Bonnie: ik heb gewoon mijn hond weer terug!!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Bonnie is er nog steeds!! galblaas ook verwijderd.... duimen mag nog steeds!!

spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Re: Bonnie is er nog steeds!! galblaas ook verwijderd.... duimen mag nog steeds!!

Bericht door spreeuwtje »

de hele dag denk ik aan bonnie en haar baasjes..
echt.. als mevrouwtje thuiskomt en weer gezond is/wordt/blijft..
drink ik er persoonlijk een hele fles champagne op!!!!!!!

geniet van haar vanavond..  :-*
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Borke schreef: Wederom goed verwoord Erna :)
Tis de leeftijd denk ik.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Erna schreef: Tis de leeftijd denk ik.
:biggrin2:
Marlou-Kamiel
5-sterren
5-sterren

Bericht door Marlou-Kamiel »

we zijn weer thuis  :) :)

ze was uiteraard kapot vanavond....
de verpleging was wat negatief over haar, pessimistisch.. vond haar niet goed.. stil, suf etc. keek niet lekker uit de ogen..
dit zei de dame bij binnenkomst. maar door wat ik gezien had die middag (en zij blijkbaar niet of minder lang of had ze andere dingen te doen??) maakten wij ons eigenlijk niet druk en ik vertelde wat ik had gezien, blaffen, spijlen bijten, opgefokt doen en dat lang achter elkaar..
mevrouw wilde er dus meteen uit terwijl ik had gezien dat ze net toen wij weggingen van huis uit ging
even gewacht maar ze leunde alleen maar tegen mij richting uitgang. dus toch gegaan. eerst naar buiten maar plassen had ze natuurlijk al gedaan net daarvoor. toen een flinke ronde door de gangen, vindt ze leuk; overal in spiegelend glas kijken, nieuwe gang, beetje snuffen etc.. ook nog even geweest bij de dame waar wij ons gemeld hadden toen ze werd opgenomen. zij heeft zelf een briard en is dus ook bekend met de beauceron. maar Bon wilde weer verder, wandel, wandel, wandel.. nog even buiten geneusd.. we zijn wel dik 20 minuten weg geweest
maar de afdeling wil ze niet op en de kennel ook niet in................ maarja, dat moest toch....
toen is ze lekker gaan liggen tegen mij aan en half op haar voorpootje en hebben wij haar voor zover mogelijk opgefrist; bekkie en neus schoon van slijm, korsten en plakzooi van sondevoer. achterkant van lijf waar toch wel wat pieslucht aan zit een beetje met een vochtig doekje. dame sliep heerlijk rustig en bleef fijn rustig :) :)

toen sondevoer gekregen
en nu zijn we thuis na 2 uur en ze ligt nog steeds heerlijk zacht te pitten.... heel rustig

ik heb nogmaals gezegd dat als ik in de ochtend kan helpen met haar, verzorgen, stukje lopen etc.. dat ze moeten bellen!! ze heeft het in de map gezet

temperatuur was oke daarstraks weer. 38.8 YES!! :D :D

wel nog veel vocht uit drain..

nog even genoemd dat ik/wij erg gemotiveerd ben/zijn dat als het ook maar even kan dat ze mee naar huis gaat/kan....
ik zal dat morgen ook nog wel eens noemen als ik de arts spreek. dit is weer degene die ik sprak voor de operatie van vrijdag (galblaas), degene die mij belde met het nieuws, met de vraag en etc.. (niet de chirurg dus). hij kent Bon inmiddels ook best wel, heeft een overzicht in elk geval en kent ons inmiddels ook dus een beetje  ;) :)

ik heb het genoemd en in mijn eigen hoofd rond laten gaan.... die drain dat vind ik nog niet het probleem (al is dat natuurlijk wél een risico vanwege de `open`verbinding met de buik dus daar zou ik me eerst goed door de doc over moeten laten informeren), maarrrr.... dat vocht dat ze verliest via die drain (toch zo`n 700cc per dag) kán ik niet aanvullen zonder een infuus en ze krijgt dus behoorlijk vocht en ook parenterale voeding -ze is inmiddels erg erg mager....) via het infuus in de hals....

naja.. lief dat jullie allemaal zo meedenken hoor!! :-* :-*
ik denk er zelf uiteraard goed over na en ga het zeker voorleggen.. áls het zou kunnen.. graag!!
maar ik wil geen onnodige risico`s nemen voor Bonnie tegelijkertijd....

oja, ook weer een infuus( pijnmedicatie) minder.. ketamine.. daar zal ze ook wat helderder van worden.. zonder die shit ;) ;)

nou, we kijken nog even naar de cam totdat ze nog even plasje gaat doen en dan weer rust..
dan gaan wij ook op 1 oor en denk ik dat wij best tevreden mogen zijn over deze dag; een klein stapje voorwaarts :) :) :-* :-*

Jos gaat even afsluiten ;) :P: dag lieve "meekijkkindertjes" en dank en  :-* voor iedereen die positieve energie stuurt en kaarsjes brandt.
mona
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door mona »

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
goed zo bonnietje..
*Remy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Remy* »

Een mooi en duidelijk stapje in de goede richting. Ze komt er wel, nog even volhouden Bonniemeisje :bigarmhug:
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Dat klinkt wel heel goed zeg!
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

:-*
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

De kaarsjes branden nog Marlou!

Wat jij vertelt, sterkt mij alleen in het idee haar naar huis te halen op nieuwjaarsdag.
Hopelijk om op te knappen, maar anders om thuis vredig afscheid te nemen.

Waarom verliest ze dat vocht?
Wat doet Utrecht daar aan?
Als dat alleen symptoombestrijding is (infuus) kan dat thuis niet?

Wanneer zegt Utrecht dat ze niets kunnen doen?
Pas als een eigenaar zegt dat het geld op is of een verzekeraar niet meer vergoed?

Wat is haar prognose, daar moeten ze toch iets over kunnen zeggen?

Misschien vind je mijn kritische meedenken niet fijn Marlou, maar ik doe het met de beste intenties  :-*
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Borke schreef: Wanneer zegt Utrecht dat ze niets kunnen doen?
Pas als een eigenaar zegt dat het geld op is of een verzekeraar niet meer vergoed?
Ik vind dat nogal een aanname......
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

:duimen: :duimen: :duimen: :duimen:

Voor vannacht,.... ;)
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

*Dorothea* schreef: Ik vind dat nogal een aanname......
Het is een vraag Dorothea, ik weet het niet, maar als het mijn hond was dan wilde ik dat wel weten.

Mijn eigen DA is heel gelukkig eerlijk in zijn prognoses, maar ik heb in het verleden ook DA-en gezien die oneindig lang willen doordokteren, ook humane artsen... zeker als het een 'interessante casus' is.
leni
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door leni »

kom op meisje :-*  :bigarmhug:
Marlou-Kamiel
5-sterren
5-sterren

Bericht door Marlou-Kamiel »

ze heeft een peritonitis door de vieze gore E. coli bacterie. en nog wel een multirestente ook....
vandaar dat vorige week maandag gestart is, naast de 3 ab die ze al had met een erg nieuw middel, veraflox.. dat alleen in uiterste gevallen wordt ingezet..
dit is het laatste/enige dat ze kunnen doen.. de gentamicine die al ingezet werd deed niks
maar: het is een uitprobeersel. er is niet gezegd dat dit werkt, helpt etc.
zie het als een bokswedstrijd; de bacterie deelt een klap uit, dan Bon weer, dan.... en dan is er een uitkomst (Bonnie dus!!!! ;) ;) dát is waar we het voor doen!!)

het vocht komst uit de buik en daar zit dus die vieze bacterie in. het heeft geen zin om dagelijks te kijken of ie er nog in zit (en je kunt ze ook niet gaan tellen) maar er wordt dus gekeken naar haar klinische staat..
tuurlijk moet dat vocht gaan afnemen, het is een uiting van wat er aan de hand is in de buik
en vandaar dat ook te temp moet afnemen....

de antibiotica kan ik natuurlijk ook thuis geven (de een gaat via neussonde, die nieuwe, de ander wel iv)
maar dat vocht.... nogmaals ik kan dat niet bijbenen met voeding of vocht om te drinken....

enne.. Utrecht.. wanneer stoppen zij?
ons is regelmatig gevraagd wat wij wilden.. door of niet??
dat is dus dat traject waar ik het nu en hier niet over wil hebben. gezien de aannames, beschuldigingen en ja toch ook wel verwijten van eerder door deze en gene
ik scherm ons in die zin graag evenaf want veel negativiteit kunnen we niet gebruiken nu  ;) ;)
al heb ik niks te verbergen hoor en is er niks waarvan ik denk: oei!!..
tis meer de ungenuanceerdheid waartegen wij ons nu graag willen wapenen. snappie??

ik waardeer je bijdragen hoor Astrid!
je probeert mee te denken en dat is tof :-* :-*
Kallista
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kallista »

:duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen:

Plaats reactie