nog over kan stappen is klein, erg klein. Als ik dus geweten had dat zoiets er achteraan zou komen had ik zeker weten overgestapt.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op zo 30 dec 2012, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

ik kon in juli/augustus vorig jaar ook overstappen, maar heb dat toen niet gedaan............. ben nu dus ook het haasje :P

Plaats reactie