Doki benauwd , uitslag patholoog 10-1

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Doki benauwd , niet goed...19-12

Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Dat klinkt in ieder geval goed.
Helaas moet je er mee leren om te gaan :(
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Uitslag is binnen...
Goed, maar raar.

Scopie is niet afwijkend, weefselonderzoek ook niet (luchtpijp wat aan de kleine kant en wat afgeplat maar niet genoeg om klachten te veroorzaken) en wat bacterien (naar verwachting door contaminatie). De lavage heeft wel wat opgeleverd, een mengcultuur van 4 bacterien, gewone "HTK" bacterien, niks engs, resistents oid. Hij heeft dus kort gezegt gewoon nog steeds longontsteking, wat niet helemaal klopt omdat hij dus net 2 weken ab gehad heeft.
De arts die ik sprak was niet de behandelend arts, ze had zich wel ingelezen in de casus, na overleg, omdat het eigenlijk gewoon goed gaat met Doki en omdat de longfoto;s op de astma na goed waren en weinig littekenweefsel hadden wachten we tot vrijdag, dan is de behandelend arts er weer en mag hij een behandelplan maken.

Het zal iets van een andere ab kuur worden en dan langer, 6 tot 8 weken ofzo, maar dat hoor ik vrijdag dan wel.

Voor nu dus goed nieuws...raar, maar goed nieuws  ;)
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Eigenlijk zo logisch dat het onlogisch is (zou bekend moeten zijn of naar gekeken), was Doki een flat chested kitten? Vanwege zn kleinere en plattere luchtpijp.
Martine-Tom

Ja eigenlijk heel logisch...
Weet ik niet of hij een flat chested kitten was, had m'n vriendin het ook al over, heb er expres niks over gelezen om mezelf niet ongerust te maken (weet er echt niks vanaf) maar zal dat toch eens gaan doen. Geen enkele arts heeft het er ooit over gehad in elk geval.
Martine-Tom

Hmm nee ik denk het niet, hij is eerder veel te groot dan achter gebleven in de groei en met 5 maanden zijn er foto's gemaakt dus ik denk dat het dan wel gevonden zou zijn, zou opzich weer wel de schaduw achter zijn hart kunnen verklaren.
Ik ga het even opschrijven en aan de arts vragen vrijdag, dat kan nooit kwaad  :)
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Volgens mij hoeven niet alle flat chested kittens in de groei achter te blijven, is denk ik ook wel afhankelijk van de mate van verplatting van de borstkas. De afwijking geeft wel veel kans op longproblemen.
Martine-Tom

Yes!!!!
De patholoog heeft een gevoeligheidstest gedaan en er blijkt wél een kuur te zijn die past bij die bacterien (heel fijn dat hij dat niet gewoon gelijk zegt maar goed) morgen kan ik de kuur op gaan halen en gelijk starten.
Over een aantal weken terug om foto's te maken en te kijken of het allemaal geholpen heeft, mijn gevoel zegt van wel...

Nog even en dan kan Doki eindelijk gewoon een jonge ondeugende en energieke kat zijn zonder benauwd te worden...
En het puffen heeft dus voor zover we nu kunnen zien totaal geen enkele zin gehad...
eelke
Moderator

Re: Doki benauwd , uitslag patholoog 10-1

Bericht door eelke »

:D Jeeee!
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Re: Doki benauwd , uitslag patholoog 10-1

Bericht door Mowgli »

Dat is goed nieuws!
Neally