Ja uiteraardManon schreef: Zitten daar extra kosten aan verbonden? Vast wel, zo ja, hoeveel?
haaskarkas kaal?
Moderator: Lizzy
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Re: haaskarkas kaal?
Ik vind haaskarkas ook zeker kaal , qua hardheid knagen ze het hier probleemloos weg , ook de smurf van 7 kg . Ik voer ze wel wat minder dan van ander vleesbot en geef er of ruim pens of ruim spier bij . De vertering gaat goed , ontlasting is goed . Ik doe wel vooraf altijd even de snoeischaartest , kom ik er doorheen dan krijgen ze het . Is het echt harder dan normaal dan gaat het de kliko in . De oudste van 11 krijgt ze allang niet meer , ook niet gemept , ik durf het met haar niet meer .
-
Martine-Tom
Nou ik heb ze aan de kliko gedoneerd, ze waren echt snoeihard, kwam er met de snoeischaar niet doorheen en de hakbijl al helemaal niet....polsen doen er nog zeer van 
Doki heeft wel veel plezier gehad met een karkas jatten en het halve huis door te slepen. Heb hem even laten begaan maar verder dan wat likken kwam hij ook niet (anders had ik er wat bewaard als kluiven) dus nee...echt snoeihard helaas.
Doki heeft wel veel plezier gehad met een karkas jatten en het halve huis door te slepen. Heb hem even laten begaan maar verder dan wat likken kwam hij ook niet (anders had ik er wat bewaard als kluiven) dus nee...echt snoeihard helaas.
Daar heb je geen dober of dog voor nodig, hier zijn ze met een halve van 750 gram met een half uur tot drie kwartier klaar ...Indigostar schreef: Je breekt het zo met je hand eraf, hard zou ik het dan niet noemen... Qua malen heb ik een gehaktmolen op 380, dus ja... Daarnaast heb ik dobers en doggen die binnen een uur een complete lamskop weg hebben. Hard is dus subjectief he. Mijn katten komen ook niet verder dan kippennekken, kipkarkassen en kippendijbotjes. Bij het geven vn een heel konijn, vind ik alleen de botjes terug.
De haaskarkassen vind ik zeker tot de hardere botsoorten behoren en bijzonder kaal maar ze hebben ze hier altijd lekker weggegeten zonder problemen. Het is een van de weinige stukken wild die ik kan krijgen daarom houd ik ze er wel in. De natte, bloederige karkassen heb ik al een heel tijdje niet gezien, die waren toch een stuk zachter, rijk bevleesd en met de hart, lever en long er nog in.
Iemand enig idee waar die harde karkassen vandaan komen? Ze zijn namelijk het hele jaar door volop verkrijgbaar, daarom denk ik dat ze uit het buitenland komen.
Mijn ervaring is precies eender. En ik kan me niet voorstellen dat al die hazen +6 jaar zijn geworden. Het is gewoon hard en kaal en het is dat ik ook geen andere meer kan krijgen en ik toch genoeg afwisseling in diersoorten wil, anders kwamen deze kale neten er hier niet meer in..... Ik denk dat ze uit Argentinië komen.pike schreef: Daar heb je geen dober of dog voor nodig, hier zijn ze met een halve van 750 gram met een half uur tot drie kwartier klaar ...
De haaskarkassen vind ik zeker tot de hardere botsoorten behoren en bijzonder kaal maar ze hebben ze hier altijd lekker weggegeten zonder problemen. Het is een van de weinige stukken wild die ik kan krijgen daarom houd ik ze er wel in. De natte, bloederige karkassen heb ik al een heel tijdje niet gezien, die waren toch een stuk zachter, rijk bevleesd en met de hart, lever en long er nog in.
Iemand enig idee waar die harde karkassen vandaan komen? Ze zijn namelijk het hele jaar door volop verkrijgbaar, daarom denk ik dat ze uit het buitenland komen.
-
Indigostar
Lizzy schreef: Mijn ervaring is precies eender. En ik kan me niet voorstellen dat al die hazen +6 jaar zijn geworden. Het is gewoon hard en kaal en het is dat ik ook geen andere meer kan krijgen en ik toch genoeg afwisseling in diersoorten wil, anders kwamen deze kale neten er hier niet meer in..... Ik denk dat ze uit Argentinië komen.
Die lamskoppen laat ik niet zagen. Dan is de sport erafpike schreef: Daar heb je geen dober of dog voor nodig, hier zijn ze met een halve van 750 gram met een half uur tot drie kwartier klaar ...
Mijn haaskarkassen breek ik echt zo doormidden. Vind het echt geen harde botten...
Wat apart dat de hardheid zo verschilt per haas.
Ik neem de mijne af bij poelier Kukeleku. Die zijn een stuk bevleesder dan van Degomeat en ik breek/trek ze zo in stukken.
Mijn Dobermann moet goed zijn best doen voor een geitennek bv, maar een haaskarkas gaat net zo makkelijk weg als een parelhoenkarkas of een konijnenrug.
Ik neem de mijne af bij poelier Kukeleku. Die zijn een stuk bevleesder dan van Degomeat en ik breek/trek ze zo in stukken.
Mijn Dobermann moet goed zijn best doen voor een geitennek bv, maar een haaskarkas gaat net zo makkelijk weg als een parelhoenkarkas of een konijnenrug.
Wat de één een sport vindt , vind de ander een gevaar, ieder zijn ding.Indigostar schreef: Die lamskoppen laat ik niet zagen. Dan is de sport eraf.
Mijn haaskarkassen breek ik echt zo doormidden. Vind het echt geen harde botten...
Ik loop niet snel voor iets weg maar heb soms mijn bedenkingen en het moet vooral leuk blijven.
Je mag hier komen om de haaskarkas die ik heb door midden te breken, neem dan wel een paar beveiligde handschoenen mee of een pot helende zalf voor de wondjes die je op je handen krijgt.
-
Indigostar
Heb ik vast andere!~ulla schreef: Wat de één een sport vindt , vind de ander een gevaar, ieder zijn ding.
Ik loop niet snel voor iets weg maar heb soms mijn bedenkingen en het moet vooral leuk blijven.
Je mag hier komen om de haaskarkas die ik heb door midden te breken, neem dan wel een paar beveiligde handschoenen mee of een pot helende zalf voor de wondjes die je op je handen krijgt.
En over sport: knaagwerk is ook tijdverdrijf en haalt de lading van bepaalde rassen af!
Wij hebben dezelfde haaskarkassenulla schreef: Wat de één een sport vindt , vind de ander een gevaar, ieder zijn ding.
Vast wel ja.Lizzy schreef: Wij hebben dezelfde haaskarkassen![]()
Dat zijn een stelletje vernijnigerds geweest, die zetten hun stekels uit.
-
robbiekomvoor
- 5-sterren

Mag ik vragen van welke leverancier jullie haasjes komen?ulla schreef: Vast wel ja.
Dat zijn een stelletje vernijnigerds geweest, die zetten hun stekels uit.![]()
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

ulla schreef: Vast wel ja.
Dat zijn een stelletje vernijnigerds geweest, die zetten hun stekels uit.![]()
Net als Lizzy vind ik ze te waardevol dus staan ze hier dan wel (gemalen) op het menu.
# Lizzy, als je ze gemalen wilt hebben drop je ze maar af of ik geef mijn maler mee aan Jessica als ze richting mams gaat ofzo, no problemo.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op zo 30 dec 2012, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja dat mag je vragen.robbiekomvoor schreef: Mag ik vragen van welke leverancier jullie haasjes komen?
Ik heb ze van versvoer, maar wil daar nadrukkelijk bij vermelden dat ik van tevoren ben ingelicht over de hardheid en dat ze kaal zijn.
Ook ik voer graag wild en zou er dan wel extra pens bij voeren. 8)
Maar ik vind ze gewoon te scherp.
ah, bedankt, dat maakt het zeker interessant voor mij!Cindy de Wolf schreef: Ja uiteraardmoet je even mailen het verschilt per product, ik meen me te herinneren dat het zo'n 0.25 - 0.30 cent per kilo was.