tammenga?
Moderator: eelke
Re: tammenga?
vlees van noodslachtingen komt met uitzondering in de handel. Er hoeft maar iets te zijn en het gaat naar destructie. Soms mogen boeren voor eigen gebruik het vlees mee nemen.
Wat wel kan is dat er vlees gebruikt wordt wat niet de winkel in kan, omdat er bijvoorbeeld een poot van een kip gebroken is, of er zit een blauwe vlek op het vlees.
Organen worden bijna altijd afgekeurd vanuit de noodslachting.
Wat wel kan is dat er vlees gebruikt wordt wat niet de winkel in kan, omdat er bijvoorbeeld een poot van een kip gebroken is, of er zit een blauwe vlek op het vlees.
Organen worden bijna altijd afgekeurd vanuit de noodslachting.
Ik heb ook lam/rund, en sommige kilo's ruiken enorm, maar daar zit dan meer koeienpens door als bij de andere. Ik had liever de lam/rund niet gehad. De kalkoen vind ik op zich wel meevallen, die ruikt lang niet zo (ook daar zit lam/pens door) Het was voor ons in ieder geval de laatste keer dat we het voeren. Wij moeten wederom alles omgooien qua voeren.
Het probleem is dat de prijs enorm is gestegen terwijl de kwaliteit niet verbeterd is.. geur, vlees samenstelling, wel/niet kwaliteits vlees.
De waarheid is dat diervriendelijk gehouden dieren niet goedkoop worden verkocht. Bovendien is diervriendelijk niet een regel maar eerder een uitzondering.
Te meer, Tammenga was nieuw op de markt. Om een marktafzet te verkrijgen en deze te vergroten moet het met lage prijzen binnenkomen. Nu het een "naam" en een plaats heeft gekregen, stijgen de prijzen omdat er meer vraag naar is. Uiteraard zal de winstmarge ook hoger moeten zijn. Het leven is in het algmeen al duur. Alleen met huisdieren die vlees eten erbij wordt voor ons duurder, maar een ander moet daarmee zijn belegde brood mee verdienen.
Ik ga nav de verhoogde prijzen ook andere merken KVV zoeken en kopen. Ik hou veel van mijn honden, maar voor "restjes" vlees (niet voor mensen consumptie) ga ik niet 6euros of meer betalen. Men moet roeien met de riemen die men heeft.
Wens jullie en de honden een gezond Nieuw Jaar!
Groetjes
De waarheid is dat diervriendelijk gehouden dieren niet goedkoop worden verkocht. Bovendien is diervriendelijk niet een regel maar eerder een uitzondering.
Te meer, Tammenga was nieuw op de markt. Om een marktafzet te verkrijgen en deze te vergroten moet het met lage prijzen binnenkomen. Nu het een "naam" en een plaats heeft gekregen, stijgen de prijzen omdat er meer vraag naar is. Uiteraard zal de winstmarge ook hoger moeten zijn. Het leven is in het algmeen al duur. Alleen met huisdieren die vlees eten erbij wordt voor ons duurder, maar een ander moet daarmee zijn belegde brood mee verdienen.
Ik ga nav de verhoogde prijzen ook andere merken KVV zoeken en kopen. Ik hou veel van mijn honden, maar voor "restjes" vlees (niet voor mensen consumptie) ga ik niet 6euros of meer betalen. Men moet roeien met de riemen die men heeft.
Wens jullie en de honden een gezond Nieuw Jaar!
Groetjes
-
Martine-Tom
Waar haal je die 6 euro vandaan? Als ik op de site kijk zie ik prijzen om en nabij de 3 euro...
Ik heb het laatst ook gehad(een kilo om te proberen), maar ik werd al niet goed van de vieze lucht.Heb het zo weggegooid 
Laatst gewijzigd door chery op ma 31 dec 2012, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik haal af en toe ook een pakje, maar heb geen klachten. Ik ken meer mensen die het gebruiken, ook van hun nooit nooit klachten gehoord. Ik vind de prijs kwaliteit verhouding nog steeds goed.
[quote="Martine-Tom"]
Waar haal je die 6 euro vandaan? Als ik op de site kijk zie ik prijzen om en nabij de 3 euro...
[/quote]
Geit kost bij tammenga zelf geloof ik dik 5 euro, verkooppunten gooien daar nog wat bovenop. enkelvoudige geit en lam zijn verdubbelt in prijs. Het was eerst, net als de rest 2,15 en nu dus dik 5 euro... de andere zijn nu 3,25 ook een behoorlijke prijs verhoging. Ik koop de geit en de lam niet meer en dat heb ik ze gemaild ook.
[/quote]
Geit kost bij tammenga zelf geloof ik dik 5 euro, verkooppunten gooien daar nog wat bovenop. enkelvoudige geit en lam zijn verdubbelt in prijs. Het was eerst, net als de rest 2,15 en nu dus dik 5 euro... de andere zijn nu 3,25 ook een behoorlijke prijs verhoging. Ik koop de geit en de lam niet meer en dat heb ik ze gemaild ook.
Zo
dat zijn nog eens prijsverhogingen zeg!
Dat is niet mis...
Dat is niet mis...
Ik heb even bij Maxine Rehl op de website gekeken:
geit was 2,25 is nu 5,00
lam was 2,25 en is 5,95 en met guanacovlees 6,30
en daarnaast nog 3 enkelvoudige die minder in prijs zijn gestegen, maar nog steeds een aanzienlijke verhoging:
paard: was 2,25 nu 3,25
kip: was 2,25 nu 3,25
rund:was 2,25 nu 3,25
Ze hebben nu een ook een paar mixen, maar welke onderdelen van de dieren er in zitten is mij niet bekend en heb ik ook nog geen antwoord op gekregen van hen.
de mixen zijn:
eend/rund/lam 3,25
kalkoen/rund/lam 3,25
geit was 2,25 is nu 5,00
en daarnaast nog 3 enkelvoudige die minder in prijs zijn gestegen, maar nog steeds een aanzienlijke verhoging:
Ze hebben nu een ook een paar mixen, maar welke onderdelen van de dieren er in zitten is mij niet bekend en heb ik ook nog geen antwoord op gekregen van hen.
de mixen zijn:
eend/rund/lam 3,25
kalkoen/rund/lam 3,25
-
Martine-Tom
[quote="M@rina"]
[/quote]Oh jeetje
Zover had ik niet gedacht, ik vond de prijzen op Tamminga zelf wel meevallen, maar geen idee wat het hiervoor kostte, en dan idd de verkooppunten erbij...Nee dan zou ik ook een andere zoeken denk ik...
[/quote]Oh jeetje
Zover had ik niet gedacht, ik vond de prijzen op Tamminga zelf wel meevallen, maar geen idee wat het hiervoor kostte, en dan idd de verkooppunten erbij...Nee dan zou ik ook een andere zoeken denk ik...
Ze hebben ook een goedkopere lijn: Spykie. De prijzen varieren van 2,65 tot 4,00 euro.
Vorig jaar begon ik bij hun met de kvv kon het hier in de buurt ophalen betaalde 1,50 per kilo
Begin dit jaar werd het 2,25 en nu lees ik 3,25 tot 5,95 vind dat toch wel erg veel prijsstijging.
Gelukkig barfen mijn honden nu
Begin dit jaar werd het 2,25 en nu lees ik 3,25 tot 5,95 vind dat toch wel erg veel prijsstijging.
Gelukkig barfen mijn honden nu
geloven jullie echt dat je voor een paar euro geit of lam of paard kunt kopen , ik snap al niet wie zoiets koopt dan , nu zijn de prijzen gestegen en redelijk , tja ..
prijzen van haaks barf of bandit ....bijvoorbeeld kan ik begrijpen , het is duur maar dat kan je helemaal niet vergelijken kwa kwaliteit.
en als ze nog schrijven van 70% spiervlees dan zakt mijn broek helemaal af , spiervlees kost veel geld zo simpel is dat en dan nog maken ... tel maar
ik weet het allemaal soms niet meer..
prijzen van haaks barf of bandit ....bijvoorbeeld kan ik begrijpen , het is duur maar dat kan je helemaal niet vergelijken kwa kwaliteit.
en als ze nog schrijven van 70% spiervlees dan zakt mijn broek helemaal af , spiervlees kost veel geld zo simpel is dat en dan nog maken ... tel maar
ik weet het allemaal soms niet meer..
- teckeltaart
- 2-sterren

[quote="M@rina"]
geit was 2,25 is nu 5,00
de mixen zijn:
eend/rund/lam 3,25
kalkoen/rund/lam 3,25
[/quote]
Ik haalde van de week 4x500 g
Lam / rund
Geit / paard
Paard
Rund
En was in totaal 7 euro kwijt.
Dat is dus 3.50 de kilo. Vond ik toch wel meevallen dan?
Darf eco is met 17.00 voor 5 kilo dus 3.40 per kilo niet veel goedkoper.
En de rollen tinlo Konijn 4.75, hert 4.75 en eend 5.00 makreel 500 g 2.50 dus echt wel wat duurder.
Jij hebt ook darf eco toch? Koop jij dat dan nog goedkoper in?
Ik vind tammenga niet stinken wat sommige zeggen en de hondjes eten het erg graag.
geit was 2,25 is nu 5,00
de mixen zijn:
eend/rund/lam 3,25
kalkoen/rund/lam 3,25
[/quote]
Ik haalde van de week 4x500 g
Lam / rund
Geit / paard
Paard
Rund
En was in totaal 7 euro kwijt.
Dat is dus 3.50 de kilo. Vond ik toch wel meevallen dan?
Darf eco is met 17.00 voor 5 kilo dus 3.40 per kilo niet veel goedkoper.
En de rollen tinlo Konijn 4.75, hert 4.75 en eend 5.00 makreel 500 g 2.50 dus echt wel wat duurder.
Jij hebt ook darf eco toch? Koop jij dat dan nog goedkoper in?
Ik vind tammenga niet stinken wat sommige zeggen en de hondjes eten het erg graag.
@Teckeltaart, Nee hoor ik kan darf niet goedkoper krijgen, maar dat bevat wel biologisch vlees, logisch dat dat dus wat duurder is. De meeste andere kvv's zitten zoals Tinlo of haaksbarf zijn inderdaad nog duurder dan darf. Tammenga was een mooie aanvulling op de duurdere kvv's die ik ook voer, maar nu maakt het dus niet veel meer uit.
Het gaat mij vooral om de astronomische prijsstijgingen van Tammenga, die 3,50 was 2 maanden geleden nog 2,15 per kilo.
Het gaat mij vooral om de astronomische prijsstijgingen van Tammenga, die 3,50 was 2 maanden geleden nog 2,15 per kilo.